آخرین اخبار

26. فروردين 1395 - 19:08   |   کد مطلب: 30778
تعطیلات نوروزی و حضور فعالان هلال احمر در خدمات‎رسانی به مردم، جلوه‎ای از شکوه همدلی بود که روزهای شیرینی را به یادگار گذاشت.

به گزارش آوای سیدجمال  به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، ایام تعطیلات نوروزی با تمام جلوه‌های زیبایش به پایان رسید تا خط پایانی باشد بر تلاش شبانه‎روزی نهادهای درگیر در طرح‌های امدادی نوروزی.

در این میان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز که با اجرای شانزدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، سعی کرده بود آرامش و سلامت را به سفرهای هموطنان هدیه کند این روزها آیین اختتامیه این طرح ملی را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هم در این زمینه از پیشتازان بود و با اجرای چند طرح ابتکاری توانست لحظات به یادماندنی را برای کسانی که به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین سفر کرده بودند رقم بزند.

این جمعیت دیروز و امروز در دو بخش خواهران و برادران آیین تجلیل از فعالان شرکت در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی را در محل سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر استان همدان برگزار کرد و با سیاحتی گروهی در پهنه شگفت‌انگیزترین غار آبی جهان، رسماً به کار خود پایان داد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان در حاشیه این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از زحمات یک‌هزار و 343 نفر از خواهران و برادران عضو واحدهای امور جوانان و کارشناسان جوانان شعب 9گانه هلال احمر استان همدان در اجرای این طرح ملی، علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، تکرار لحظات با هم بودن را زیباترین آورده جوانان هلال احمری در نوروز 95 دانست.

مریم پاک‌بین با بیان اینکه امسال سعی کردیم با استقبال از ابتکارات و طرح‌های پیشنهادی جوانان، کیفیت اجرای طرح را بالا ببریم، افزود: گرچه به دلیل شرایط آب و هوایی نسبت به سال‌های قبل، میزبان مسافران کمتری در استان همدان بودیم اما

وی در همین زمینه از اعزام سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه به نقاط پرتردد و مکان‎های گردشگری در استان با هدف دعوت مسافرین نوروزی برای پیوستن به کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» سخن گفت.

معاون امور جوانان هلال احمر همدان افزود: در این برنامه که از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان کبودراهنگ در پست پرتردد ما در غار علیصدر کلید خورد، تیم‌های سحاب از ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای پیوستن به کمپین دعوت کردند.

دعوت هلال احمری‌های خونگرم برای همراهی با آنها در سیاحت و ضیافت غار علیصدر، ما را سوار بر خودروی هلال احمر کرد.
حدود یکصد نفر از دختران جوانی که از شهرستان‌های مجاور برای شرکت در آیین اختتامیه به همدان آمده بودند حالا سوار بر خودروهای شهرستان خود، لحظه‌های باهم بودن را با گرفتن عکس سلفی ماندگارتر می‌کردند.

منصوره صفری یکی از این دختران بود که در ایام نوروز به صورت داوطلبانه به عنوان سرتیم، در اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هلال احمر شهرستان کبودراهنگ همکاری داشته است.

وی که کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دارد با بیان اینکه در ابتدا کمی نگران پذیرش این مسئولیت بودم، گفت: خوشبختانه پای کار بودن جوانان داوطلب، حضور پرشور و همکاری آنها باعث شد در همان چند روز اول این نگرانی به طور کامل در وجود من از بین برود.

اشتیاق این دختر جوان در گرفتن عکس با کارشناسان ستادی امور جوانان مرا بر آن داشت از از احساس او درباره این لحظات بپرسم که پاسخ داد: گرچه زیبایی خلقت خدا در این غار آبی، قدم به قدم انسان را به وجد می‌آورد اما آنچه امروز برای من از همه چیز لذ‌ت‌بخش‌تر است، ثبت لحظه‌های ماندگار بودن در کنار دوستان هلال احمری است.

کارشناس امور جوانان شهرستان بهار نیز با بیان اینکه امسال با هدف آشنایی کودکان با هنر بی‌نظیر سفال لاله‌جین، گِلِ سفال را در فضاهای دوستدار کودک در اختیار کودکان همراه مسافران قرار دادیم، به خبرنگار فارس گفت: از آنجا که یک مربی سفال‌سازی نیز مقدمات اولیه کار را به کودکان یاد می‌داد این طرح ابتکاری با استقبال از سوی مسافران مواجه شد و به عنوان یک خاطره خوب از تلاش امسال در ذهن ما خواهد ماند.

آزیتا بختیاری، به حمایت و همراهی مسئولان استانی در افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌هایی نام برد که سبب شد طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در شهرستان بهار به خوبی اجرا شود.

سیاحت در غار علیصدر ادامه دارد، جوانان یقه آبی حالا جلیقه نجات پوشیده و سوار بر قایق شده‌اند اما اشتیاق آنها برای اینکه کاور هلال احمر به عنوان یک یادگار مقدس در عکس‌های‌شان مشخص باشد سبب می‌شود معاون امور جوانان و کارشناسان ستادی که گرچه با لبخند اما دغدغه حفظ سلامت آنها را دارند، حالا اندکی حالت جدی به خود گرفته و از آنها بخواهند جلیقه‌های نجات خود را از تن خارج نکنند.

سیطره هلال احمر بر مهارت‌های مورد نیاز در سطح جامعه شاید بیشتر از آن باشد که خیلی از ما فکر می‌کنیم. این نکته وقتی در ذهنم مرور شد که ناخواسته متوجه شدم قایقران‌های غار علیصدر نیز هلال احمری هستند.

آنگونه که از یکی از آن‌ها که از اعضای قدیمی واحد امور جوانان هلال احمر همدان بود، شنیدم جمعیت هلال احمر در چند دوره دوره‌های امداد، نجات غریق و جست‌وجو و نجات در سیلاب را به آنها آموزش داده است و حالا آقای حسینی قایقران جوان، گویی که اعضای خانواده خود را به سیاحت در غار علیصدر برده باشد، غرق شادی بود و با خنده گفت: سعی کردم همه آنچه در مورد غار و تاریخچه آن می‌دانم را به میهمانان عزیز هلال احمری توضیح دهم.

این سیاحت که بعد از صرف ناهار، حدود دو ساعت به طول انجامید، در یک هوای بارانی پایان یافت و هر کدام از اعضای جوانان با خداحافظی گرم به سمت شهرستان‌های خود حرکت کردند.
در مسیر بازگشت صحبت‌هایم با مینا مومیوند، عضو شاخه جوانان شهرستان ملایر در ذهنم مرور می‌شود که گفت: واحد جوانان در جمعیت هلال احمر به عنوان درگاه اصلی جذب اعضا محسوب می‌شود.

او که کارشناسی ارشد میکروبیولوژی داشت و پنجمین سال حضور در طرح نوروزی سازمان جوانان را از سر گذرانده بود، اخیراً برای انتخابات شورای اجرایی در شهرستان ملایر نامزد شده است و می‌خواهد در راستای بهبود فعالیت‌ها در سازمان تلاش کند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal