آخرین اخبار

3. دى 1402 - 12:24   |   کد مطلب: 46971
بازدیدی که با پیشنهاد رسانه رقم خورد؛
آشنایی دانش‌آموزان با موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد
سال و اندی به پیشنهاد خبرنگار این رسانه برای بازدید دانش‌آموزان شهرستان اسدآباد از موزه مردم‌شناسی و تاریخ‌شناسی این دیار تمدن‌ساز جامه عمل پوشانده شد. یک

به گزارش خبرنگار فرهنگیپایگاه خبری تحلیلی آوای سیدجمال، 

سال و یک ماهی از پیشنهاد خبرنگار این رسانه برای بازدید دانش‌آموزان شهرستان اسدآباد از موزه مردم‌شناسی و تاریخ‌شناسی این دیار تمدن‌ساز می‌گذرد؛

این خبرنگار در یادداشتی به این جمله پرمعنا که "ملتی که تاریخ خود را نداند، محکوم به تکرار آن خواهد بود"؛ اشاره کرده و نوشته بود: هر شهر و دیاری ممکن است تاریخی پر از سرگذشت بزرگان، نوع سبک زندگی و... باشد که می‌توان این تاریخ را در موزه‌ها مشاهده کرد.

او از اسدآباد، دیار مردی پرآوازه و تاریخی به نام سید جمال‌الدین اسدآبادی نوشته بود که دارای یک موزه غنی و قوی است و می‌توان تاریخ را در آن دید.

او با این پیشنهاد که موزه‌ها می‌توانند علاوه بر بعد تفریحی، در زمینه آموزش و علم و دانستن تاریخ اثربخش باشند، در سال چند بار دانش‌آموزان به همراه مدیران و معلمان خود از این موزه بازدید و تاریخ را مرور می‌کنند تا که محکوم به تکرار آن نشوند، همچنین با توجه به وجود ابزارآلات تاریخی در این موزه که نماد واقعیت تاریخ را نمایش می‌دهد، آن را از میراث فرهنگی و آموزش و پرورش مطالبه کرد.

در این پیشنهاد مطالبه‌گرانه عنوان شده بود که با این روند از یک سو می‌توان با تقویت روحیه دانش‌آموزان و تنوع در کلاس درسی، آنان را با تاریخ گذشتگان آشنا کرد تا درس عملی بگیرند و محکوم به تکرار نشوند، از سوی دیگر یک موزه خاک نمی‌خورد و مسئولان این اداره هم برای تنوع کاری تکانی به خود بدهند.

حال بعداز گذشت یک سال و یک ماهی میراث فرهنگی و آموزش وپرورش در اقدامی زمینه بازدید جمعی دانش‌آموزان از موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان فراهم کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسدآباد در این زمینه به خبرنگار ما گفت: پیرو دستورالعمل بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی بالاخص جوامع دانش‌آموزی و با توجه به امضای تفاهم نامه تعامل و همکاری اداره کل با آموزش و پرورش استان همدان، دانش‌آموزان اسدآبادی از موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان اسدآباد بازدید کردند.

کامران اکبری‌شایگان از بازدید دانش‌آموزان مدارس شهرستان اسدآباد از موزه این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با داشته‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان، در این بازدیدها با توزیع بروشورهایی از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان، در خصوص حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی توسط کارشناسان میراث ‌فرهنگی و راهنمایان موزه توضیح لازم به آنان داده شد.

وی یادآور شد: در این بازدید سامانه ۰۹۶۶۲ برای اطلاع رسانی تخلفات در حوزه میراث‌فرهنگی به دانش آموزان و اولیا مدارس معرفی شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal