آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1399 - 8:46   |   کد مطلب: 35698
اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه دولت ۲۴ میلیون رأی از مردم گرفته و حداقل باید به دردهای غیرقابل تحمل آنان واکنشی را نشان بدهد، گفت: اگر اقدامی از سوی دولت صورت نگیرد، مجلس فعلی تنها در حد تذکر، نطق و مکاتبه ای می‌تواند این مسئله را گوشزد کند.

دبیر هیئت رئیسه و نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با اشاره به وضعیت گرانی و آشفته بازار مسکن، اظهار کرد: گرانی مسکن دلایل مختلفی همچون شیوع ویروس کرونا، تغییرات سودهای بانکی، کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی و تغییر رویه آن به سمت سرمایه گذاری خرید و فروش مسکن دارد.

 

اکبررنجبرزاده با تأکید بر اینکه تدبیر دولت باید به شکلی می بود که با نظارت بر قیمت مسکن به وضعیت گرانی خاتمه می‌داد، گفت: متأسفانه دولت دست روی دست گذاشته و واکنشی از خود نشان نمی دهد، انتظار می رود که تدابیر و تمهیدات مؤثری برای کاهش اجاره بهای مسکن و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی اندیشیده شود.

 

وی با بیان اینکه تعلل در مسئله قیمت مسکن مستقیما به جامعه آسیب می‌زند و مردم در چنین شرایطی صدمه می بینند، افزود: متأسفانه فشارهای اقتصادی بر مردم زیاد است و درآمد معیشتی آنان به شدت دستخوش مشکلاتی شده که نیاز به عزم جدی دولت در حوزه کاهش اجاره بهای مسکن و قیمت آن دارد.

 

دولت طرح جامع تری برای قانون مالیات بر خانه های خالی بیاورد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در خصوص اقدام مجلس برای تبدیل مصوبه مالیات بر خانه های خالی به صورت قانون، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مالیات بر خانه های خالی به قانون تبدیل شده و حال باید مراحل تدوین آئین نامه های آن صوت بگیرد و در نهایت اجرایی شود که این امر عملی نشده است.

 

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند طرح جامع‌تری برای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بیاورد، گفت: دولت می‌تواند به عنوان طرح دو فوریتی در این باره طرحی را تقدیم مجلس کند و اگر دولت قوانین موجود را کافی نمی‌داند، می‌تواند طرح دو یا سه فوریتی ارائه دهد و تبدیل به قانون شود.

 

رنجبرزاده با بیان اینکه برای نظارت دولت بر اجاره بهای مسکن، باید دستورالعملی وجود داشته باشد، افزود: دولت باید برای اجرا، اقدام  و حرکتی انجام دهد تا آلامی بر دردهای مردم باشد و تا اینجا کوتاهی از ناحیه دولت است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه محبلس نیز باید از بعد نظارتی از وزیر راه و شهرسازی حرکتی از خود نشان می داد و رئیس جمهور را موظف می کرد که پای کار بیاید، گفت: فشار بر مردم خیلی غیر قابل تحمل شده و امیدواریم که این صداهای دردمندانه مردم را مسئولان دولتی بشنوند و واکنشی از خود نشان دهند.

 

دولت تدبیر و امید به درد ۲۴ میلیون که از آنها رأیی گرفته، پاسخ دهد

وی در خصوص زمان اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، تصریح کرد: از زمان فعالیت مجلس فعلی دیگر زمان زیادی باقی نمانده و فرصت ارائه لوایح و طرح و برنامه نیست و دولت تنها باید به صورت مسکن طرح دو یا سه فوریتی را ارائه داده و عملی شود.

 

رنجبرزاده با بیان اینکه دولت ۲۴ میلیون رأی از مردم گرفته و حداقل باید به دردهای غیرقابل تحمل آنان واکنشی را نشان بدهد، خاطر نشان کرد: اگر اقدامی از سوی دولت صورت نگیرد، مجلس فعلی تنها در حد تذکر، نطق و مکاتبه ای می‌تواند این مسئله را گوشزد کند اما عملا دولت باید اقدماتی را انجام دهد و مجلس بعدی گام های مؤثری برای کاهش قیمت ها بردارد.

 

وی تأکید کرد: می شود با مجلس فعلی کارهایی از قبیل تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی را انجام داد اما وظیفه ذاتی دولت است که مصوبات را اجرایی کند و متأسفانه در مرحله اجرا دچار مشکل هستیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal