آخرین اخبار

5. شهريور 1402 - 9:17   |   کد مطلب: 45945
مسئول امور مساجد شهرستان اسدآباد با اشاره به تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی مساجد در این شهرستان، گفت: متأسفانه به دلیل نبود امام جماعت، هیأت امنا و عدم اجرای برنامه‌های متنوع این مساجد به تعطیلی رفته و یا نیمه تعطیل هستند، سعی بر حل این مسائل داریم.

حجت‌الاسلام هادی امانی در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به جایگاه مهم و معنوی مساجد از صدر اسلام تاکنون و لزوم اهمیت مردم و مسئولین به ساخت و فعالیت در این اماکن مذهبی، گفت: مساجد باید در مراکز مهم مثلا در پارک‌ها، مکان‌های عمومی، کنار کتابخانه‌ها یا مراکز تفریحی و ورزشی به صورت زیبا و جذاب ساخته شوند، در کشور ترکیه مساجد بدون استثناء در پارکها ساخته می‌شوند چون معتقدند مساجد قطعه‌ای از بهشت هستند، بنابراین در جاهای سرسبز و خرم باید ساخته شوند.

 

مسئول امور مساجد شهرستان اسدآباد با بیان اینکه موضوع دیگری که به مسجد جذابیت و رونق می‌دهد، وجود امام مسجد و هیأت امنای آن است، افزود: آن‌ها باید بسیار همدل و صمیمی و یک تیم منسجم باشند، برنامه‌های خاص داشته باشند، نماز جماعت مسجد باید هر سه وعده برقرار باشد، آموزش قرآن کریم و قرائت آن همیشه باید در مسجد برقرار باشد،مناسبت‌ها از برنامه‌ای متنوع استفاده شود، اعیاد در مساجد برقرار و در مساجد مردم و خصوصا فقرا اطعام شوند.

 

وی بر برپایی مراکز نیکوکاری در مساجد تأکید کرد و گفت: همه اینها در جذب مردم و خصوصا جوانان تاثیرگذار است.

 

حجت‌الاسلام امانی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد مساجد زیادی برقرار است اما نکته قابل توجه فعالیت این مساجد است، افزود: برخی از این مساجد متأسفانه تعطیل یا نیمه فعال هستند و دلیل اول این مسئله، نبود امام جماعت در این مساجد است.

 

وی ادامه داد: دلیل اصلی دیگری که برخی مساجد اسدآباد تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، مردم آن منطقه یا محله مسجد و هیأت امنای آن مسجد است که برنامه و فعالیت ندارند.

 

مسئول امور مساجد شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است حتی یک مسجد هم غیر فعال هم نباشد، همه مساجد باید سه وعده نماز را حداقل یه جماعت برگزار کنند و برنامه داشته باشند.

 

وی با اشاره به بازدید هر شب خود از یک مسجد، گفت: در  این بازدیدها مشکلات مساجد را از نزدیک بررسی کرده و سعی در برطرف کردن آن داریم.

 

حجت‌الاسلام امانی با بیان اینکه مسائلی که ما به شدت پیگیر هستیم، برقراری سه وعده نمازهای جماعت، انتخاب هیات امنا مسجد است، گفت: با توجه به اینکه مساجد از چند سال گذشته زیر نظر امور مساجد اداره می‌شوند، طبق قوانین باید با اساسنامه اداره شود و امام جماعت مسجد به عنوان رکن اصلی و رئیس هیات امنا مسجد است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal