آخرین اخبار

31. مرداد 1394 - 8:25   |   کد مطلب: 28395
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان خبر داد
افتتاح بخشی از صحن حضرت زهرا (س) در اربعین
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از به بهره‌برداری رسیدن بخشی از صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) برای اربعین خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از فارس، محمدعلی بادامی در آیین افتتاح دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر مریانج با اشاره به افتتاح این دفتر اظهار داشت: در گذشته ستاد استان و شهرستان یکی بود که در اواخر سال گذشته به دلیل تشدید کارها بر آن شدیم تا ستاد شهرستان را از استان جدا کنیم.

وی افزود: در ادامه نیز تا شهرستان این دفتر تفکیک شد و برنامه تفکیک مناطق چهارگانه اجرا شد تا کارها به خوبی پیش برود و دفتر شهر مریانج نیز راه اندازی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان کار این ستاد را توسعه حرم ائمه اطهار عنوان کرد و افزود: به لطف خدا عتبات بازسازی شده‌اند و اکنون کار توسعه آنها شروع شده است.

بادامی تصریح کرد: طرح‌های این ستاد در کل کشور در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم شده که اکنون وارد فاز بلند مدت شده‌ایم.

وی ادامه داد: تنها بخش باقیمانده بازسازی سامرا است که آن هم به دلایل امنیتی فعلاً مقدور نیست، اما گنبد این حرم باصفا آماده نصب است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بیان داشت: تمام امور این ستاد مردمی است و خدا را شاکر هستیم تا به امروز بدون هیچ کمک دولتی بازسازی و توسعه عتبات عالیات ادامه دارد.

بادامی افزود: همه ما به صورت افتخاری در این ستاد هستیم و افتخار خادمی اهل بیت(ع) را داریم.

وی ساخت صحن حضرت زهرا(س) را یکی از پروژه‌های مهم عنوان کرد و گفت: این پروژه 220 هزار متر مربعی به ارزش هزار میلیارد تومان در کنار مرقد امیرالمومنین(ع) با تمامی فضاهای مورد نیاز زائران در حال اجراست.

بادامی تاکید کرد: ان‌شاءالله در اربعین امسال بخشی از این صحن به بهره‌برداری خواهد رسید تا پذیرای زائران میلیونی اربعین باشد.

وی اضافه کرد: تمام کارهای این صحن توسط ایرانیان و متخصصین دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و تهران در حال اجراست زیرا به دستور آیت‌‍‌الله سیستانی باید این صحن توسط ایرانیان ساخته شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، همدان را سهیم در ساخت تمام حرمین شریف واقع در عراق معرفی کرد و یادآور شد: در حال دریافت مجوزهای لازم برای سهیم شدن در بازسازی حرمین واقع در سوریه هم هستیم.

وی افزود: به عنوان نمونه تا چندی دیگر کار ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) شروع خواهد شد و مردم همدان به این طرح کمک 300 میلیون تومانی و یک کیلو طلا اهدا کرده‌اند.

بادامی گفت: در کربلا صحن کنار تل زینبیه نیز کار گودبرداری شروع شده و ستاد استان همدان در آن نیز سهیم هستند.

وی تعهد ستاد همدان تا آخر سال را 2 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: ما به مسئولان ستاد مرکزی کشور تا پایان سال قول مساعدت کمک تا مبلغ 2 میلیارد تومانی و 2 کیلویی طلا را داده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خواستار کمک همه جانبه مردم شد و تصریح کرد: همه مردم به صورت مالی، اقلامی و یدی می‌توانند کمک کنند زیرا همه ما زیر پرچم امام حسین(ع) هستیم.

محمدعلی بادامی خاطرنشان کرد: برای جمع آوری و جذب کمک‌های مردمی اول باید اطلاع رسانی و تبلیغات انجام شود تا مردم با اطلاع کامل به این ستاد کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal