آخرین اخبار

28. فروردين 1395 - 14:54   |   کد مطلب: 30792
با بارش نزولات آسمانی در بهار:
سد خودساخته قره‌چای سیراب شد
رودخانه قره چای در زیر پل خسروآباد معروف به پل شکسته با بارش باران جانی دوباره گرفت.

به گزارش آوای سیدجمال؛ یکی آثار تاریخی شهرستان اسدآباد که مربوط به دوره صفویه است و بر سر جاده اصلي ابريشم قرار داشته، روی رودخانه ای به نام قره چای ایجاد شده است؛ این اثر تاریخی به نام پل خسروآباد معروف به پل شكسته است.

 

این پل که در نزدیکی روستاي خسروآباد واقع شده؛ به ثبت آثار ملی هم رسیده است؛ اما روخانه ای که زیر این پل قرار گرفته سالهاست و تشنگی را در خود حس کرده بود که البته امسال بعد از سال‌ها نزولات آسمانی آن را بی بهره نگذاشت و دلش برای تشنگی او سوخت.

 

قاسمعلی زارعی یکی از نویسنده به نام شهر اسدآباد که در کتاب‌های دفاع مقدس قلم می‌زند در یادداشتی اینگونه از رودخانه ای که به نام قره چای معروف است، یاد می‌کند:

 

«همیشه آرزو داشتم تا سد خود ساخته روستایمان پر آب شود؛

 

 این سد در واقع یک نوع چاله  دست سازی است که خاک آنرا برای جاده سازی برداشت کرده اند  و جایش گودالی به عمق بیست متر  و وسعت دو زمین فوتبال بر جای مانده گذاشتند که دهها سال است حتی کف این گودال هم آب جمع نمیشد .

 

اما امسال این نزولات آسمانی نصیب رودخانه روستای من هم شده و با کمک خدا خود را ساخته است.

 

این حس تشنگی سالهاست آنچنان در وجودم عطش ایجاد کرده است و  این بارشهای سیل آسا هنوز سیرابش نکرده است.

 

رودخانه قره چای پرآبی عمرش را می بیند و دره ها و تپه ها ی روستا پر آبی و سرسبزی گذشته را بدست آورده اند و چاله ایی که لبالب پر از آب؛ شادابی  کشاورزان روستا  برای پر آبی و سالی پر آب ؛ شادابم می‌کند و شکر گزار خدای بهاران هستم».

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal