آخرین اخبار

8. آذر 1401 - 11:51   |   کد مطلب: 43788
مستوره کشوری‌ذاکر با بیان اینکه اگر زنان در اروپا از الگوهای مصرفی و کالایی و ابزاری الگو می گیرند، بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی مقام والای حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است که تاریخ مصرف آنها نه در گذشته نه در حال و نه در آینده باطل نمی شود بلکه به عنوان بهترین الگو در همه زمینه های فردی اجتماعی هستند، گفت: به خفاشان شب اجازه ندهیم به حریم حرم مقدس عفاف و حجاب مان تعرض و دست درازی کنند چرا که ما از نسل فاطمه ایم و الگوی چون زینب کبری داریم.

مستوره کشوری‌ذاکر، مسئول سابق حوزه مقاومت بسیج اسدآباد که یکی از بانوان نقش‌آفرین در عرصه اعتلای ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بوده، در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال،، اظهار کرد: بنده متولد ۱۳۵۲ زاده اسدآباد هستم که از سال ۱۳۶۶ مسئولیت بسیج دانش آموزی را بر عهده داشتم. فعالیتهای آن دوره ما جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای رزمندگان جبهه جنگ بود و همکاری با بسیج خواهران در بسته بندی و آماده سازی و ارسال کمک های مردمی به مناطق جنگی داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت و قشر جامعه را زنان تشکیل می دهند، پس چه بسا در مباحث اقتصادی و جنگ اقتصادی زن مهمترین نقش را ایفا می کنند، افزود: به جرات می توان گفت در بحث های اقتصادی و سازندگی زنان نقش سازنده و بسیار مهمی دارند و از مهمترین نقش زنان در اقتصاد مقاومتی است که می تواند در بین خانواده دوستان و آشنایان و حتماً جامعه تاثیر گذار باشد.

 

مسئول سابق حوزه مقاومت بسیج اسدآباد تأکید کرد: اهمیت در خرید کالاهای ایرانی که به چرخه تولید ملی و داخلی می تواند کمک به سزایی کند پس بهتر است شیوه اثرگذاری زنان در جامعه بر اقتصاد مقاومتی شناسایی شود.

 

وی به نقش زنان در عرصه رسانه ای هم گریزی زد و گفت: کم نبودند و نیستند زنانی که با انتشار مقالات و مطالب بسیار مهم در به تصویر کشیدن دفاع مقدس تاثیرات دفاع در پیشبرد اهداف در جامعه ی اسلامی و همینطور فعالیت زنان در بحث خبرنگاری تحلیل و تفسیر اخبار روز در زمینه های مختلف اقتصادی هنری فرهنگی اجتماعی پیش می‌بردند. پس بی انصافی است که حضور زنان فعالیت زنان همیاری و همفکری آنها را در تمام زمینه ها در کنار مردان نادیده گرفت.

 

کشوری‌ذاکر یکی دیگر از مسائل مهم جامعه و مسئله امروزی را جایگاه زنان در جامعه دانست و گفت: همانطور که میدانیم و در قانون اساسی کشور هم عنوان شده زنان و مردان به عنوان مهمترین اعضای جامعه  شخصیت و مقام ویژه‌ای برخوردار و حق آزادی  توأم با مسئولیتی که خداوند و جامعه به دوش آن ها نهاده رادارند.

 

وی با بیان اینکه زن به عنوان مهمترین هسته جامعه که از دامن پاک او چه بسا مردان از از عرش تا فرش رسیدند، در سرنوشت فرزندان مردان خود بی تاثیر نیستند و بی تفاوت  نمی توانند باشند، افزود: مهمترین چیزی که زن را و مقام و منزلت او را تعریف می کند حجب و حیا و دفاع از زن بودن و حریم خصوصی است، هیچ کس نمی تواند به آن  تعرض کند.

 

 

مسئول سابق حوزه مقاومت بسیج اسدآباد  گفت: اگر زنان در اروپا از الگوهای مصرفی و کالایی و ابزاری الگو می گیرند، بهترین و سرآمد ترین الگوی زنان جامعه اسلامی مقام والای حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است که به عنوان کاملترین و نمونه ترین زنانی که تاریخ مصرف آنها نه در گذشته نه در حال و نه در آینده باطل نمی شود بلکه به عنوان بهترین الگو در همه زمینه های فردی اجتماعی در جامعه خصوصی ترین زندگی یک زن می تواند بهترین الگو و بهترین راهنما در نظر گرفته شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه یک زن قبل از هر چیز یک مادر مقدس است یک همسر نمونه و یک ستون استوار برای خانواده خود و به پیوست جامعه اسلامی است، تأکید کرد: قدر زن بودن خود را بدانیم و به خفاشان شب اجازه ندهیم به حریم حرم مقدس عفاف و حجاب مان تعرض و دست درازی کنند چرا که ما از نسل فاطمه ایم و الگوی چون زینب کبری داریم.

 

 

کشوری‌ذاکر در پایان سخنانش با بیان اینکه به ایرانی بودن خود و اینکه یک زن در جمهوری اسلامی ایران هستم، افتخار می کنم، گفت: خوب میدانم که یک زن در این جامعه از حق و حقوق ویژه برخوردار است و برای هیچ فعالیت در هیچ عرصه ای که در چارچوب قانون و موازین شرعی باشد، محدودیت فعالیت ندارد و میتواند دوشادوش مردان در همه صحنه ها حضور فعال داشته و ابراز موجودیت کند و از همه مهمتر حجاب محدودیت نیست بلکه پوششی است در برابر دیدگاه کسانی که نگاهشان به هرز می چرخد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal