آخرین اخبار

14. اسفند 1401 - 12:14   |   کد مطلب: 44597
کیومرث سرمدی از برگزاری اولین جلسه بنیاد سیدجمال در دفتر استاندار خبر داد و گفت: مقدمات جلسات فعال بنیاد سیدجمال در این جلسه برنامه ریزی شد.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، سید جمال‌الدین اسدآبادی را چهره‌ای جهانی و تأثیرگذار در وحدت جهان اسلام خواند و اظهار کرد: سیدجمال برای استان همدان و شهر اسدآباد که زادگاه اوست افتخار  که نگاه به این شخصیت فراملی و جهانی است.

 

وی با بیان اینکه سیدجمال یک هویت ایرانی دارد و باید در زمینه شناسانن این چهره و شخصیت به جهان فرهنگسازی بیشتری انجام دهیم، افزود: نقش افکار سیدجمال به عنوان یک روحانی پیشتاز در حرکت اصلاحی جهان اسلام و بیداری اسلامی مهم و بی‌بدیل است و البته نگاه سیدجمال دغدغه امروز رهبر انقلاب است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تأکید بر برگزاری نشست‌ها و کنگره‌ها با موضوع سیدجمال شناسی و انتقال تفکر او به نسل امروز، گفت: سال 88 بنیاد سیدجمال به تصویب رسید اما رها شده بود و امروز اولین جلسه بنیاد در دفتر استانداری با حضور استاندار، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از چهره‌های علمی و فرهنگی برگزار شد و در این جلسه مقدمات جلسات فعال بنیاد برنامه ریزی شد.

 

وی یادآور شد: از سال گذشته طبق قول‌هایی که در کنگره سیدجمال گرفته شد، ساماندهی یادمان سیدجمال با تملک زمین های اطراف آن در دستور کار قرار گرفت و فضایی هم برای تشکیل بنیاد سیدجمال در طبقه فوقانی یادمان ایجاد خواهد شد.

 

سرمدی در خصوص ماندگاری اداره میراث فرهنگی در بنای یادبود سیدجمال هم گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal