آخرین اخبار

21. آذر 1398 - 10:24   |   کد مطلب: 34295
رییس پلیس راه همدان گفت: گردنه اسدآباد یکی از حادثه‌خیزترین مقاطع این استان است که برای کاهش سوانح باید تعریض شود.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: ایمن کردن گردنه اسدآباد از مدت ها پیش مطرح شد که ۲ روش تعریض گردنه یا حفر تونل پیشنهاد شد.

 

وی اضافه کرد: به دنبال مطرح شدن موضوع حفر تونل در گردنه اسدآباد، یکی از مسوولان زمین شناسی به علت جنس خاک و احتمال رانش زمین، اجرای این طرح را تایید نکرد.

 

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: مقرر شد که مسیرهای سربالایی این گردنه سه بانده و سرازیری ها ۲ بانده شود همچنین نیوجرسی و سیستم روشنایی در وسط جاده قرار گرفته و پرتگاه ها با ریختن خاک ایمن شود.

 

سرهنگ عزیزی بیان کرد: بخشی از این طرح از راس الخط گردنه به سمت اسدآباد ترانشه برداری صورت گرفت اما در نیمه راه با رسیدن به پل و آبراهه این طرح نیمه تمام ماند.

 

وی اظهار داشت: گردنه اسدآباد ۱۵ کیلومتر است و طبق برآورد صورت گرفته سالانه دستکم ۲۱ تن در این مسیر پرحادثه جان خود را از دست داده و ۱۰۰ تن مجروح و مصدوم می‌شوند.

 

رییس پلیس راه همدان ادامه داد: یعنی در هر کیلومتر این مسیر سالانه ۱.۵ نفر فوت می کنند که اگر این وضعیت به کل استان که دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر است تعمیم داده شود باید سالانه هفت هزار تن در سوانح رانندگی جان خود را از دست بدهند.

 

سرهنگ عزیزی بیان کرد: بالا بودن آمار متوفیان در گردنه اسدآباد در حالی است که خاکریز و  چندین راه خروج اضطراری برای خودروها در این مسیر ۱۵ کیلومتری پیش بینی شده است.

 

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی این جاده باید تعریض گردنه، انتقال سیستم روشنایی به وسطه جاده، نصب نیوجرسی و جدا کننده مسیر رفت و برگشت، احداث خاکریز در قسمت های پرتگاهی در دستور کار باشد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal