آخرین اخبار

8. آذر 1394 - 11:34   |   کد مطلب: 29491
اقدامی خودجوش از قافله جا مانده از کربلا:
سه ایستگاه صلواتی در مسیر تردد زائران حسینی در اسدآباد
اسدآبادی‌هایی که از قافله کربلا جا مانده‌اند، در اقدامی خودجوش به ایجاد سه ایستگاه صلواتی و موکب سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در مسیر و رفت و برگشت زائران حسینی، دل‌هایشان را روانه کربلا کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، چند سالی است با رسیدن به ماه صفر و روز اربعین حسینی، کاروان‌ها و هیأت‌های عزاداری با پای پیاده و یا وسایل نقلیه راهی کربلای معلی می‌شوند؛ در این ماه دل‌های سوخته و عزادار هوایی می‌شود تا این بار دلشان در کنار حرم شش گوشه امام حسین (ع) آرام بگیرد؛

 

سال گذشته جمعیت میلیونی از سرتاسر ایران در ایام ماه صفر و اربعین راهی کربلا شدند و البته برخی که سعادت نداشتند، در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی موکب و ایستگاه‌های صلواتی به پا کردند.

 

یکی از شهرهایی که زائران حسینی از آن عبور می‌کنند و از گذرگاه‌های اصلی مسیر کربلا محسوب می‌شود، دیار بزرگمرد تاریخ سیدجمال الدین اسدآبادی است؛

 

در این شهر هر کسی از قافله کربلایی‌ها جا مانده و سعادت حضور در حرمین حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را نداشته، طور دیگری دلش را ره‌سپار کربلا می‌کند؛

این دل‌ها دست در دست یکدیگر داربست‌هایی از جنس آهن را در مسیرهای زوار برپا می‌کنند تا از میهمانان سیدو سالار شهیدان پذیرایی کنند.

 

آنان هر چند کم اما در وسع و توانشان پذایریی مهیا کرده و با چای و خرما و شیرینی از میهمانان حضرت ابوالفضل(ع) پذیرایی می‌کنند.

 

هیئت‌های عزاداری به همت شهرداری، ستاد عتبات عالیات، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و ستاد مردمی سه ایستگاه صلواتی در مسیر رفت و برگشت زائران حسینی برپا کردند.

 

این ایستگاه‌ها در محل مسجد امام خمینی(ره) در گردنه اسدآباد، پارک مدنی(جنگلی) و میدان آزادگان ایجاد شده و به زائران حسینی با جان و دل خوش آمد می‌گویند و پذیرای آنان هستند.

یکی از بچه‌های هیئت‌ اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، عشق و علاقه خود به مولایش حضرت امام حسین(ع) سخن گفت و ادامه می‌دهد: سال گذشته با راه‌اندازی کمپین اربعین حسینی در تلگرام اقدام به ایجاد ایستگاه صلواتی کردیم تا عضق و رادات خود را به ارباب خود امام حسین(ع) و زائران ایشان در کربلا نشان دهیم.

 

جلال بختیاری ادامه داد: اگر چه از کاروان‌های زیارتی امام حسین(ع) جا مانده بودیم اما با ابتکار جوانان هیاتی شهرستان باعث شد که دلمان را با زائران حسینی همراه کنیم.

 

وی اظهار کرد: امسال با الگو گیری از حرکت پارسال در اسدآباد 3 ایستگاه ایجاد کردیم که دو ایستگاه در مسیر رفت و یکی در مسیر برگشت ایجاد شد.

 

این بسیجی اسدآبادی خاطرنشال کرد: این یه واقعیت است که محبت و عشق به امام حسین(ع) حرارتی است که در دل شیعیان نه تنها خاموش نمیشود بلکه روز به روز روشن تر و برافروخته تر میشود.

 

وی گفت: سال گذشته که خیل عظیم مشتاقان برای حضور در راهپیمایی روز اربعین در مسیر بزرگراه کربلا از شهرستان  اسدآباد در حال عبور بودند، متاسفانه به لحاظ عدم آمادگی مسولین مربوطه در شهرستان هیچ‌گونه امکاناتی در این مسیر تدارک دیده نشده بود، تصادف غم بار سال گذشته که تعدادی از زوار افغان هم این درد را دو چندان کرده بود.

 

بختیاری با بیان اینکه با کمک تعدادی از جوانان هیاتی و بسیجی اسدآباد و مساعدت اعضا شورای شهر اولین ایستگاه صلواتی استقبال از زوار به نام حسین(ع)  در پاییز سال  93 شروع بکار کرد.

 

وی یادآور شد: همزمان در فضای مجازی با ایجاد گروه های متعدد در تلگرام کمپینی راه اندازی شد که به برکت این اقدامات به مدت 10 شبانه روز ایستگاه صلواتی با نذورات مردمی به خدمات رسانی و پذیرایی از زوار مشغول بود.

این فرد بسیجی و هیئتی اسدآباد تصریح کرد: در کنار ایستگاه صلواتی هیات امناء حسینیه 14 معصوم و اهالی اطراف حسینیه هر شب مسئولیت اسکان جمع زیادی از زوار را داشتند که به جهت بعد مسافت و خستگی و وضعیت جوی گردنه اسدآباد امکان مسافرت را نداشتند.

 

وی با بیان اینکه قرار گرفتن شهر اسدآباد در مسیر بزرگراه کربلا توفیقی است که نصیب مردم این شهر شده و باید قدر آن را دانست، افزود: البته مسلم است که قدر دانستن این نعمت با خدمتگذاری بهتر و بیشتر به زوار میسر میشود که باید بیش از پیش همگان به این مهم توجه داشته باشند.

 

یکی دیگر از افراد هیئتی اسدآباد با سلام و صلواتی به ارواح پاک شهدای دشت کربلا و شهدا شهرش در گفت‌وگو با ما این‌گونه می‌گوید: ایستگاه صلواتی گردنه اسداباد به همت اداره اوقاف شهرستان و با تلاش و پیگیری رئیس این اداره و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان به منظور خدمت رسانی به زائرین محترم حضرت اباعبدالله(ع) از روز سه شنبه شروع به کار کرده و تعداد زیادی از زائران در این محل پذیرای شدند.

روح‌الله هادی با بیان اینکه قرار است که از شام اربعین با پخت 1500 عدد غذای گرم در هر وعده از زائران پذیرایی شود، گفت: هدف از انجام چنین کاری تنها رضای خداوند متعال و توتیا کردن خاک قدوم زائرین بر چشمان ماست.

 

وی با بیان اینکه سهم کمی از ایجاد ایستگاه صلواتی دارد، گفت: بنده به همراه برخی از دوستان هیئتی تمام مقدمات را برای رفتن به کربلا اماده کرده بودیم که به محض با خبر شدن از برقراری این ایستگاه تصمیم به ماندن و خدمت به زوار امام حسین(ع) گرفتیم.

 

 این فرد هیئتی به موقعیت استراتژیک شهر اسدآباد به دلیل قرار گرفتن در مسیر کربلا اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این موقعیت مناسب باید فرصت را غنیمت شمرد و آن را سعادت بزرگی دانست چرا که شاید نگاه ویژه اقا  امام حسین(ع) به این شهر و دیار است.

 

وی ادامه می‌دهد: باید از نزدیک باشید و ببینید لحظاتی را که زائرین از ماشین پیاده میشوند واز بچه ها با سنین کم گرفته تا عصا به دستها  عازم این سفر شدند  و وقتی به ان‌ها التماس دعا می‌گویم با جواب بسیار قابل تاملی رو به رو می‌شویم  که بسیار از انها به ما التماس دعا می‌گویند  وعنوان میکنند که این بچه جسمشون اینجاست و در حال پذیرایی از زایرین  اما زایر اصلی هم اینانند که دل را روانه  کربلای معلی می‌کنند.

 

هادی گفت: چه زائران کرب و بلایی که باید خداحافظی، میدیدند که چه دل‌هایی پشت سرشان کاسه آبی می‌شود و می‌ریزد و چه اشک‌هایی که بچه‌های هیئتی با کشیدن چفیه  روی صورت می‌ریزند و دل‌ها را از ایستگاه صلواتی گردنه اسداباد روانه  کربلا می‌کنند.

 

انتهای پیام/ن

 

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal