آخرین اخبار

28. فروردين 1399 - 10:41   |   کد مطلب: 35433
حمزه عبدکوند با تأکید بر نظارت بر قیمت اجناس و کالاهای اساسی مردم، گفت: نباید مردم در این شرایط سخت که کرونا عامل آن شده، با افزایش قیمت اقلام و کالاها مواجه باشند.

به گزارش آوای سیدجمال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسدآباد صبح امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان اسدآباد با قدردانی از مردم اسدآباد در مقابله با ویروس، اظهار کرد: این مردم با تحمل سختی و تاب‌آوری در مقابل این ویروس خوش درخشیدند.

 

وی از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح نیاز به همراهی مردم با رعایت امور بهداشتی دارد.

 

بستری دو بیمار کرونایی در اسدآباد

عبدکوند با اشاره به اقدامات خوب ادارات در راستای مقابله با کرونا، یادآور شد: در حال حاضر تنها دو بیمار کرونایی مثبت در بیمارستان بستری هستند.

 

وی از صدور مجوز دو مرکز معاینه فنی در اسدآباد از سوی دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: این امر در حال پیگیری است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسدآباد بر نظارت واحدهای صنفی و قیمت ها تأکید کرد و گفت: نباید مردم در این شرایط سخت که به دلیل کرونا به وجود آمده، با افزایش قیمت اقلام و کالاها مواجه باشند.

 

کشتارگاه توجیه اقتصادی ندارد

وی با اشاره به نبود کشتارگاه دام در شهرستان اسدآباد، گفت: باتوجه به اینکه کشتارگاه دام در این شهرستان سنتی بود، در سال های گذشته تعطیل و برای بازگشایی کشتارگاه صنعتی متأسفانه توجیه اقتصادی ندارد.

 

عبدکوند بر مبارزه با سن غلات تأکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان جهاد کشاورزی در این امر شد.

 

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد هم از مبارزه با سن غلات از ۲۳ فروردین خبر داد و اظهار کرد: تاکنون حدود دو هزار هکتار از اراضی گندم در مبارزه با این سن، سم پاشی شده است، اما پیک اصلی مبارزه از هفته آینده انجام می شود.

 

مبارزه با سن غلات در 2 هزار هکتار از اراضی

سقراط بیرنگ با بیان اینکه مبارزه با سن غلات بعداز بازدید و پایش از مزارع شروع می‌شود، گفت: باید در هر متر مربع از مزارع سه الی چهار آفت باید شناسایی شود تا مبارزه آغاز شود که در دو مرحله پوره و سن مادر انجام می‌شود.

 

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه کشتارگاه دام در اسدآباد توجیه اقتصادی ندارد که متقاضی حتی برای نیمه صنعتی شدن داشته باشد، اظهار کرد: در سطح شهرستان روزانه دو رأس دام سنگین، ۱۵ رأس دام سبک کشتار می شود که برای وجود کشتارگاه صنعتی توجیهی ندارد.

 

عادل بصیری‌محمدپور بااشاره به تعطیلی کشتارگاه طیور، گفت: این کشتارگاه به دلیل معوقات بانکی تعطیل شده که مشکلی به لحاظ بازگشایی موردی ندارد.

 

رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد از ابلاغ سهمیه لاستیک سواری در این شهرستان خبر داد و گفت: هزینه لاستیک سهمیه ای با هزینه آزاد ۵ درصد تفاوت قیمت دارد.

 

ابلاغ سهمیه لاستیک سواری در اسداباد

قربانی از بازرسی واحدهای صنفی توسط بازرسان اداره صمت خبر داد و گفت: دز طی اسفند و فروردین ماه تعداد ۴۸۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است که تعداد ۳۸ پرونده برای متخلفان صنف تشکیل شده است.

 

رئیس اتاق اصناف از افزایش سه هزار تومانی اقلام زولبیا، بامیه، نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش قیمت به پیشنهاد اتحادیه قنادی بوده است.

 

موسی الرضا غفاری با اشاره به نبود معاینه فنی، کشتار دام، طیور، نمایشگاه شهر ماشین، نمایشگاه در شهرستان اسدآباد گفت: همه این امکانات در شهرستان کنگاور وجود دارد و موجب بروز آسیب اجتماعی و اقتصادی می شود.

 

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal