آخرین اخبار

14. آذر 1402 - 13:03   |   کد مطلب: 46809
از جمعیت 100 هزار نفری در اسدآباد؛
70 هزار نفر واجد شرایط تست فشار خون هستند
معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با بیان اینکه حدود 5 هزار و 700 بیمار فشارخونی و دو هزار و 700 بیمار دیابتی تا قبل از اجرای طرح پویش ملی «کنترل دیابت و فشار خون بالا» شناسایی شدند، گفت: در این تعداد 70 هزار نفر در این شهرستان واجدالشرایط شرکت در این طرح هستند.

دکتر بابک صفرزاده‌خوشابی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به اجرای پویش ملی «کنترل دیابت و فشار خون بالا»، گفت: این طرح جدیدی از سوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی با تولیت معاونت بهداشتی و همکاری تمام نهادها و معاونت‌های زیرمجموعه این وزارت است که از 20 آبان تا 15 دی ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان اسدآباد در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه در طرح پویش ملی سلامت با هدف غربالگری و شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به فشار خون در سن بالای 18 سال، بیماریابی زودهنگام در افراد بین 18 تا 30 سال با عامل طرح دیابت، بیماریابی دیابت در بیماران بالای 30 سال طرح اجرا شده و در حال اجراست.

 

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد خاطرنشان کرد: ما در این طرح با اندازه‌گیری فشار خون افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی، خانه بهداشت، بیمارستان، درمانگاه به شناسایی بیماران با فشار خون بالا می‌پردازیم و به تمام افراد سالم و غیربیمار آموزش پیشگیری از بیماری دیابت به صورت بروشور داده می‌شود.

 

وی ادامه داد: البته طرح پویش ملی «کنترل دیابت و فشار خون بالا» همه روزه به صورت رایگان در آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان با انجام تست قند خون ناشتا صورت می‌گیرد.

 

صفرزاده‌خوشابی با بیان اینکه براساس آمار کشوری، 34 درصد مردم مبتلا به بیماری فشار خون و 14 درصد مبتلا به بیماری دیابت هستند، افزود: البته این آمار در شهرستان اسدآباد براساس مراقبت‌ها حدود 5 هزار و 700 بیمار فشارخونی و دو هزار و 700 بیمار دیابتی تا قبل از اجرای طرح پویش فشار خون و دیابت شناسایی شدند.

 

وی با بیان اینکه از جمعیت 100 هزار نفری شهرستان، تعداد 70 هزار نفر واجدالشرایط در این طرح هستند، افزود: امیدواریم با کمک نهادها، ادارات و همراهی مردم بتوانیم بیش از 90 درصد از این جمعیت را مورد غربالگری قرار دهیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal