آخرین اخبار

12. اسفند 1397 - 10:27   |   کد مطلب: 32140
گزارشی از حمایت مؤسسه خیریه که به نام حضرت حجت(عج) مزین است/
کمک 3 میلیارد ریالی دارالایتام اسدآباد به نیازمندان/از دست به خیرشدن غافل نشوید
موسسه دارالایتام اسدآباد یکی از مؤسسات خیریه‌ای است که علاوه بر کمک کردن به ایتام و نیازمندان در طول سال، در دو نوبت بازگشایی مدارس و ایام پایانی سال به صورت ویژه به توزیع کفش و البسه پرداخته که هزینه این کمک بالغ بر 3 میلیارد ریال است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، روزهای پایانی سال است و فعالیت مؤسسات خیریه در کمک به نیازمندان، فقرا و ایتام رنگ و بویی دیگر می‌گیرد و خودی نشان می‌دهد.

 

یکی از مؤسسات خیریه‌ای که در اسدآباد زبانزد بوده و اعتماد مردم را به خود جلب کرده، مؤسسه خیریه دارالایتام صاحب الزمان(عج) اسدآباد است که در دو نوبت بازگشایی مدارس و روزهای منتهی به ایام نوروز از دست به خیر شدن غافل نمی‌شود

 

این مؤسسه در روزهای پایانی سال برای کمک به افراد کم بضاعت و ایتام یک گلریزان همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار کرد که در این خصوص گفت‌گویی با دست‌اندرکاران این مؤسسه داشتیم.

 

سلطان هادی از مؤسسان این مؤسسه خیریه با 70 سال سن در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، گفت: خدا را شاکرم که این عمر 70 سال خود را برای کمک به نیازمندان صرف کرده‌ام.

 

وی افزود: مؤسسه دارالایتام اسدآباد در سال 83 تأسیس شد و از آن سال تاکنون مبلغ هنگفتی به دانش‌آموزان نیازمندان و ایتام کمک شده است.

 

مسئول مؤسسه خیریه دارالایتام اسدآباد ادامه داد: سالیانه بیش از 2 هزار صندوق کمک بین مغازه‌داران و منزل توزیع می‌شود.

 

وی اذعان داشت: هرسال 150 دانش‌آموز در دو نوبت در زمان بازگشایی مدارس و ایام نوروز هدایای را دریافت می‌کنند.

 

هادی خاطرنشان کرد: این مؤسسه حدود 400 نفر عضو دارد که هر کدام از این افراد نیز برای عضویت 100 هزار تومان پرداخت کرده‌اند.

پرداخت حقوق ماهیانه به 3 هزار نفر از ایتام

وی از توزیع کالاهای اساسی مانند روغن، برنج، گوشت، لوازم التحریر، البسه به نیازمندان خبر داد و گفت: این مؤسسه با برخی داروخانه‌ها، پزشکان و نانوانی‌ها نیز قرارداد دارد که این افراد نیازمند را به آنها معرفی می‌کنیم.

 

در ادامه حشمت حمزه‌ای به عنوان یکی از خیرین این شهرستان که اهل اسدآباد بوده اما در این شهر ساکن نیست، اظهار کرد: هرساله 7 هزار فقره لباس و کفش بین نیازمندان توزیع می‌شود که غیر از این امر، حدود 3 هزار نفراز ایتام نیز از این مؤسسه حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

 

وی گفت: در حال حاضر 20 درصد دانش‌آموزان نیازمند و ایتام تحت پوشش این مؤسسه هستند که خیرین آنها را حمایت می‌کنند.

 

افراد برخوردار با انفاق شکرگزار نعمات خداوند باشند

امام جمعه اسدآباد هم در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ اظهار کرد: مؤسسه خیریه دارالایتام سال‌هاست است که در خدمت نیازمندان بوده و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه دارد که می‌توان به خرید جهیزیه، لوازم‌التحریر دانش‌آموزان و البسه اشاره کرد.

 

حجت الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با بیان اینکه کمک به خلق خدا و نیازمندان از راه، روش و منش انبیاست، افزود: امیدواریم که همه مردم از کمک به نیازمندان غافل نباشند.

 

وی با اشاره به فرمایشات حضرت فاطمه(س) گفت: سه چیز در دنیای شما برای من محبوبیت دارد که یکی از آنها انفاق در راه خداست و کمک به نیازمندان یکی از کار اساسی ائمه اطهار(ع) و معصومین(س) بوده است.

 

امام جمعه اسدآباد با اشاره به نزدیک شدن سال نو، تصریح کرد: امروز چشم نیازمندان و فقرا به دست افراد خیر است و این نوع‌دوستی و دستگیری از افراد خصوصا در این شرایط اقتصادی سخت را نباید فراموش کنیم.

 

وی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هم اشاره و خاطرنشان کرد: این روزها که دچار مشکلات اقتصادی هستیم، قطعا" افراد نیازمند بیشتر از قبل نیاز به کمک‌رسانی و مدد دارند و افراد خیر می‌توانند از این فرصت برای شکرگزاری نعماتی که خداوند در اختیارشان داده، استفاده کنند.

انتهای پیام/ن/10

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal