آخرین اخبار

28. دى 1394 - 14:09   |   کد مطلب: 29872
طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سطح شهرستان تجلیل شد.

به گزارش آوای سیدجمال، در این مراسم که جمعی از کشاورزان برتر و تولیدکنندگان، مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی حضور داشتند، فرماندار اسدآباد تولیدکنندگان در بخش کشاورزی را توسعه و رشد و شکوفایی و همچنین خوکفایی تأثیرگذار خواند و اظهار کرد: اگر همت بالای قشر کشاورز و دامدار نباشد، نمیتوان در بخش کشاورزی و دامداری موفق بود و در سایه تلاش مجدانه آنان است که در تولید بعضی محصولات موفق بوده ایم.

 

وی با اشاره به فشار تحریمها در چند سال اخیر بر تولیدات داخلی، گفت: امروز 80 درصد از واحدهای دامداری ما تعطیل هستند و از لحاظ سرمایه درگردش  و نقدینگی با مشکل مواجه هستند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در بحث مشکلات بخش کشاورزی هم حق با بانک  هم کشاورز و دامدار است، گفت: این بخش نیاز به توجه و پرداخت تسهیلاتی به کاشورزان دارد که رونق اقتصادی را در پی داشته باشد.

 

مسعود بکائی با اشاره به نارضایتی از سوی چغندرکاران در بحث عدم توجه کارخانه قند م دان به تعهدات خود، گفت: ما حامی کشاورزان و چغندرکاران هستیم که بارها مشکلات آنان را در بحث پرداخت خسارت و بدهی ها پیگیی کردیم.

 

وی گفت: علی رغم اینکه 20 درصد قیمت چغندرقند افزایش داشت، اما قیمت شکر هیچ تغییری نداشت و کارخانه قند همدان هم مدعی شده که شکری که از چغندر امسال تولید شده در انبار مانده است و توان پرداخت بدهی به چغندرکاران را ندارد.

 

بکائی ادامه داد: امیدواریم با اجرای برجام و رفع تحریم ها این مشکل تولید کنندگان و کارخانه داران حل و فصل شود.

 

مدیرجهاد کشاورزی اسدآباد هم با بیان اینکه بر اساس آخرین وضعیت عملکرد تولید کنندگان نمونه ها، گفت: امسال تولید کنندگان بخش کشاورزان توانستند که تولیدات خود را تا سه برابر افزایش دهند.

 

ناصر فتاحی  تولیدکنندگان نمونه را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: عملکر نمونه های این بخش نشان دهنده این نیست که ما باید راض ی به این شرایط باشیم بلکه باید توان کار را افزایش و بهتر از اینها بدرخشیم.

 

در ادامه این نشست تعدادی از کشاورزان به برخی از مشکلات خود پرداختند و خواستار توجه فرماندار و جهاد کشاورزی به این مهم شدند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal