آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 10:36   |   کد مطلب: 30493
جای بسی تأمل دارد که چرا مسئولان ما چه مجلسی و چه دولتی، وقت نام سیدجمال الدین اسدآبادی را افغانی‌ها به مصادره بردند، دم نزدند و به روی خود هم نمی‌آورند، البته این مهم تنها مختص سید جمال الدین نیست چرا که نام دیگر مفاخر ایرانی هم یکی پس از دیگری به دیگر کشورها ثبت در یونسکو شده و می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال؛ سید جمال الدین اسدآبادی یکی از مفاخر ایرانی است که براي اولين بار بازگشت به اسلام را مطرح کرد و از جمله کسانی بود سلطه استعماري را براي مردم مسلمان آن زمان معنا کرد و در واقع قبل از ایشان چيزي به نام سلطه استعماری برای مردم مسلمان حتی شناخته شده نبود.

 

این شخصیت بزرگ و برجسته جهانی به عنوان یکی از مبارزین سیاسی است که در ايران، مصر، ترکيه، هند، اروپا و در کل خاورميانه، آسيا و آفريقا سلطه سياسی مغرب زمين را مطرح و معنا کرد و مردم را به اين فکر انداخت که چنين واقعيتی وجود دارد.

 

سیدجمال جزء اولين متفکرين مدرن و فعال اجتماعی و سیاسی بود که با تبلیغ اسلام گرايی  مقابل قدرتهای غربی می ایستاد کشورهای اسلامی‌، بويژه ايران و مصر اثرگذار بود.

 

امروز بعداز گذشت سالها از درگذشت آن بزرگمرد تاریخ اسلام و جهان، هنوز اثرات اسلام در ایران اسلامی و حتی در جهان پیداست اما جای تأسف دارد که چنینی متفکر و مبارز انقلابی که دیگر در بین ما نیست، نامش هم به غارت می‌رود و این جای بسی تأمل دارد.

 

در مهرماه  سال 92 بود که نام سیدجمال الدین اسدابادی با نام افغانی در یونسکو ثبت و خبرش بر خروجی خبرگزاری‌های کشور منتشر شد و فرهنگ دوستان ایرانی را بهت زده کرد و این در حالی بود که گویا مسئولان ما به خصوص مسئولان فرهنگی قبل از آغاز فصل زمستان به خواب رفته بودند.

 

البته این نوع خبر دیگر جای تعجب ندارد چرا که یکی یکی مفاخر ایرانی را کشورهای دیگر مصادر میکنند و یکی از دلایل آن بی توجهی‌های مسئولان ما چه مجلسی‌ها و چه دولتی‌ها به این مفاخر برجسته و شاخص است.

 

در استان همدان هم در سال 88 بنیادی به نام ایشان تشکیل شد که البته تاکنون هیچ جلسه هماهنگی با حضور اعضا برگزار نشده و اثری نداشته است که رئیس اداره ارشاد اسلامی اسدآباد  در مصاحبه ای از تشکیل دبیرخانه این بنیاد خبر داده است.

 

اما آنچه از این اخبار گاه و بی گاه فرهنگی پیداست تا مسئولان ما به خود آیند و از خواب زمستانی بیدار شوند همه مفاخر و رویدادهای فرهنگی ما به مصادره می رود و امروز که همایش‌ها و بزرگداشت هایی هرچند بی اثر هم در شهرستان گرفته می‌شود، تنها برای دل خوشی است و اینکه نگویند مسئولاان ما بی تفاوت بودند.

 

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal