آخرین اخبار

1. تير 1401 - 12:20   |   کد مطلب: 42563
رئیس جدید پلیس راه استان همدان مطرح کرد:
ایمنی کنارگذر اسدآباد پایین است
رئیس جدید پلیس راه استان همدان اعلام کرد: کنارگذری در حوزه اسدآباد شروع به کار نکرده، وقوع تصادفات در آن زیاد است چراکه مباحث ایمنی و فنی اش پایین است البته چند نقطه دیگر هم داریم که اگر خود پیمانکار مقصر بوده باید بیاید جوابگو باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ علی فکری سه‌شنبه ۳۱ خردادماه در آیین تکریم و معارفه پلیس راه و راهور استان همدان، اظهار کرد: زمانی که به شهر همدان آمدم، همدان از ترافیک نابسامانی رنج می برد، یک تقاطع غیرهمسطح یافت نمی شد، ترافیک های بغرنجی در تقاطع ها داشت، مثلا در تقاطع میدان بار ۱۰ ها بار چراغ سبز و قرمز می شد تا خودرویی بتواند عبور کند اما با اقدامات و پیگیری ها بحث احداث پل ها به تصویب و به مرحله اجرا رسید و تغییر رفتار ترافیکی و جایگزینی محل عبور و مرور انجام گرفت. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر ترافیکی ایمن و روان در همدان داریم، افزود: بعد از به سرانجام رساندن پل ها، شرکت آب و فاضلاب استان برای جمع آوری آب های سطحی ورود کرد و هدفش تمام عرض معابر و عمق حفاری بیش از شش متر بود و ما مجبور به بستن تمام خیابان های اصلی شدیم و این کار نیز با همکاری همه دستگاه ها به سرانجام رسید.

فکری اضافه کرد: سپس اجرای طرح پیاده راه بوعلی مطرح و قرار شد به انجام برسد، آن زمان مراجعه کننده زیادی داشتیم چراکه تصور بر این بود طرح راهور است در حالیکه این پروژه در طرح تفصیلی دیده شده بود، از یک طرف اقناع سازی مردم و از سوی دیگر کنترل ترافیکی اش سخت بود. در ادامه طرح پیاده راه سازی بلوار ارم شروع شد.

وی در ادامه بیان کرد: بحث کاهش تصادفات دغدغه ما بود به طوریکه تعداد تصادفات درون شهری استان ۲۲۰ مورد از سال ۹۰ بود که با آرام سازی، روانسازی، ایجاد لرزاننده، گذرگاه های برجسته و گذرگاه های عابر پیاده در معابر درون شهری باعث شد هر سال کاهش تصادفات داشتیم و هر سال از طرف ناجا به عنوان استان نمونه انتخاب شویم.

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به کاهش بیش از ۱۵ درصدی تصادفات و تلفات و فوتی طی چهار ماه امسال، مطرح کرد: در شاخص تصادفات از سال ۹۶ تاکنون حدود ۳۵ درصد کاهش تصادفات را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ها و آموزشگاه ها در کرونا هم تعطیل نبود و از طریق فضای مجازی آموزش های لازم ارائه می شد به طوریکه سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر برای دریافت گواهینامه پایه یک، دو، سه و آزمون های عملی و شهری به مراکز ما مراجعه کردند که از این تعداد، برای حدود ۴۰ هزار نفر گواهی صادر شد و در رسیدگی به جرائم بیش از ۶۰ هزار نفر مراجعه کننده داشتیم و مراکز معاینه فنی فعال تر شدند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدها، آسیب ها و چالش هایی در حوزه معاینه فنی داریم به طوریکه در مراکز معاینه فنی نیاز به دوربین کنترل داریم که نیاز به کمک شهرداری است، مطرح کرد: در حوزه تغییر رفتار، استانداردسازی تعالی رفتار در کارکنان ایجاد شده و این گفته که "من مأمورم و معذور" به "من مأمورم و مسئول" تغییر یافت و اعمال قانون ها به تدبیر مأموران واگذار شده است.

رئیس سابق پلیس راهور استان همدان در ادامه تأکید کرد: در برخی روزهای سال معاندین به دنبال سوءاستفاده از وضعیت اعمال قانون پلیس راهور بودند که با عرق مسئولیت پذیری این موضوع مدیریت شد و نگذاشتند اتفاق خاصی بیفتد. در حوزه تخلفات بیش از ۸۰۰ هزار اعمال قانون داشته ایم که تنها ۱۰ درصد تخلفات رویت شده است چراکه بیشتر تخلفات قابل رویت نیست و در جاهاییست که مأمورد وجود ندارد و این می طلبد هوشمندسازی و توسعه مراکز مانیتورینگ انجام گیرد و در تمام نقاط شهر از دوربین استفاده شود تا تخلفات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در برخورد با تخلفات مخاطره آمیز که خط قرمز پلیس است، اقدامات خوبی صورت گرفته اما می طلبد مباحثی توسعه مراکز معاینه فنی، توسعه مانیتورینگ و افزایش دوربین ها، بحث پایانه ها که به ویژه در شهر همدان بسیار آزاردهنده است و اینکه تمام پارک سوارهای ما خطی و خود عامل ترافیک هستند، مدنظر باشد و ساماندهی شوند در ضمن باید استفاده از وسیله نقلیه سریع و ارزان جزء اولویت ها قرار گیرد.

فکری که سال های پایانی خدمتش را در سمت رئیس پلیس راه استان همدان در پیش می گیرد، مطالبی در حوزه برون شهری مطرح کرد: برخی فکر می کنند مسئول تصادفات پلیس است و باید پاسخگو باشد اما هیچ جای قانون این موارد نیامده، همه جا آماده است که پلیس فقط وظیفه کنترلی و نظارتی و اجرای قوانین را دارد، در وقوع تصادفات بیش از ۳۰ دستگاه وظیفه مند هستند و باید جوابگو باشند و تکلیف خود را انجام دهند بنابراین به طور قطع بعد از استقرار در پست خود کارگروهی تشکیل می دهم تا تصادفات منجر به فوت چند نفره با حضور ۶ دستگاه اصلی با حضورشان مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آنالیز تصادفات یکی از برنامه های مهم بنده است، افزود: باید نقاط حادثه خیز شناسایی شده و برای هر نقطه یک نسخه جداگانه ای خواهیم داد؛ به عنوان مثال سطح سرویس آزادراه ها ما در نقطه A قرار دارد اما باز هم تصادف اتفاق می افتد، چرا ؟ در صورتی که ایمنی آزادراه ما بالاست، خستگی و خواب آلودگی رانندگان این حوادث را رقم می زند بنابراین باید راهکاری برای جلوگیری از خواب چشم، ذهن و مغز رانندگان داشته باشیم که یک مورد آن می تواند تقسیم آزادراه ها و نصب تابلوهایی حاوی مطالب فنی برای مشغول کردن ذهن راننده و سرنشینان و ارائه پاسخ آن در کیلومترهای بعدی به نمایش می گذاریم.

فکری با بیان اینکه برنامه های ما توسعه ای نیست بلکه عملیاتی است، اعلام کرد: محور غارعلیصدر و محور اسدآباد به سمت سنقر از نقاط پرتصادف استان هستند که باید ایمن سازی شوند، بحث ایمنی کنارگذرها را باید پیگیر باشیم، کنارگذرهایی که هنوز دست پیمانکار است، قبل از اینکه به اتمام برسد بحث ایمنی و فنی اش را از پیمانکار بخواهند که به پایان برسانند بعد برای گرفتن تأیید مراجعه کنند، هر روز کنارگذری در حوزه اسدآباد شروع به کار نکرده وقوع تصادفات در آن زیاد است، همان محلی ها که از آنجا عبور می کنند چراکه مباحث ایمنی و فنی اش پایین است البته چند نقطه دیگر هم داریم که اگر خود پیمانکار مقصر بوده باید بیاید جوابگو باشد.

وی با تأکید بر ایمن سازی محورهای استان ادامه داد: در برخی جاده ها دوربرگردن های باریک و کم عرض وجود دارد و نیوجرسی هایی که گذاشته شده، صدها تصادفات رخ می دهد، اگر راننده به هر طریق سهوی خطایی مرتکب شد باید جاده بخشنده باشد نه کشنده. جاهایی که لازم به گاردیل دارد، این امر محقق شود البته تاحدودی انجام شده مثلا جداسازی محور اسدآباد خیلی خوب بود و ایمن سازی شد و تصادفات کاهش یافته و به صفر رسیده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal