آخرین اخبار

6. شهريور 1398 - 8:03   |   کد مطلب: 33348
در چهارمین روز از هفته دولت صورت گرفت
بهره برداری از سه پروژه کشاورزی در اسدآباد
در چهارمین روز از هفته دولت دو پروژه کشاورزی آبیاری تحت فشار، گلخانه در اسدآباد به بهره برداری رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، عصر دیروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور پورمجاهد معاون استاندار همدان تعدادی پروژه کشاورزی و عمرنی در اسدآباد به بهره برداری رسید.

 

این طرح ها شامل آبیاری تحت فشار از نوع قره‌قره ی بوم دار در روستای نجف آباد، گلخانه، شرکت دام گستر (گاو شیری)، آسفالت معابر آجین است.

 

در آئین بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در روستای نجف آباد، رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد اظهار کرد: این پروژه آبیاری از نوع قرهقره ی بوم دار است که برای اولین بار در اسداباد اجرا شده است.

 

سقراط بیرنگ گفت: این طرح در زمینی به مساحت 33 هکتار از اراضی کشاروزی روستای نجف آباد  از روستاهای بخش مرکزی اسدآباد اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه با اجرای طرح آبیاری به صورت مستقیم برای 6 نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: برای اجرای این طرح 447  میلیون تومان هزینه شده است که از این میزان 80 میلیون تومان آورده متقاضی و 367 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی بوده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد تصریح کرد: با اجرای این طرح قطعا" افزایش راندمان آب مصرفی، افزایش عملکرد در واحد سطح، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان را خواهیم داشت.

 

وی گفت: همچنین طرح توسعه گلخانه سبزی و صیفی جات در شهرک پردیس به میزان 4 هزار و 416 مترمربع است که البته قبلا" سطح زیر این کشت 3 هزار و 520 مترمربع بوده است و 900 تمترمربع توسعه یافته است.

 

بیرنگ باببیان اینکه در حال حاضر نوع کشت در این گلخانه خیار است و میانگین برداشت سالانه آن 80 تن در طی دو دورهاست، افزود: برای اجرای این طرح 191 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که از این میزان 245 میلیون تومان اورده 700 میلیون وام بوده است.

 

وی گفت: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک مجتمع گلخانه ای به نام پردیس در سطح 21 هکتار و 30 قطعه در روستای موسی آباد است که در آن 16 واحد فعال در سطح معادل 65 هزار و 722 مترمربع در حال تولید محصولات گلخانه ای از قبیل خیار، گوجه فرنگی، فلفل، و... است.

 

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد یادآور شد: 111 واحد دیگر به متقاضیان واگذار شده که تعداد 11 واحد به مساحت 12 هزار و 966 مترربع درحال ساخت است.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal