آخرین اخبار

1. آبان 1398 - 15:11   |   کد مطلب: 33805
فرماندار اسدآباد تأکید کرد؛
لزوم سکونت دهیاران در روستای محل خدمت
فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه دهیاران باید به نیازهای روستای محل خدمت خود واقف باشند، تأکید کرد: باید دهیاران در محل سکونت خود اقامت داشته باشند تا بتوانند بهتر مسائل و مشکلات اهالی روستا را به گوش مسئولان رسانده و در حل آنها ما را یاری دهند.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی پیش از ظهر امروز در نشست دهیاران بخش مرکزی و پیرسلمان شهرستان اسدآباد، با تأکید بر سکونت دهیاران در روستای محل خدمت خود اظهار کرد: دهیاران باید به ظرفیت و پتانسیل های روستا آگاهی داشته و نیازسنجی کنند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه دهیاران با انگیزه باشند و در روستای محل خدمت خود اقامت داشته باشند.

 

 

وی تأکید کرد: دهیارانی که در روستای محل خدمت خود اقامت نداشته باشند، در انتخابات آینده شوراها و انتخاب آنان به عنوان دهیار لحاظ خواهیم کرد.

 

 

۲۵ روستای برای بهسازی انعقاد قرارداد شده
فرماندار شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد ۳۱ روستا در حال بهسازی است که ۲۵ روستا انعقاد قرارداد شده و ۶ روستا هنوز پیمانکار ندارد و بزودی اجرایی می شود.

 

 

وی یادآور شد: در اکثر روستاهای شهرستان اسدآباد عملیات عمرانی انجام شده و در حال انجام است.

 

در ادامه فرهاد فرزانه، سرپرست دفتر امور روستایی وشوراها نیز با ارئه فرمی به دهیاران، اظهار کرد: این فرم در راستای نیازسنجی روستاهاست که شامل مشخصات روستا، دهیار، ساختمان اداری، خدمات زیرزبنایی، اماکن عمومی روستا، محصولات عمد کشارزی و تاقتصادی روستا، میرث فرهنگی، مؤسسات خیریه، شرایط کالبدی و طبیعی، فرهنگ و آئین روستاست که باید هیاران با پرکردن آن در نیاز سنجی روستا کمک کنند.

 

دهیاران باتوجه به ظرفیتهای روستا نیازسنجی کنند

فرزانه تأکید کرد: باید توسعه و آبادانی روستا و ایجد اشتغال میتوان مهاجرت معکوس از شهر به روستا را داشتکه البته این اتفاق اخیرا” در حال رخ دادن است و آماری خوبی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal