آخرین اخبار

8. فروردين 1395 - 0:59   |   کد مطلب: 30560
مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان با بیان اینکه آرامگاه بوعلی در صدر بازدید گردشگران قرار دارد، گفت: 300 گردشگر خارجی از موزه‌های همدان بازدید کردند.

به گزارش آوای سیدجمال،لیلا خوشرو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه 18 موزه و ابنیه فرهنگی ـ تاریخی در سطح استان در ایام نوروز فعال است، اظهار کرد: تمام موزه‌ها از 27 اسفندماه سال گذشته فعال شده و آماده پذیرایی مسافران است.وی با بیان اینکه هر روز میزان بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد، بیان کرد: آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر، سایت باستانی و موزه تپه هگمتانه، گنبد علویان و برج قربان از بناهایی است که مورد بازدید قرار می‌گیرد.

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان یادآور شد: امسال به خاطر خدمات ویژه به مسافران، حمام قلعه هم به عنوان موزه حمام باز شده و بازدید صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: موزه مشاغل که در گنبد علویان بازگشایی شده نیز مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است به طوری که ابزار مشاغل سنتی که در گذشته در همدان باب بوده در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

خوشرو با بیان اینکه موزه مشاهیر در عین‌القضات روزانه مورد بازدید قرار می‌گیرد، افزود: آثار واقع در فضای باز چون شیرسنگی و گنجنامه نیز در این مدت پربازدید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پربازدیدترین موزه‌ها آرامگاه بوعلی‌سینا، سپس آرامگاه باباطاهر و موزه و سایت باستانی هگمتانه در این ایام بودند.

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان با تأکید بر اینکه بیش از 100 هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کردند، بیان کرد: روزانه بر میزان بازدیدکنندگان از موزه‌ها افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 300 گردشگر خارجی از موزه‌ها بازدید کردند، بیان کرد: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از آرامگاه بوعلی ‌سینا، تپه باستانی هگمتانه و گنبد علویان صورت گرفت.

خوشرو اضافه کرد: خدماتی که همه ساله در اماکن و ابنیه تاریخی ارائه می‌شود، حضور راهنمایان مردمی گردشگری هستند که کل اماکن را پوشش می‌دهند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal