آخرین اخبار

10. آذر 1398 - 15:00   |   کد مطلب: 34182
مسئول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم با بیان اینکه مطالبه رهبر انقلاب پیرامون گام دوم انقلاب و فهرستی از حوادث حماسه‌ساز بر زمین مانده است، گفت: می‌طلبد که هنرمندان با هنرنمایی خود در قالب شعر، داستان و فیلم به امطالبه رهبری بپردازند.

به گزارش آوای سیدجمال، پایگاه خبری عصر همدان، جشنواره «حبیب حرم» پیش از ظهر امروز در سالن مجتمع ابن سینا و با حضور هنرمندان و برگزیدگان از سراسر کشور برگزار شد.

 

سردار محمدعلی آسودی در این مراسم با اشاره به معرفی گنجینه‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز باید گنجینه دفاع از امنیت را مطرح کنیم و اگر می خواهیم این حماسه‌ها در جامعه ماندگار شود باید هنرمندانه به آن بپردازیم.

 

وی با بیان اینکه بدون هنر حماسه‌ها ماندگار نخواهد شد گفت: باید هنر به کمک ماندگار کردن حماسه‌ها بیاید.

 

مسئول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع هنرمندان بیان کرد: هنوز یکی از مطالبات رهبری در زمینه فهرست حوادث حماسه‌ساز دفاع مقدس است که متأسفانه به آن پرداخته نشده است.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در سراسر کشور افزود: باید در این کارگروه‌ها به گام دوم انقلاب پرداخته شود و این یک کار آتش به اختیار است.

 

سردار آسودی تصریح کرد: در سطح کشور ۴ هزار نفر نویسنده فعالیت دارند که باید تمام این نویسنده‌ها با هنرنمایی خود حماسه‌ها را به یادگار بگذارند.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: ناگفته‌های زیادی از سردار شهید همدانی باقی مانده که هنوز منتشر نشده است.

 

سردار مهدی فرجی گفت: در مقام سردار همدانی همین بس که سردار باقری بالاترین مقام نظامی کشور در خصوص شهید همدانی گفت، اگر نبود مجاهدت‌های سردار همدانی در سوریه چیزی از آن منطقه باقی نمی‌ماند.

 

وی بیان کرد: سردار همدانی با تمام مسئولیت‌هایی که بر عهده داشت بسیار مردم‌دار بود و سلایق سیاسی برای او فرق نمی‌کرد.

 

گفتنی است ۱۵۰ اثر از ۴۰۰ هنرمند ۱۰ استان به این جشنواره ارسال شده بود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal