آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1395 - 21:26   |   کد مطلب: 31142
بیکاری و نداشتن شغل و درآمد، امروزه به معضلی بزرگ در جامعه تبدیل شده و کمتر خانه ای را می توان یافت که جوان بیکار در آن وجود نداشته باشد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از نافع، در استان همدان نیز ده ها هزار جوان تحصیل کرده بیکار وجود دارد به طوری که نرخ بیکاری از 7/7 در سه سال گذشته به 5/8 درصد افزایش یافته است.

همدان استانی مستعد از نظر گردشگری با ذخایر معدنی مناسب است، اما با این وجود بیکاری مانند هیولایی قدرتمند به جان خانواده ها افتاده است.

اعتیاد، خیابان گردی، دزدی و افزایش بزهکاری از نتایج بیکاری است و هر روز بر آمار جوانان تحصیل کرده جویای شغل افزوده می شود.

از طرف دیگر نبود سرمایه گذار مناسب، بی رغبتی مردم استان به سرمایه گذاری و ترس از این کار، ضعف در حوزه گردشگری و ...ار مهمترین عواملی است که به موج بیکاری دامن می زند.

نکته مهم تر اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده و لازمه رسیدن به این مهم، پویایی واحدهای تولیدی و به دنبال آن ایجاد شغل پایدار است.

این درحالیست که استاندار همدان چندی پیش از تعطیلی 170 واحد تولیدی استان خبر داد.

محمدناصر نیکبخت اعلام کرد: همچنین براساس آمار تأمین اجتماعی در یک سال گذشته نزدیک به 3 هزار شغل در استان ایجاد شده است.

 

اقتصاد مقاومتی به مدیریت جهادی نیاز دارد

ایجاد فرصت شغلی برای تعدادی از جوانان اقدامی مناسب است، اما بی شک کافی نیست و هنوز تا رسیدن به اندازه مطلوب فاصله داریم و این فاصله در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" باید تا اندازه بسیاری جبران شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با "نافع" با بیان اینکه در استان همدان، ده ها هزار فرد بیکار وجود دارد، تصریح کرد: حال با افتتاح چند طرح در طول 3 سال کار درنهایت نزدیک به 3 هزار نفر نیز صاحب شغل شوند؛ باز هم اقدام اساسی صورت نگرفته و مشکل بیکاری به قوت خود باقی است.

ابراهیم کارخانه ای افزود: اگر قرار باشد که اسم هر طرح عادی و معمولی در سطح کشور را اقتصاد مقاومتی بگذاریم به جایی نمی رسیم زیرا اگر بحث اقتصاد مقامتی نیز نبود؛ این اقدامات باز صورت می گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همدان نیز تعدادی طرح در حال پیگیری است که اگر بحث اقتصاد مقاومتی نیز نبود بالاخره این طرح ها در قالب دیگری عملیاتی می شد و درواقع مقداری که فراتر از وظایف عادی و معمولی در استان صورت می گیرد را می توان اقتصاد مقاومتی نامید.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت درباره دلیل تعطیلی 170 واحد تولیدی در استان نیز گفت: سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، سود بالای بانکی و فشار به تولیدکنندگان برای پرداخت و نداشتن توان بازپرداخت از طرف تولیدکنندگان موجب تعطیلی واحدها شده است.

کارخانه ای تصریح کرد: البته دلایل تعطیلی را باید از استاندار همدان پرسید که در این 3 سال اعلام می کرد که برای جلوگیری از تعطیلی واحدها به صورت جدی در حال تلاش است.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی محکم کردن پایه های کشور بر اساس فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی است و مدیریت جهادی را می طلبد که متأسفانه در کل کشور این طور نیست.

کارخانه ای ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید برنامه ای جامع، هدفمند و با در نظرگرفتن همه مؤلفه ها و بکارگیری همه منابع مادی، معنوی، فیزیکی و نیروی کار باشد؛ همان طور که در دوران جنگ تحمیلی، مقاومت و برنامه ریزی و مدیریت کرده و قرارگاه ها را تشکیل دادیم درباره اقتصاد مقاومتی نیز مقام معظم رهبری همین انتظار را دارند.

پایان پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal