آخرین اخبار

19. مهر 1403 - 11:06   |   کد مطلب: 48561
بانوی ایثارگر از خدمت در پشت جبهه روایت می‌کند:
پخت آش با طعم کمک به رزمندگان دفاع مقدس
بانوی ایثارگر اسدآبادی در دورن دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی گوش به فرمان امام (ره) مسئولیت کمک به رزمندگان را در پشت جبهه‌های جنگ برعهده داشتم، گفت: 22 بهمن هر سال با پخت غذا و فروش آن، اقلامی برای رزمندگان تهیه می‌کردیم.

عفت صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای سیدجمال»، با روایتی از ایثار، ایستادگی و مقاومت در دوران دفاع مقدس، گفت: از سال 61 و در زمان جنگ تحمیلی فعالیت اجتماعی خود را در نهاد مقدس بسیج د  پایگاهی که امروز نام حضرت فاطمه الزهرا(س) نامگذاری شده، آغاز کردم، آن روزها باتوجه به شرایط جنگ گوش به فرمان امام (ره) شدیم و مسئولیت کمک به رزمندگان را در پشت جبهه‌های جنگ برعهده گرفتم.

 

وی با بیان اینکه در آن دوران با جذب نیرو برای کمک‌رسانی به نیروهای رزمنده قدم برداشتیم، تصریح کرد: در آن زمان 500 نیرو در پایگاه جذب کردم. مسئولیتم تدارکات اقلام مختلف برای ارسال به جبهه بود که با همکاری تعدادی از بانوان انجام می‌دادم.

 

این بانوی ایثارگر ادامه داد: ما در آن دوران با کمک بانوان در 22 بهمن هر سال با پخت غذا و فروش آن مبالغی را جمع‌آوری و خرج جبهه می‌کردیم، سواد چندانی نداشتم و زیر دیپلم بودم، بعداز سال 82 به بعد به علت نداشتن سواد از مسئولیت کنار رفتم اما همچنان ارتباطم با بسیج تمام نشد، همچنان که امروز هم به عنوان یک بسیجی در عرصه‌های مختلف حاضر هستم.

 

وی اذعان کرد: در دوران جنگ و اوایل انقلاب گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودیم امروز هم با تبعیت از رهبر انقلاب پایبند و گوش به فرمان امام خامنه‌ای هستیم.

 

صوفی با خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، گفت: در زمان فتح خرمشهر عروسی یکی از آشنایان بود که در لحظه اعلام فتح خرمشهر شاهد پاشیدن شکلات از پنجره در داخل منازل بودیم و این یکی از خاطرات شیرینی است که به ذهن دارم.

 

وی با بیان اینکه جوانان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس بدون چشم داشتی در میدان عمل حاضر شدند، تصریح کرد: در پرونده‌ام موجود است که به صورت افتخاری وارد بسیج شدم و تا انقلاب مهدی(عج) و تا زمانی که جان در بدن داشته باشم حاضرم.

 

این بانوی ایثارگر تأکید کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما را همان بسیجی‌ها به اینجا رسانده و امروز هم جوانان با همان تفکر بسیجی آن را نگه داشته‌اند، بدون آنکه هیچ چشم داشتی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهدا، گفت: آنان درس ایثار، صبر  و از خودگذشتگی به ما دادند، و بر رعایت حجاب زنان و مردان تأکید می کردند.

 

صوفی با بیان اینکه یکی از وصیت‌های شهدا رعایت و حفظ حجاب اسلامی است، افزود: متأسفانه در جامعه امروزی شاهدیم برخی از زنان و دختران با بدحجابی و بی حجابی موجب فساد و بی‌بندوباری می‌شوند و انتظار می‌رود که بدانند شهدا برای چه شهید شدند و خون و جانشان را دادند.

#همدان

#طنین_همدان

#حریم_رسالت_همدان

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal