آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1402 - 14:06   |   کد مطلب: 44888
کیومرث سرمدی با بیان اینکه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جامع است اما در اجرای این قوانین کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد و صددرصد اجرایی نمی‌شود، گفت: بانوانی که در پست مدیریتی و حاکمیتی جایگاهی دارند، باید وظیفه الگویی و محوری داشته باشند و این وظیفه نه تنها در حفظ ظاهر و حجاب برتر باشد بلکه باید در رعایت اخلاق مقررات عمل کنند، اگر بانوی مدیری هم نسبت به این امور بی توجه است باید به او تذکر داده شود.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسدآباد در مجلس در واکنش به شهادت شهید حمیدرضا الداغی، جوان سبزواری در انجام به فریضضه امر به معروف، در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: او شهید غیرت بود و اعتقاد و باور او در دفاع از ارزش‌ها و مظلومیت یک انسان برای ما یک الگو است.

 

وی در خصوص نقش تربیتی خانواده در پرورش عناصری همچون عوامل جنایت سبزوار، گفت: خانواده، مدرسه و مجموعه حاکمیتی در تربیت جوانان مؤثر هستند و یکی از دلایل این رخدادها عدم هم‌افزایی همه کسانی است که مسئولیت دارند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: ضمن احترام به همه بانوان کشور که معتقدم با هر پوششی و حجابی مقید به ارزش و نظام اسلامی هستند، مورد هدف و هجمه استکبار جهانی قرار می‌گیرند که با هجمه به این قشر دنبال اهداف خود هستند، می‌طلبد که زمینه سؤاستفاده را مهیا نکنند.

وی با اشاره به مجاهدت و فداکاری شهید حمیرضا الداغی در دفاع از نأموس و دختران آن منطقه، گفت: این اقدام جوان سبزواری درس بزرگی از امر به معروف و نهی از منکر به ما بود که به عنوان یک وظیفه باید جدی باشیم و آموزه‌های دینی به آن کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون جامع است اما کامل نیست، گفت: البته در عمل و اجرای این قوانین کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد  و به صورت صددرصد اجرایی نمی‌شود.

 

سرمدی تصریح کرد:  در برخی با مشکلات این چنین در جامعه باید بسیج شوند و سازوکار درست منطقی به آن بپردازند.

 

وی در خصوص چند و چون و چگونگی و تأکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: یک هم افزایی برای اجرای قانون باید بین ارکان نظام و دستگاهها باشد، 23 دستگاه اجرایی و سازمانی دولتی مسئول سازماندهی و پرداختن به مسائل آسیب‌های اجتماعی است، چون

 

یک فرماندهی واحدی وجود ندارد، عملا" اعتبارات به دستگاه‌های مختلف تخصیص پیدا می‌کند اما هدف اصلی مانند کاهش فقر، حجاب یا ازدواج و یا غیره است، اتفاق خاصی نمی افتد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده اسدآباد در مجلس  ادامه داد: باید همه دستگاه‌های و ارکان در سایه هم‌افزایی حرکت و عمل کنند، به فرض مثال نیروی انتظامی و دستگاه قضا، دستگاه‌های مخصوصا" فرهنگی از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات گرفته تا آموزش و پرورش و وزارت علوم  هرکدام یک وظیفه دارند که باید در این سایه عمل کنند، اینکه نیروی انتظامی بگیرد و ببند و ورود کند، کافی نیست باید همه دستگاه‌ها همراه با هم به قانون عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه در جامعه همه زنان و بانوان ما الگوی عفاف و حجاب هستند، تأکید کرد: طبیعی است که این رسالت در بحث بانوانی که در پست مدیریتی و حاکمیتی جایگاهی دارند، وظیفه الگویی و محوری داشته باشند و این وظیفه نه تنها در حفظ ظاهر و حجاب برتر باشد بلکه باید در رعایت اخلاق مقررات عمل کنند، اگر بانوی مدیری هم نسبت به این امور بی توجه است باید به او تذکر داده شود.

 

شهید حمیدرضا الداغی، جوان سبزواری، با مجاهدت و فداکاری قهرمانانه خود توانست، دو دختر نوجوان را از چنگال دو عنصر لاقید رها سازد. شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» حالا نه تنها تبدیل به نماد غیرت و شهامت شده بلکه یک کشور را نسبت به مقوله امنیت دختران و زنان و ناموس مردم حساس کرده و با خون پاکش باطل بودن و فسادزایی شعارهای شهوت‌طلبانه‌ای چون «زن، زندگی، آزادی» را به رخ کشیده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal