آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 13:12   |   کد مطلب: 30708
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:
۷ کتابخانه سیار در روستاهای همدان فعال است
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از فعالیت ۷ کتابخانه سیار در روستاهای همدان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال سید محمد رضا جوادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه فعالیت‌های ۴۰ گانه مراکز کانون استان همدان با حضور کودکان و نوجوانان در سال جدید آغاز شده است، بیان کرد: همزمان با شروع کار مراکز فرهنگی، هنری کانون در سراسر کشور، فعالیت‌های مراکز کانون استان همدان با حضور کودکان و نوجوانان از سر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن مربیان توانمند آماده خدماترسانی در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی به مخاطبان است، افزود: پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اولویت های عصر حاضر است.

جوادی با اشاره به فعالیت های ۴۰ گانه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون و نقش موثر این دستگاه فرهنگی در خلاقیت و پرورش ذهن کودکان ونوجوانان اظهار داشت: ظرفیت و توان کانون در هدایت و افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان بسیار بالاست.

وی از ایجاد روحیه تحقیق و ترغیب به مطالعه، پرورش حس مشارکت در کارهای گروهی، افزایش دقت و حوصله، پرورش قدرت تجسم و تخیل، افزایش توان تحلیل نسبت به وقایع و پدیده های اجتماعی، تقویت روح جستجو و کشف واقعیت‌ها و ایجاد روحیه تحقیق و پرسشگری به عنوان برنامه هایی که در کانون پرورش فکری مورد توجه قرار می گیرد، خبر داد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ مرکز در سراسر استان همدان فعالیت دارند، ادامه داد: در راستای برقراری عدالت اجتماعی کودکان و نوجوانان ۱۴۰ روستا توسط ۷ کتابخانه سیار روستایی در همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، فامنین، بهار، کبودرآهنگ و یک واحد سیار شهری، تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار دارند.

جوادی در پایان با بیان اینکه گروه هدف کانون، کودکان و نوجوانان شش تا ۱۷ سال هستند، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۴۵ هزار کودک و نوجوان در مراکز کانون در سراسر استان عضو هستند.

وی همچنین تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در حال حاضر دارای ۲۸ مرکز فرهنگی ثابت، ۸ کتابخانه سیار و ۳ واحد پستی در سطح استان است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal