آخرین اخبار

28. دى 1394 - 12:08   |   کد مطلب: 29860
گزارش میدانی از یک انتخاب:
کاندیدای خوب، خوب‌تر و خوب‌ترین کیست؟؟؟
مردم اسدآباد برای انتخابی آگاهانه در هفتم اسفندماه پای صندوق های رأی میروند که در آستانه این حضور دیدگاه آنان را نسبت به کاندیدای خوب و بد جویا شدیم.

به گزارش آوای سیدجمال، چیزی به برگزاری انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و این روزها صحبت از انتخابات یکی از به روزترین مسائلی است که در جای جای شهرها شنیده می‌شود.

 

اسدآباد هم به عنوان یکی از شهرستان‌های سیاسی استان همدان مستثنی از این قضیه نیست و امسال در این دوره از انتخابات مجلس با ثبت‌نام تعداد 20 نفر داوطلب کاندیداتوری مجلس پیشرو در این امر بوده است.

 

البته هنوز اعلام قطعی اسامی تایید و یا رد صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان صورت نگرفته اما کاندیداهای مجلس هر کدام به طریقی اقدام به تبلیغات زودهنگام کرده اند،

 

برخی از طریق شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام و ایجاد کانال و گروه‌های با عنوان انتخاب فرد اصلح مباحث مختلفی را مطرح می‌کنند؛ البته بهترین ویژگی‌های یک کاندیدای اصلح و مورد قبول نظام از سوی رهبر انقلاب نیز بیان می‌شود و ملاک اصلی این نظام همین مهم است.

 

اعتقاد ما بر آن است که مردم با نگاه باز سیاسی، تحلیل درست و درک شرایط کنونی می‌دانند که حساسیت انتخابات این دوره تا چه حد است و انتخاب اصلح در این مقطع تا چه حد ضروری است.

 

به دنبال انتخاب کاندیدای اصلح، گزارشی را از جامعه فرهنگی، دانشجویی، بسیجیان، روحانیون، دو سؤال مبنی بر اینکه کاندیدای خوب کیست و چه ویژگی‌هایی دارد و همچنین کاندیدای بد چه کارهای انجام می‌دهد؟ نظرات مردمی را جویا شدیم.

 

هادی در پاسخ به این سؤالات این گونه می‌گوید: کاندیدای خوب کاندیدایی است که اولا" آشنا به قانون اساسی و در درجه دوم آشنا به وظایف یک نماینده باشد؛ به عنوان مثال کاندیدایی که در تبلیغات خود ادعا می‌کند اگر وارد مجلس شود، حق طلاق را برای زنان پیگیری خواهد کرد مسلما" یا وظایف منتخب مردم را نمی‌داند یا برای راهیابی به بهارستان سادگی مردم را نشانه رفته است.

 

 

وی ادامه می‌دهد: سوابق کاری قابل قبول، ولایت مداری و نیز تحصیلات عالیه از ویژگی‌های دیگر یک کاندیدای خوب است و به نظر می رسد داشتن متانت و ظاهری آراسته و با وقار که در شان نماینده مردم یک حوزه انتخابیه باشد، نیز از بدیهیات است و هر فردی که این ویژگی‌ها را نداشته یا کمتر داشته باشد، در اولویت انتخاب مردم قرار نمی‌گیرد و لفظ کاندیدای بد بر وی مترتب می‌شود.

 

عباس یکی دیگر از رأی دهندگان است که كانديد خوب را كسی می‌داند كه ولخرجی نكند ، شام و ناهار ندهد، ظاهرسازی نكند، مثل هميشه باشه، ولايت را قبول داشته باشد.

 

کبری می‌گوید: کانديدای خوب، کانديدایی است که به فکر کسب موقعيت و مال اندوزي نباشد، با جان ودل براي خدمت به همشهريانش اقدامي بکند؛ قبل از هر حرکت و تصميمي به فکر يه نتيجه عام المنفعه باشد و از توانايي لازم برخوردار باشد .

 

این خواهر بسیجی ادامه داد: کاندیدای خوب کسی است که منافع شهر رو براي شخص خودش يا افراد خاصي تحت الشعاع قرار ندهد و با تک تک افراد جامعه صحبت کند و نظرشان را جلب کند نه از طريق راه‌هاي غيراخلاقي و جوسازي موفق بشود.

 

 

وی با بیان اینکه متأسفانه شعار بعضي از کاندیداهاي مجلس شهرستان از هم اکنون خريدن رای است و در مناطق حاشيه ای و بعضي روستاها با گستاخي پیشنهاداتی می‌دهند، گفت:  اين شخص کاندیدا عملا" به افراد جامعه توهين مي‌کند  و به نظر بنده فرد خوب مطلق وجود ندارد پس بايد کسي رو مجلس بفرستيم که به قوانين و نتايج قوانين اجرايي اگاه باشد و حداقل خوبي او بيشتر از بدي هایش باشد.

 

کبری با اشاره به اینکه رزومه کاري افراد کاندیدا در گذشته هم ميتواند در انتخاب فرد اصلح مفيد باشد، افزود: آيا شهر من تنها به سياست اين شخص نياز دارد و  به موقعيت شناسي، شرايط فرهنگي و رفاهي نيازي ندارد و باید گفت  کاندیدای بد به فکر پر کردن پازل قدرت خودش می‌باشد.

 

کمال یکی دیگر از شهروندان اسدآبادی است که ویژگی یک کاندیدا خوب را باتقوایی، قانونگرایی، شجاع و نترس، از جنس مردم و درد کشیده و از همه مهم‌تر تابع ولایت فقیه بودن می‌داند.

 

 وی ادامه می‌دهد: یک کاندیدای بد مانند شهر ما متاسفانه خرید رای با پول انجام میدهد قول های میدهند که عملی نخواهد شد و انتظارات مردم را بالا خواهد برد و تهمت به دیگران و تخریب کاندیدای دیگر که برخلاف ایمان می‌باشد.

 

سلطانی با بیان اینکه کانديداي خوب شخصي است که در بين مردم بوده باشد و از درد و رنج و مشکلات مردم اطلاع داشته باشه، گفت: یک کاندیدای خوب باید بداند چند نفر جامعه شهر ستان بيکار هستند، چند نفر مشکل معيشت دارند، چند نفر توان ازدواج ندارند

 

وی ادامه داد: نماينده مردم بايد نماينده پا برهنه‌ها باشد، نماينده جواني که تحصيلات دارد و کار ندارد و مجبور است برای داشتن شغل به شهرهای دیگر مهاجرت کند، باشد؛

 

این معلم با بیان اینکه یک کاندیدای اصلح بايد فرصتها رو بشناسد، موقعيت رو درک کند و دنبال دعوت از سرمايه‌گذاري‌هاي بخش دولتي و خصوصي باشد، بتواند با استفاده از يه برنامه اقتصادي قوي شهرش رو صنعتي کند، افزود: کاندیدای خوب شعار نميدهد بلکه يک برنامه عنلي تدوين شده وآماده رو در صدر کار خودش قرارميدهد که اگر راي آورد دست پاچه نشد و جشن بگيرد، بلکه از همون ساعت اول انتخاب شدنش به فکر اجراي برنامه تحول در شهر باشد نه فرار از شهر و تهران نشين شدن.

 

یک دانشجو کاندیدای خوب را  شخصی عادل، باتقوا و صالح دانست و گفت: این کاندیدای اصلح باید روشنفکر باشد  و به نظرات مردم احترام بگذارد، قبل از انتخابات در تبلیغات خود وعده‌های دورغین ندهد و بعد از انتخاب شدنش بی‌خیال وعده هاش نشود.

 

یک تولید کننده خصوصیات یک کاندیدای خوب را وفاداربه جمهوری اسلامی، پایبنده به قانون اساسی و خون شهدا، خدمتگزارمردم شهرستان و دلسوز مردم طبقه ضعیف، مردمی بودن، خوش اخلاق، اهل تقوا دانست.

 

این تولید کننده  با بیان اینکه اولویت کار یک اندیدا بعداز منتخب شدن باید در راستای ابادانی شهرستان و اشتغال برای جوانان باشد، گفت: یک کاندیدای اصلح باید بینش سیاسی اجتماعی و فرهنگی داشته باشد وآگاه به مسائل سیاسی و در مجلس وکیل مردم باشد نه وکیل دولت.

 

 

نقیب با بیان اینکه وعده وقول دروغین جهت گرفتن رای مردم و سو استفاده از اعتماد مردم، براورد کردن ارزوی عده ای خاص، تظاهر به جمهوری اسلامی و قانون اساسی، از ویژگی‌های کاندیدا بد است و شایستگی ندارد و همه منافع شهرستان را از بین می‌برد تا منافع خودش تامین شود.

 

یک فرد فرهنگی می‌گوید: کاندیدای خوب کسی هست که عمل گرا باشد، یعنی کمتر شعار دهد و بیشتر به جای شعار برنامه داشته باشد؛ مثلا" یک نما با پلان از شهر خودش از زمان انتخابش تا بعداز 4 سال کار دهد.

 

یک استاد دانشگاه یک کاندیدای خوب را شخصی می‌داند که با انگیزه قلبی در خدمت به مردم و حل مشکلات موجود به این عرصه وارد شده باشد، در مقابل کاندیدای که صرفا" هدفش ارتقای شخصی خود به لحاظ مالی و کسب شهرت و قدرت باشد، نماینده خوبی نخواهد شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal