آخرین اخبار

19. مهر 1401 - 9:39   |   کد مطلب: 43394
یوسف اکبری قدمت روستای کوانج اسدآباد را بر اساس اطلاعات میراث فرهنگی به هزاره سوم میلادی دانست و گفت: این روستا با وجود یک تپه باستانی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی و سراب زیبایی که دارای چشمه های بی شمار در بالادست دارد، می‌تواند ظرفیتی برای هدف گردشگری و جذب گردشگر باشد، کمااینکه طبیعت زیبای آن در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یوسف اکبری، دهیار روستای کوانج بخش پیرسلمان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال، با اشاره به موقعیت روستای کوانج در مسیر گردشگری با وجود ظرفیت‌های گردشگری، اظهار کرد: این روستا در 30 کیلومتری اسدآباد قرار گرفته و دارای یک تپه باستانی به ثبت رسیده در آثار ملی میراث فرهنگی است و البته سرابی دارد که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت جذب گردشگر مورد استفاده باشد.

 

وی با بیان اینکه قدمت روستای کوانج براساس گفته میراث فرهنگی به هزاره سوم میلادی می رسد، گفت: سراب روستا این با عنوان حق نظر نام گرفته و با وجود دارای چشمه های بی شماری و 30 هکتار زمین چمن اطراف آن هنوز مورد توجه میراث فرهنگی قرار نگرفته است.

 

دهیار روستای کوانج بخش پیرسلمان اسدآباد تصریح کرد: روستای کوانج با وجود جمعیت 250 نفری و 60 خانوار بیشتر شغل مردمانش کشاورزی و دامداری است.

 

وی با بیان اینکه این روستا 5 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده، یادآور شد: متأسفانه هنوز طرح هادی در این روستا به صورت کامل انجام نشده و خانه بهداشت ندارد.
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal