آخرین اخبار

24. خرداد 1401 - 12:38   |   کد مطلب: 42489
افشین محمدی از افزایش 30 درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: در حدود سه ماه نخست سال جاری بالغ بر دو هزار و 700 واحد خون به سیستان و بلوچستان و تهران ارسال کردیم.

افشین محمدی، مدیرکل سازمان انتقال استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، بااشاره به روز جهانی اهدای خون در 24 خرداد، اظهار کرد: آمار اهداکننده خون در استان براساس پیش بینی ما علی رغم کاهش فعالیت تیم سیار خونگیری ما در طی دو سال کرونایی زیاد بود و با حجم وسیعی از جمعیت اهداکننده در مرکز استان و ملایر مواجه بودیم.

وی از افزایش 30 درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: در حدود سه ماه نخست سال جاری بالغ بر دو هزار و 700 واحد خون به سیستان و بلوچستان و تهران ارسال کردیم.

 

مدیرکل سازمان انتقال استان همدان با بیان اینکه علی رغم اینکه سعی کردیم فراخوانی در زمینه اهدا خون نداشته باشیم و تنها کار موظفی خود را انجام دهیم، اما خیلی از مردم دوستدار اهدا خون هستند که متأسفانه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی ما اجازه فعالیت بیشتر را نمی‌دهد و امکان ایجاد پایگاه انتقال خون دائم در شهرستان‌ها را نداریم.

 

 وی از افتتاح مرکز خونگیری در شهرستان نهاوند در سالجاری خبر داد: و گفت: اگرچه مالکیت پایگاه انتقال خون در نهاوند برای سازمان انتقال خون نیست اما همین که خیرین در این زمینه قدم برداشتند، کار مثبت است و ماهم کمک کردیم و احتمالا امسال افتتاح شود.

 

محمدی گفت: برای ایجاد یک پایگاه انتقال خون در شهرستان جمعیت، مسافت و میزان تصادفات و نیاز به مصرف خون از سوی سازمان انتقال خون بررسی و تصمیم گیری می شود که این پایگاه موقت یا ثابت باشد.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal