آخرین اخبار

3. بهمن 1401 - 11:00   |   کد مطلب: 44231
با روایتگری فرماندهان و کادر گردان ۱۵۹ زهیر لشکر انصار الحسین(ع)
نقش رزمندگان اسدآبادی در عملیات بیت‌المقدس۲ ماووت بازخوانی می‌شود
علی رستمی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس۲ ماووت و نقش مهم رزمندگان اسدآبادی در این عملیات، گفت: 4 بهمن فرماندهان و کادر گردان ۱۵۹ زهیر لشکر انصار الحسین(ع) برای روایتگری گردهم می‌آیند و حضور خود و همسنگران را در این عملیات روایت خواهند کرد و خروجی مملو از بیان وقایع و حماسه‌های آنان به صورت کامل وارد کتاب می‌شود.

علی رستمی، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال، از برگزاری نشست‌ بازخوانی نقش رزمندگان اسدآبادی در مقاطع مختلف دفاع مقدس در 4 بهمن ماه خبر داد و اظهار کرد: این برنامه که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده بود، روز سه شنبه 4 بهمن ماه، ساعت 18 جنب مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) شهر اسدآباد برگزار می‌شود.

 

وی با یادآوری این موضوع که اگرچه نشست‌های بازخوانی نقش رزمندگان اسدآباد در دفاع مقدس به صورت گروهی به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، اما گرفتن مصاحبه و جویای نقش رزمندگان در مقاطع مختلف به صورت انفرادی دنبال می‌شد، افزود: برگزاری این نشست‌ها علاوه بر گرامیداشت نام و یاد شهید به بررسی نقش شهدا و بازماندگان از عملیاتها می‌پردازد.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس بازخوانی نقش رزمندگان اسدآبادی در مقاطع مختلف دفاع مقدس را منحصر به فرد خواند و گفت: در این نشست‌ها ناخودآگاه زمان برای همه راویان و بازگوکنندگان وقایع به گذشته و ایام دفاع مقدس برمی‌گردد و به همین بدون توجه به حال، به زیبایی تمام گذشته را روایت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نشستهای بازخوانی دوران دفاع مقدس برخلاف جلسات و مجالس کلیشه‌ای که دقیقه‌ای از آن برای فردای نسل تشنه مفید نیست و سطری از آن همه سخن به درد تاریخ و کتاب نمی‌خورد، خروجی مملو از بیان وقایع و حماسه‌هایی است که به صورت کامل وارد کتاب می‌شود.

 

رستمی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جلسات بازخوانی عملیات والفجر۸ و آزادی فاو، بازخوانی واقعه بمباران شیمیایی ماووت، بازخوانی نقش جهاد سازندگی اسدآباد در دفاع مقدس و...با اعزام ده‌ها تن از رزمندگان اسدآبادی مناطق عملیاتی قله شنام مریوان، ۱۱ شهریور ۶۰ قراویز، عاشورای ۶۳ میمک، ۱۶ اسفند ۶۳ پادگان ابوذر، والفجر۵ چنگوله افراد حاضر در این حماسه‌ها به بازگویی نقش حضور خود و رزمندگان اسدآبادی پرداختند که تمام این روایت‌ها به صورت صوتی و تصویری ضبط شد و عملیات فیش‌برداری برای تدوین فصول مرتبط انجام شد.

 

وی یادآور شد: به دلیل آن که منطقه عملیاتی بیت‌المقدس۲ در شهر ماووت و عمق خاک اقلیم کردستان عراق است و امکان گسیل نیروها به آنجا ممکن نیست، لذا رزمندگان و بازماندگان از این عملیات، ساعت ۶ غروب سه شنبه 4 بهمن گردهم آمده و حضور خود و همسنگران را روایت خواهند کرد.

 

این نویسنده و پژوهشگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان علیرضا عباسی، مرتضی شعبانی، ایرج طائفی، علی اکبر صوفی، غلامرضا عموئی، جلال وارسته، کیانوش قاسمپور، محمدرسول رضایی، غلامحسین سیاح‌بخش، زکی رستمی، علیرضا مکارم، نعمت‌الله نجفی و مرحوم وحید گلمحمدی، عنوان کرد: جلسه بازخوانی نقش رزمندگان این شهر در عملیات بیت‌المقدس ماووت با حضور و روایتگری فرماندهان و کادر گردان 159 زهیر لشکر انصار الحسین(ع) خواهد بود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal