آخرین اخبار

8. شهريور 1401 - 11:19   |   کد مطلب: 43150
جعفر قنادباشی با بیان اینکه اصرار آمریکا و اسرائیل بر این است که عراق تبدیل به یک کشور بدون دولت شود، و امنیت از این کشور از بین برود که آقای مقتدر صدر با سهم خواهی و قدرت طلبی بهانه را به دست آنان داده، گفت: این توطئه در آستانه برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین که یک راهپیمایی وحدت بخش است، صورت گرفته و یکی از اهداف کوتاه مدت آن جلوگیری از این راهپیمایی باشکوه است.

جعفر قنادباشی، کارشناس امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، در خصوص ناآرامی‌های کنونی عراق، اظهار کرد: در این زمینه باید به این موضوع توجه کرد که قدرت‌های بزرگ و منطقه ای در صدد اجرای چه طرح‌هایی در عراق بودند و چرا قدرت طلبی و سهم خواهی جریان صدر چنین شرایطی را به وجود آورد.

 

وی گفت: مجلس قبلی عراق مصوبه ای مبنی بر ضرورت اخراج نیروهای امریکایی از این کشور داشت که می‌توان گفت از مهمترین مصوبات آن مجلس بود و نگرانی هایی را برای آمریکا و رژیم صهیونیستی انگلستان، امریکا، فرانسه، اسرائیل و ارتجاع منطقه در برداشت و درصدد لغو این مصوبه بودند.

 

کارشناس امور بین الملل تصریح کرد: اصرار آمریکا و اسرائیل بر این است که عراق تبدیل به یک کشور بدون دولت شود، و امنیت از این کشور از بین برود. در چنین شرایطی اقای مقتدر صدر بدون آنکه تحلیلی از جریانات بین المللی داشته باشد، و منافع ملی مردم عراق را در نظر بگیرد به دنبال سهم خواهی و قدرت طلبی است و همین هم باعث فرصت طلبی جریانات آمریکا و اسرائیل شد.

 

وی افزود:البته نگرانی آمریکا، انگلیس  ارتجاع منطقه این است که افکار انقلابی در کشورهای منطقه و همسو با ایران اسلامی است، گسترش پیدا کند و یکی از خطوط اصلی اهداف آن این است که بین ایران و عراق اختلاف و جدایی بیندازند.

 

قنادباشی یادآور شد: این توطئه در آستانه برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین که یک راهپیمایی وحدت بخش است، صورت گرفته و یکی از اهداف کوتاه مدت آن جلوگیری از این راهپیمایی باشکوه است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal