آخرین اخبار

6. دى 1397 - 7:16   |   کد مطلب: 31791
مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت راه‌های استان همدان خبر داد:
پیشرفت 90 درصدی کنارگذر اسدآباد/نبود اعتبار باعث توقف کار شده است
مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت راه‌های استان همدان گفت: کنار گذر اسدآباد 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما کمبود اعتبار باعث شده است تا 10 درصد باقی مانده به اتمام نرسد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، کنارگذر اسدآباد یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان بوده، چرا که در حال حاضر خودروهای باری و مسافری که مسیرشان به سمت غرب کشور است از داخل شهر عبور کرده و به دلیل وجود گردنه اسدآباد، خودروهای سنگین علاوه بر تولید آلودگی صوتی و زیست محیطی نامطلوب بوی لنت را نیز به داخل شهر می‌آورند که باعث نارضایتی مردم شده است.

 برای رفع این مشکلات پروژه کنارگذر اسدآباد تعریف شد، اما این پروژه با وجود پیشرفت 90 درصدی هنوز به اتمام نرسیده و حداقل به 18 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهی پیمانکار و اتمام پروژه نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت راه‌های استان همدان در گفت‌و‌گو با نافع  با بیان اینکه کنارگذر اسدآباد 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد:  8 میلیارد تومان به پیمانکار بدهی داریم و 10 میلیارد تومان نیز برای اتمام پروژه مورد نیاز است، در حالی که بودجه در نظر گرفته شده در سال جاری برای آن 1.5 میلیارد تومان است.

مسعود سیفی افزود: اما با پیگیری نماینده مردم اسدآباد و شرکت به دنبال تخصیص 13 میلیارد تومان اعتبار از محل سرجمع اعتبارات هستیم که اقدامات اولیه آن انجام شده و با تخصیص این مبلغ با بهبود وضعیت آب و هوا در دو ماه پروژه به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در حوزه معارض وجود ندارد، تصریح کرد: بدهی اندکی در این بخش باید پرداخت شود اما مشکل سخت که غیر قابل حل نباشد، وجود ندارد.

بودجه‌ شهرستان پاسخگوی هزینه‌های سنگین نیست

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز در گفت‌و‌گو با نافع با اشاره به عبور خودروهای مختلف از جمله سنگین و مشکلات و آلودگی‌های آنها، ادامه داد: به همین دلیل  تعریف طرح کنارگذر بسیار به جا و شایسته بوده  زیرا از سمت شمال غربی عبور و مرور صورت گرفته و در نهایت به جاده اصلی ختم می‌شود.

کریم حمیدوند با اشاره به اینکه این مسیر حدود 15 کیلومتر با چهار باند آسفالت شده است، گفت: در حال حاضر برای تکمیل این پروه نیاز به احداث  زیرگذر برای روستاها و دو پل روگذر برای تکمیل و وارد شدن این کنارگذر به مدار داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تا کنون  برای اجرای این پروژه، 32 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و اکنون با جد پیگیریم تا از محل بودجه‌های ملی، کار را تکمیل کنیم زیرا بودجه‌های شهرستانی پاسخگوی هزینه‌های سنگین نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal