آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1395 - 11:39   |   کد مطلب: 30958
از ابتدای سال 87 تاکنون صورت گرفت
آموزش 1200 هنرجوی اسدآبادی در رشته‌های صنایع دستی
رئیس میراث فرهنگی اسدآباد گفت: از ابتدای سال 87 تاکنون بالغ بر یک‎هزار و 200 کارآموز و هنرجو آموزش‌های صنایع دستی را فراگرفته‌اند که 37 درصد آنها شهری و مابقی روستایی هستند.

به گزارش آوای سیدجمال کامران اکبری‌شایگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ای از سوی سازمان به ما ابلاغ نشده است.

 

وی ادامه داد: البته در راستای تحقق این شعار برنامه‌های مختلفی از جمله ارتقای تولید و صادرات صنایع دستی و توسعه گردشگری را در دستور کار داریم که در صورت تخصیص اعتبارات انجام خواهیم داد.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد با تأکید بر ارتقای زیرساخت‌های گردشگری، گفت: این زیرساخت‌ها شامل مکان‌های تاریخی شهرستان است که توجه به این مکان‌ها موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری از جمله صنایع پاکی است که توسعه آن به شکل مویرگی در تمام بخش‌های جامعه به خصوص اقتصاد تأثیرگذار است، گفت: جذب گردشگر خارجی و داخلی تمام بخش‌های اقتصادی را درگیر خواهد کرد.

 

اکبری‌شایگان افزود: در واقع رونق صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و تحکیم بنیان خانواده یک زنجیره به هم پیوسته است که با درگیر کردن هر حلقه از آن می‌توان موجب جرائم و مفاسد اجتماعی شد.

 

وی با بیان اینکه در بخش صنایع دستی از ابتدای سال 87 تاکنون بالغ بر یک‌هزار و 200  نفر کارآموز و هنرجو آموزش فرا گرفته‌اند، افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های سراجی سنتی، معرق شیشه، قلم‌زنی روی مس، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، معرق و منبت، نقاشی روی سفال و گره‌چینی است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد یادآور شد: 37 درصد افراد آموزش‌دیده در بخش صنایع دستی شهری و 63 درصد روستایی هستند.

 

وی از کسب نشان موفقیت ملی صنایع دستی در سال 92 توسط آقای عبدالله عبدی در رشته ساخت سازهای سنتی خبر داد.

 

اکبری‌شایگان با بیان اینکه در اسدآباد سه کارگاه بزرگ صنایع دستی و 31 مورد کارگاه خانگی فعال است، افزود: تاکنون 99 نفر هنرآموز برای بیمه در رشته‌های صنایع دستی به تأمین اجتماعی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal