آخرین اخبار

23. فروردين 1401 - 16:16   |   کد مطلب: 41933
حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد کار سپاه در معرفی شهدای شاخص ارزشمند دانست و گفت: جانبازان هم رشادتهای زیادی در دوران دفاع مقدس داشتند که نیاز به معرفی دارند و انتظار می رود در معرفی آنان به عنوان جانباز شاخص سال اقدام شود تا به عنوان شهدای زنده از زبان خود معرفی شوند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد ظهر امروز در نشست خبری معرفی شهیدان نورمراد و محمدعلی عبدکوند به عنوان شهدای شاخص سال ۱۴۰۱ در این شهرستان، اظهار کرد: این شهدا به تنهایی یک علمدارند و نه تنها خود بلکه خانواده آنان هم جایگاه رفیعی در بین مردم دارند.

 

کار سپاه در معرفی شهدای شاخص ارزشمند است
وی معرفی شهیدان نورمراد و محمدعلی عبدکوند را کاری ارزشمند از سوی سپاه خواند و گفت: پدر شهیدان عبدکوند مایه چشم روشنی و فردی مؤمن، با قداست، انقلابی، باخدا و حمزه برادر شهید در جایگاههای مختلف با پاک دستی کار کرده، و حسن دیگر بردار این شهیدان فردی فرهنگی است و به جز معنویت، روحیه انقلابی و حضوری با بصیرت چیز دیگری از آنان ندیده‌ام.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه شهدا جان و مال‌شان را وقف اسلام کرده و به مبارزه با استکبار و دشمن پرداختند، افزود: امروز مجاهدت و انقلابی گری در پاسداشت شهدا مؤثر است و تا زمانی که دشمن هست باید پیکار کنیم.

 

پدر شهیدان عبدکوند دو سرمایه اصلی را تقدیم انقلاب کرد
وی با بیان اینکه خانواده شهدا هزینه زیادی برای انقلاب داده و پدر شهیدان عبدکوند دو سرمایه را بدون گله در راه اسلام فدا کرده است، افزود: امروز پشیمانی در وجود این پدر این شهیدان وجود ندارد و به آنان افتخار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با تأکید بر اینکه جانبازان هم به عنوان شهدای زنده نیاز به معرفی دارند، از سپاه خواست که این ایده را مطرح کرده و هر سال جانبازی شاخص با زبان خود در مدارس و دانشگاهها معرفی شود.

 

شهدا که به خط می زدند، خود در وادی عشق و عاشقی با خدا می دیدند
وی با اشاره به خاطره ای از زبان پدر شهیدان عبدکوند، گفت: رزمندگانی که به خط مقدم می‌رفتند خود را به وادی عشق و عاشقی با خدا رسانیده و از خدا طلب شهادت می‌کردند، و وقتی پدر شهید محمدعلی عبدکوند در جستجوی او رفته بود، او به پدرش گفته بود که دیگر دنبالش نرود چراکه راهش را انتخاب کرده. آن جا بود که پدر شهید عبدکوند با تمام شهامت و آگاهی و بصیرت فرزندش را به خدا سپرد.

درد آشناها را نگه دارید و مسئولی که درد را نفهمیده، کنار بگذارید
امام جمعه اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش با انتقادی صریح از عملکرد ناکارآمد برخی مسئولان شهرستان، گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی آقای رئیسی نویدی بر دلها جاری شده اما از سرپرست فرمانداری و نماینده مردم توقع داریم که نیروهای ارزشی و انقلابی و کار کشته که به درد مردم می‌خورند را نگه دارند و برخی هم هنوز درد مردم را نفهمیده اند را جابه جا کرده و درد آشناها و آنانی که جهادی کار می‌کنند را جایگزین کنند. 

مدیران ادارات از وصیت شهیدان عبدکوند درس بگیرند/لزوم نصب وصیت شهیدان در ادارات
سرپرست فرمانداری اسدآباد هم با خاطره ای از شهیدان عبدکوند، گفت: در شورای اداری از رؤسای ادارات خواهیم خواست از شهیدان عبدکوند درس بگیرند و وصایای این شهدا را در ادارات نصب کنند.

 

در ادامه روحی، یکی از رزمندگان همرزم شهیدان عبدکوند هم با خاطراتی از آنان اظهار کرد: هر دو بردار شهید نورمراد و محمدعی عبدکوند در عملیاتهای که به عنوان فرمانده بودند، جلوتر از رزمندگان و در خط مقدم حرکت می‌کردند.

لزوم پشتیبانی از ولایت برای ادامه دهنده راه شهدا
وی راه شهیدان عبدکوند را عمل به وصیت آنان که پشتیبانی از ولایت و داشتن بصیرت است، خواند و گفت: همه مردم و مسئولان نظام به این وصیت عمل کنند.

 

تشکر برادر شهیدان عبدکوند از اهتمام سپاه در نامگذاری سال 1401 به نام شهیدان عبدکوند

حمزه، برادر شهیدان عبدکوند هم از اهتمام سپاه در پاسداشت نام شهدا و به خصوص صبرادران شهیدش قدردانی کرد و گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم نسل جوان و امروز نباید رشادت شهدا را به فراموشی بسپارد.

 

حسن برادر دیگر شهیدان عبدکوند هم از توجه سپاه به شهدا قدردانی کرد.

در پایان این نشست خبری حکم مسئولیت سرپرست فرمانداری به عنوان کنکره سرداران و فرماندهان و 8 هزار شهید شهرستان از سوی سردار مجیدی به وی داده شد و از عملکرد دانشگاه سیدجمال و دانشکده علوم پزشکی در توجه به شهدا تقدیر شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal