آخرین اخبار

29. مرداد 1394 - 7:57   |   کد مطلب: 28315
مردم شریف عرب‌ خوزستان یکی از اقوام وفادار ایرانی در طول انقلاب اسلامی هستند که پایبندی آنها به آرمان های اسلامی در واقعه جهادعشایر، دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن ثابت شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از رهیاب نیوز، مردم شریف عرب‌ خوزستان یکی از اقوام وفادار ایرانی در طول انقلاب اسلامی هستند که پایبندی آنها به آرمان های اسلامی در واقعه جهادعشایر، دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن ثابت شده است.

  وفاداری این قوم ولایتمدار به حدی زبانزد خاص و عام است که دشمن سال هاست پس از جنگ تحمیلی برای فتنه اندوزی در خوزستان به موضوعات تفرقه افکن  برای سوء استفاده می پردازد.

در همین زمینه طی روزهای گذشته آهنگی از یکی از خوانندگان زیرزمینی منتشر شد که مخاطب آن حاکمان عرب حامی تروریست است اما متأسفانه استفاده از واژگان عمومی و به طور کلی تعمیم آن به مردم عرب زبان سبب شده که برخی از افراد معلوم الحال برای تهییج این قوم شریف در  خوزستان اقدام به پخش این آهنگ در فضای مجازی کنند.

در همین زمینه با تعدادی از نخبگان و بزرگان عرب خوزستان به گفتگو پرداختیم که مشروح آن را در زیر می خوانید:

 

ولایت مداری عرب های خوزستان ثابت شده است

شیخ حسین مزرعه در گفتگو با رهیاب با بیان اینکه اول باید توجه کنیم که وقتی می‌گوئیم "عرب" شامل جمعیت کشورهای زیادی می‌شود و به همین دلیل ناراحتی ایجاد می‌کند، گفت: به همین دلیل باید توجه کنیم که در استفاده از واژگان باید دقت بیشتری کنیم. این ترانه‌ها بیشتر به دنبال فتنه اندوزی بین جوامع است و این کار هم مانند اقدام سلمان رشدی اقدامی در راستای فتنه گری و اختلاف است. 

مزرعه بیان کرد: بدون شک منظور این خواننده حاکمان عربی کشورهای حامی تروریست است و ما عرب‌های خوزستان باید توجه کنیم که نباید به این موضوعات بپردازیم چرا که ولایت مداری و وطن دوستی ما برای همه ثابت شده و ما در کشور با همه قومیت‌ها متحد هستیم. 

معاون جمعیت سران عشایر عرب خوزستان افزود: قطعاً اینگونه اشعار که دارای معنای مبهم هستند نباید در جامعه منتشر شوند چرا که سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در کشور می‌شود و کسی که ادعای وطن دوستی می‌کند نباید از اینگونه الفاظ در ترانه‌ و شعر خود استفاده کند چرا که ظرفیت فرهنگی و تاریخی ایران برای همگان روشن است و این نوع ترانه سرایی فقط سبب دور شدن ما از فضای منطقی در حمایت از کشور می‌شود.   

دوری از اقدامات احساسی و لزوم برخورد قانونی

حجت الاسلام کاظم سواری نیز در گفتگو با رهیاب اظهار داشت: ما نباید اقدامی کنیم که دشمنان از آن برای بهره برداری‌های خود استفاده کنند و بین قومیت‌های موجود در کشور فتنه برپا کنند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز بیان کرد: مسئولان باید بر روند توزیع و تولید آهنگهای غیر مجاز در شبکه‌های اجتماعی نظارت کنند چرا که ما نباید از فتنه اندوزی مهره‌های داخلی دشمن غافل شویم. شناسایی کسانی که به تفرقه در بین قومیت‌ها می‌پردازند باید انجام شود تا راه بروز فتنه‌های داخلی بسته شود.

 وی با بیان اینکه ترانه سرایی اینگونه متن‌ها کار ناپسندی است، گفت: باید به صورت قانونی با خواننده این متن برخورد شود چرا که این  ترانه آب به آسیاب دشمن ریختن است. البته نباید برخورد هیجانی و احساسی باشد تا بتوان در آینده این موضوعات را کنترل کرد.

توطئه ضد انقلاب برای ایجاد اختلاف

آیت الله محسن حیدری نیز در گفتگو با رهیاب درباره انتشار این آهنگ اظهار داشت:باید به شدت این آهنگ را محکوم کرد قطعا چنین اقداماتی توطئه ضدانقلاب برای ایجاد اختلاف است.

وی ادامه داد: عوامل وابسته به آمریکا می خواهند به هر طریق به وحدت بین مردم ضربه بزنند که آهنگ های این چنینی در این راستا هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید با تهیه کنندگان این آهنگ برخورد قاطعی انجام دهند تاکید کرد:باید مردم نیز مراقب تفرقه افکنی ها باشند دشمن دنبال این است با هر بهانه ای بین تفرقه ایجاد کند.

 

هم اندیشی نخبگان عرب با مسئولان 

سید راضی نوری در گفتگو با رهیاب با اشاره به ضرب المثل معروف انگلیسی که تفرقه بیانداز و حکومت کن گفت: این مسئله تازگی ندارد و از جمله راهکارهایی است که دشمن برای نفوذ خود در ملت‌ها استفاده می‌کند تا با ایجاد تفرقه به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسئله وحدت و همدلی تأکید ویژه ای دارند، عنوان کرد: وقتی بذر اختلاف در جامعه پاشیده می‌شود باید نخبگان به بیانات امام خامنه‌ای توجه کنند تا بتوانیم از موضوع فتنه گذر کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که نباید به صورت احساسی با انتشار این اهنگ برخورد کنیم، بیان کرد: باید این مسئله به صورت منطقی و در فضای قانونی برررسی شود چرا که این کار دشمن در راستای ایجاد اختلاف است.

وی با بیان اینکه نخبگان عرب خوزستانی سفیران انقلاب اسلامی در میان کشورهای عربی هستند، اظهار داشت: انتظار ما این است که با توجه به اهمیت خوزستان مسئولان در این باره دقت بیشتری کنند و نخبگان عرب خوزستانی هم با هم اندیشی با مسئولان این مشکل را برطرف کنند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal