آخرین اخبار

5. تير 1398 - 7:26   |   کد مطلب: 32783
طی مراسمی از 50 واحد صنفی فعال و نمونه شهرستان اسدآباد تجلیل شد.

به گزارش آوای سیدجمال، به مناسبت روز ملی اصناف و طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان اسدآباد از اصناف نمونه این شهرستان تقدیر شد.

 

در این مراسم امام جمعه شهر اسدآباد با اشاره به مکر و حیله دشمنان، اظهار کرد: کار دشمن این است که ما را از خودکفایی و استقلال دور نگه دارد و اینجاست که نقش اصناف در خنثی کردن توطئه آنان مؤثر باشد.

 

اصناف انصاف به خرج دهند
حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد  با بیان اینکه اصناف باید با دوری از احتکار و توجه به تنظیم بازار در حمایت از مصرف کننده کمک شایانی داشته باشند، افزود: اصناف باید خدا و معاد را در انجام وظایف خود در نظر بگیرند و با انس با قرآن انصاف را در کارشان تقویت کنند.

 

وی با تأکید بر توجه به هشدارهای پلیس در نصب دوربین در مغازه ها، از اصناف شهرستان خواست که هر چند مغازه  در مسیر بازار یک آب سردکن قرار دهند و در وقت نماز کار رها کنند و با برپایی آن با م=خدا معامله کنند.

 

نگوییم مدیریت از بالا مشکل دارد و ما هم مشکلات را رها کنیم
امام جمعه شهر اسدآباد خطاب به رؤسای صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و  گفت: اگر در سطح کشور مشکلات وجود دارد و از بالا مدیریتی نیست، نباید شما هم مدیریت در شهرستان را رها کنید و سردرگم باشید و بگویند چون انجا را آب برده ما را هم ببرد، این درست نیست؛ هریک از من و شما باید با تعصب و روحیه خدمتگزاری و انصاف مدیریت بازار را بدست بگیریم.

 

وی با بیان اینکه امروز مردم از وضعیت معیشتی نامناسب رنج می برند، گفت: باید هر کس در حوزه کاری خودش انصاف و تقوا را مدنظر قرار دهد و در این اوضاع گرانی ها به مردم کمک کند.

 

دغدغه اصناف مبنی بر وجود دستفروشان را به شهرداری گوشزد کرده ام
سرپرست فرمانداری اسدآباد هم نبض بازار را در دست اصناف خواند و گفت: امروز توجه به معیشت مردم و حل مشکلات شما بازاریان از دغدغه های ماست.

 

لیلا امیدی با اشاره به وجود دستفروشان در این شهر، گفت: ما دغدغه های شمارا می دانیم و برای حل این مشکل به شهرداری دستوراتی داده ایم که آنها را ساماندهی کند.

 

مشکلی از لحاظ کالاهای اساسی نداریم
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسدآباد با بیان اینکه ما مشکلی از لحاظ کالاهای اساسی نداریم، گفت: امروز برخی از کسبه و بازاریان اصول اخلاقی ندارند و به مردم بی احترامی میکنند.

 

قربانی با بیان اینکه سهمیه گوشت به میزان بیش از 3 تن برای شهرستان با جمعیت 110 هزار نفر داشتیم که تنها بین خانواده زندانیان، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و دو روستای محروم توزیع شده است.

 

وی تأکید کرد : اجناس داخل واحدهای صنفی باید دارای برچسب قیمت باشد و قطعا" نداشتن این اتیکت موجب برخورد با آنان خواهد شد.

 

مشکل اقتصاد از مدیریت بالاست و هر روز با یک سلطان روبرو می شویم
رئیس اتاق انصاف اسدآباد هم با ارائه گزارشی از عملکرد خود گفت: اقتصاد ممکلت ما مریض است و نیاز به جراحی دارد ؛ عده ای در کشور سلطان می شوند و هر روز سلطان یک مورد را میشنویم یک روز سلطان ارز و طلا، یک روز سلطان مرغ و قند و شکر، سلطان خودرو ... این در حالی است که سلطان کشورهای غربی مربوط به گوشی های موبایل در دست ما میشود.

 

موسی الرضا غفاری گفت: مشکل اصلی ما کشوری است و باید از بالا مدیریت شود.

 

کوتاهی از اصناف را نمی گذریم
رئیس تعزیرات شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه اصناف باید رعایت حال مردم را کنند و سلامتی آنان برایشان مهم باشد، گفت: نباید با یک نمی دانم از کنار نداشتن تاریخ مصرف اجناس در داخل مغازه های خود بگذرند.

 

صداقت گفت: ما گوشمان بدهکار این است که بی توجهی در اصناف را ببینیم و  از کوتاهی ها نمی گذرم و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

 

در پایان مراسم از 50 واحد صنفی نمونه در اسدآباد با اهدا هدایاو لوح سپاسی تجلیل شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal