آخرین اخبار

14. مهر 1399 - 10:07   |   کد مطلب: 37030
سردار سعید فرجیان‌زاده با بیان اینکه شهید همدانی ویژگی خاص با بسیج و بسیجی بودن را داشت و کمتر فرماندهی با نقش‌آفرینی ساماندهی بسیج درخشیده، گفت: بارها شهید حاج قاسم سلیمانی از نقش برجسته او در شکل‌دهی بسیج مردم سوریه سخن گفت و اگر امروز سرنوشت داعش به سیاهی رفت، به همت و ابتکار عمل شهید همدانی در ساماندهی مردم سوری در لباس بسیج مردمی بود.

سردار سعید فرجیان زاده، معاون اجرایی سپاه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به گرامیداشت پنجمین سالگرد شهید حاج حسین همدانی، اظهار کرد: شهید همدانی فرماندهی شجاع و توانمند بود که در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی کرد، او هم در قبل و در پیروزی انقلاب، در مقابله با ضدانقلاب‌ها در کردستان و هم در دفاع از میهن اسلامی در جنگ تحمیلی نقش مهم داشت.

 

وی گفت: شهید همدانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هم فرماندهی قابل و توانمند و تأثیرگذار داشت.

 

نقش شهید همدانی در مقابله با فتنه 88 نقش کلیدی بود

معاون اجرایی سپاه کشور با اشاره به فتنه سال 88، تصریح کرد: یکی از نقش های مهم و کلیدی شهید همدانی در مبازره با فتنه‌گران در سال 88 بود که در برخورد با آنان بسیار شجاعانه و با اقتدار ایستاد.

 

وی با بیان اینکه فتنه 88 حدود 8 ماه طول کشید و با حضور میلیونی مردم این فتنه خنثی شد، گفت: در طول این 8 ماه حوادث ناگواری اتفاق افتاد که شهید همدانی به عنوان فرماندهی شجاع مقابل فتنه‌گران ایستاد.

 

فرجیان‌زاده به خاطراتی از شهید حاج حسین همدانی در مبارزه با فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: او می‌گفت ما در شهرک غرب تهران به دنبال این بودیم که صفوف مردم را از فتنه گران جدا کنیم، عده ای از فتنه‌گران از طبقات بالای آپارتمان بلوک‌هایی را به سمت نیروهای ما پرتاب می کردند و باعث مجروح و شهید شدن تعدادی از نیروها شدند.

 

شهید همدانی با بصیرتش می دانست که فتنه 88 کار آمریکاست
وی ادامه داد: شهید همدانی با آن بصیرت و آگاهی خود می‌دانست طراحی این فتنه از سوی استکبار جهانی و آمریکا و افراد ناآگاه در داخل کشور بوده، لذا با هوشیاری و توانمندی و فرماندهی خوب در مقابل این فتنه ایستاد.

 

معاون اجرایی سپاه کشور یادآور شد: می‌توان گفت که شهید همدانی یکی از فرماندهانی بود که در دوران 8 ماه فتنه 88 با هوشیاری عمل کرد و توانست آن فتنه کور را خاموش و جمهوری اسلامی را بار دیگر سرافراز کند.

 

شهید حاج حسین همدانی خانواده دوست بود/همراهی خانواده‌اش با او در سوریه برای درک اوج درگیری با داعش بود

 

وی با بیان اینکه شهید همدانی بسیار علاقه مند به خانواده، خانواده دوست و توجه زیادی به خانواده داشت، گفت: در کتاب خداحافظ سالار که خاطرات همسر وی منتشر شده، می‌توان به عمق ارتباط او با خانواده پی برد.

 

فرجیان‌زاده با اشاره به توفیق خدمت شهید همدانی در جبهه مقاومت، گفت: وی در برخی از مواقع خانواده را با خود به سوریه می‌برد تا هم خانواده با محیط درگیری‌ها آشنا شوند و هم اینکه همراه او باشند و اوج درگیری را درک کنند.

 

بسیجی بود و با بسیج بزرگ شد و بسیج را بزرگ کرد
وی با بیان اینکه شهید همدانی یکی از فرماندهان برجسته سپاه بود که تجربه بسیار خوبی در شکل‌گیری بسیج در ایران داشت، گفت: او از بنیانگذاران بسیج و سپاه در همدان بود که در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی هم ساماندهی بسیج را برعهده داشت، مدتی هم قائم مقام سازمان بسیج در ایران بود و در ابعاد مختلف بسیج نقش داشت.

 

دوست و همرزم شهید همدانی ادامه داد: کمتر فرماندهی با نقش‌آفرینی ساماندهی بسیج درخشیده است و شهید همدانی این ویژگی خاص با بسیج و بسیجی بودن را داشت و این تجربه طولانی 30 سال کار با بسیج موجب شد که او در جبهه مقاومت با بسیج کردن نیروهای سوریه و از دیگر کشورها، به مقابله با داعش و گروههای تکفیری به پاخیزد.

 

بسیج مردمی سرمایه ای بزرگ و حاصل کار شهید همدانی در خدمت جبهه مقاومت بود
وی خاطرنشان کرد: امروز با افتخار و صراحت می‌توان گفت شهید همدانی پایه‌گذار بسیج در جبهه مقاومت بود و با ابتکار و خلاقیت وی بسیج سوریه شکل گرفت، همین امر باعث پیروزی مردم آن کشور شد و داعش را به زانو درآورد، امروز هم بسیج مردم در سوریه به عنوان یک سرمایه بزرگ در خدمت جبهه مقاومت است.

 

فرجیان‌زاده با تأکید بر اینکه باید صدا و سیما و رسانه‌ها در معرفی شخصیت شهید همدانی و نقش بسیار برجسته وی در جبهه مقاومت بیشتر کار کنند و این مهم تبیین شود، گفت: افراد همرزم شهید همدانی در جبهه مقاومت بیشتر باید به نقش او بپردازند.

 

لزوم ساخت سریالی از زندگی شهید حاج حسین همدانی/رسانه‌ها و صداوسیما اقدام و تبیین کنند

وی خواستار ساخت سریال و فیلمی از شهید همدانی در صداوسیما شد، گفت:  باید با ساخت فیلم به ابعاد شخصیتی او بیشتر پرداخته شود و لازمه این کار، کار رسانه ای است و با تهیه سریال و فیلم هنری برای تببین شخصیت برجسته شهید همدانی اقدام شود.

 

معاون اجرایی سپاه با بیان اینکه شهید همدانی ابتکار تشکیل بسیج در سوریه را داشت و این نکته بسیار مهمی بود، افزود: نیروهای سوریه نمی‌توانستند به تنهایی با داعش مقابله کنند و نیاز به بسیج مردم بود، و آنچه توانست سرنوشت داعش را به سیاهی تبدیل کند و شکست دهد، همان حضور مردم سوری در لباس بسیج مردمی بود که ساماندهی و شکل گیری آن به همت و ابتکار عمل شهید همدانی انجام شد.

 

 سه دهه کار با بسیج و انتقال تجربیات به سوریه
وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی بارها به نقش پر رنگ و برجسته شهید همدانی در شکل‌دهی و ساماندهی بسیج مردم در سوریه اشاره کرده، افزود: شهید همدانی تجربیات خود در طول  3 دهه کار و آشنایی با بسیج را به جبهه مقاومت انتقال داد و همین تجربه و شکل گیری بسیج مردمی سوریه باعث مقابله با داعش و پیروزی‌ها شد.

 

فرجیان‌زاده با اشاره به تقارن سالگرد شهید همدانی با اربعین امام حسین(ع)، گفت: شهید حاج حسین واقعا" عاشق حضرت اباعبدالله الحسین بود و در شبهای تاسوعا و عاشورا در حسینیه ثارالله به عشق آن حضرت گریه می‌کرد و سینه می‌زد و در سوگ می‌سوخت.

 

شهید حاج حسین عاشق امام حسین(ع) بود
وی یادآور شد: برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی در سالهای گذشته حاصل خون شهدا و فداکاری شهید همدانی و حاج قاسم بود که شهید حاج حسین هم در سنوات گذشته عاشقانه در این پیاده روی حضور داشت.

 

معاون اجرایی سپاه با بیان اینکه تقارن پنجمین سالگرد شهید همدانی با اربعین حسینی بیانگر شور و عشق و علاقمندی وی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، افزود: بی تردید این شهید عزیز امروز در جوار آن حضرت در بهشت خواهند بود و مزد 40 سال مجاهدت برای پایداری انقلاب اسلامی را گرفت.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal