آخرین اخبار

24. بهمن 1394 - 12:14   |   کد مطلب: 30202
برجام یک در بلاتکلیفی ؛ برجام دو در ابهام!
سریال برجام 2 برای انتخابات 94 ساخته شده است؟
تز برجام 2 مدتی است که زبان رئیس جمهور و همفکرانش شنیده می‌شود رییس جمهور بار دیگر در جمع راهپیمایان بیست و دو بهمن در تهران گفت: ما نیاز به برجام 2 داریم. ما نیاز به یک اقدام ملی داریم.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از رهیاب نیوز:دولت یازدهم از روزی که روی کار آمد تمام مشکلات کشور را به مذاکرات هسته‌ای گره زد و تمام هم و غم خود را در دو سال گذشته

صرف نشست با خارجی‌ها کرد نشست‌هایی که منتهی به برجام شد هر چند دولتی‌ها، برجام را فتح الفتوح نامیدند اما به قول شریعتمداری_مدیرمسئول موسسه کیهان_وقتی رهبری انقلاب

می‌فرمایند برجام هزینه سنگینی داشت یعنی فتح‌الفتوحی رخ نداده است.

پس از برجام ۴ قانون علیه ایران تصویب شده و ۱۱ لایحه در دست تصویب است در حالی که دولت وعده حل شدن مشکلات اقتصادی کشور را با لغو تحریم‌ها می‌داد ولی هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است تا آنجا که  کماکان در کشور ۱۵ هزار کارخانه تعطیل است.
 
 
حداد عادل در همین رابطه گفته است تیم مذاکره کننده آنچه توانسته تلاش کرده ولی هنوز یک اقدام عملی مثبت در پسابرجام ندیده‌ایم.
 
روحانی:ما نیاز به برجام 2 داریم
 
با این اوصاف و با نزدیک شدن به انتخابات، تز برجام 2 مدتی است که از زبان رئیس جمهور و همفکرانش شنیده می‌شود رییس جمهور بار دیگر در جمع راهپیمایان بیست و دو بهمن در تهران گفت: ما نیاز به برجام 2 داریم. ما نیاز به یک اقدام ملی داریم.
 
از سوی دیگر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور هم با حرکت در همان خط ترسیم شده از طرف رئیس جمهور گفته است: از برجام یک عبور کردیم و باید برجام 2 را آغاز کنیم.
 
عارف در همایش اعتماد ملی با هم‌صدایی با رئیس جمهور گفت: برای اینکه به دولت کمک کنیم و برجام اقتصادی دیگری داشته باشیم باید در مجلس آینده حضور تأثیر گذار داشت.
 
 
 
سخن از برجام 2 مفهومی ندارد
 
قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه زمانی که هنوز برجام به نتیجه نرسیده،سخن از برجام 2 مفهومی ندارد، گفت: سخن از برجام 2 به این دلیل است که بتواند با اجرای یک فضای روانی از انتخابات بهره ببرد.
 
فروزنده تصریح کرد: دولت به جای عمل تنها وعده می‌دهد و به دنبال این است که تا با این وعده و وعیدها کرسی مجلس را تصاحب کند و مجلسی با وکیل الدوله‌ها بسازد.
 
 
 
 
مگر برجام چه گُلی به سر اقتصاد کشور زده که آقایان به دنبال «برجام 2» هستند
 
 
عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مگر برجام چه گُلی به سر اقتصاد کشور زده که آقایان به دنبال «برجام 2» هستند، گفت: آیا دولت به وعده‌هایی که برای پس از برجام داده عمل کرده که بخواهد برجام 2 را شروع کند.
 
محمد صادق مقدسی گفت:اصولاً مگر برجام یک دارای منزلت ویژه‌ای است که بخواهیم برجام 2 را شروع کنیم؟ آیا دولت به وعده‌هایی که برای پس از برجام داده عمل کرده که بخواهد برجام 2 را شروع کند.
 
وی با بیان اینکه دولتمردان بجای داده وعده به فکر بهبود وضعیت اقتصادی آن هم در عمل باشند، گفت: پس از برجام ۱ کدام تحول جدی در عرصه‌های اصلی مثل اقتصاد و اشتغال و رکود ایجاد شده که حال آقایان دنبال برجام ۲ هستند.
 
 
مقدسی اضافه کرد: اگر منظور از برجام 2 گفتگوی دولت با منتقدان است، پس دولت و رئیس جمهور باید ابتدا ادبیات خود را نسبت به منتقدان، مانند ادبیاتشان در برخورد با آمریکا و غرب کنند. دولت و رئیس جمهور حاضر نشدند حتی در مقابل بدترین اهانت‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها در طول مذاکرات، موضع مقابلی اتخاذ کنند اما به هر بهانه‌ای منتقدان را به عناوین مختلف می‌کوبند. اول ادبیات خود را علیه منتقدان اصلاح کنند بعد درباره برجام ۲ سخن بگویند.
 
 
 
مطرح کردن برجام 2 برای فرار دولت از پاسخگویی در پسابرجام است/ هنوز اتفاقی نیفتاده است
 
 
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به مطرح شدن موضوع برجام ۲ توسط رئیس‌جمهور و برخی مسئولان دولتی، اظهار داشت: باید پرسید مگر برجام یک دارای چه منزلت ویژه‌ای است که بخواهیم برجام ۲ را شروع کنیم؟
 
وی افزود: آقای روحانی قول‌های زیادی خصوصاً درباره گشایش‌های اقتصادی در کشور دادند ولی تاکنون نتوانستند کاری از پیش ببرند، دولت مدام شعارها را پشت سر هم تکرار می‌کند و جنگ روانی راه می‌اندازد که بسیاری باورشان می‌شود طرف غربی به تعهداتش در برجام عمل کرده است، در حالی که اصلاً این‌گونه نیست.
 
نماینده تهران در مجلس گفت: دولت باید پاسخ دهد دقیقاً در برجام چه اقداماتی انجام شده که برجام 2 را مطرح می‌کند؟ البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق قانون، اقدامات طرف مقابل در مسیر اجرای برجام را پیگیری خواهد کرد.
 
کوثری یادآور شد: ما تاکنون پس از تأیید برجام تغییری در شرایط اقتصادی جامعه و ایجاد اشتغال ندیدیم، لذا به نظر می‌رسد دولت با مطرح کردن برجام 2 به نوعی به دنبال فرار به جلوست تا پاسخگوی تعهداتش در پسابرجام نباشد.
 
 
 
 
دولت برای اجرای برجام 2 ابتدا باید ادبیات خود علیه منتقدان را تغییر دهد
 
 
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم اجرای برجام دو در کشور گفت: طرح موضوعی با عنوان برجام دو دارای ابهامات زیادی است چراکه مفهوم روشنی از آن ارائه نشده است.
 
وی افزود: برجام یک در موضوع هسته‌ای یک دستاورد محدودی بوده است و طبق آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند همه خواسته جمهوری اسلامی در آن لحاظ نشده است.
 
 
حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه زود است درباره برجام قضاوت کنیم، گفت: ما هنوز در ابتدای راه هستیم و اینکه آیا برجام در معیشت مردم تأثیر جدی می‌گذارد یا خیر؟ از آنجا که برجام هنوز نه به بار است و نه به دار چگونه آن را پیروزی تلقی کنیم و نوبت را به برجام دو بدهیم.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: اگر منظور دولت از برجام دو گفت‌وگو با منتقدان است قدم اول در این راه تغییر ادبیات دولت در برخورد با منتقدین است. منتقدانی که از سر دلسوزی مسائلی را مطرح می‌کنند.
 
 
به گزارش رهیاب، با اینکه تا امروز هنوز آثار وعده داده شده از اجرای برجام در زندگی مردم دیده نشده است اما دولتی‌ها با بزرگ نمایی برجام و طرح برجام 2 و 3 به دنبال استفاده‌های تبلیغاتی برای انتخابات پیش رو هستند دولت اول باید تکلیف برجام را روشن کند بعد از آن در صورت نتیجه دادن آن و تغییر زندگی مردم، حرف از برجام های 2 و 3 و... بزند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal