آخرین اخبار

23. دى 1394 - 9:38   |   کد مطلب: 29827
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فشار بر شورای نگهبان نشان از اغراض خاص و هماهنگی با تعدادی از خطوط انحرافی دارد گفت: اگر کسی بخواهد با فشار بر شورای نگهبان صلاحیتش را تایید کند، این‌کار خودش دلیل بر عدم صلاحیت این فرد است چراکه چنین فردی عدالت ندارد و شرط مهم مجلس خبرگان را که عدالت است، از دست داده است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عباس مقیسه استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار  ما با اشاره به فشارهای وارده بر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت برخی از غایبان آزمون خبرگان رهبری گفت: وقتی قانونی تصویب می‌شود مبنی بر اینکه اگر کسی می‌خواهد در مجلس خبرگان شرکت کند باید صلاحیتش تایید شود و برای این کار باید در آزمون شرکت کند، اگر کسی در امتحان شرکت نکرد صلاحیتش تایید نمی‌شود و نمی‌تواند در انتخابات هم شرکت کند.

وی افزود: اگر کسی بخواهد با فشار بر شورای نگهبان صلاحیتش را تایید کند، این‌کار خودش دلیل بر عدم صلاحیت این فرد است چراکه چنین فردی عدالت ندارد و شرط مهم مجلس خبرگان را که عدالت است، از دست داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این فشارها نشان از یک صفت ناپسندی در درون این شخص دارد اظهار داشت: فشار بر شورای نگهبان نشان از اغراض خاص و هماهنگی با تعدادی از خطوط انحرافی دارد و به دلیل اهمیت بالای مجلس خبرگان، دشمنان برنامه‌ریزی‌های زیادی برای این مجلس دارند.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به آیات قرآن گفت: ممکن است حتی عدم شرکت در امتحان خبرگان هم جزیی از نقشه دشمن بوده باشد، چرا که در زمان پیامبر کسانی برای بی‌اهمیت نشان دادن دین اسلام صبح ایمان می‌آوردند و شب از اسلام بر‌می‌گشتند و هرروز این‌کار را تکرار می‌کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون خبرگان یک کار عقلایی بوده است عنوان کرد: کسانی که در شورای نگهبان حضور دارند در عدالت شهره عام و خاص هستند و علت اینکه به این مقامات بالا رسیده‌اند این است که هیچ‌گاه در مقابل هجوم گروه‌های مختلف متزلزل نشده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تا به حال سابقه نداشته که شورای نگهبان در مقابل فشار گروه‌های مختلف متزلزل عمل کند و ما بعید می‌دانیم که این افراد بتوانند ذره‌ای نظر شورای نگهبان را به نفع خودشان تغییر بدهند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal