آخرین اخبار

3. آذر 1398 - 11:34   |   کد مطلب: 34117
شعاری که یک بانوی کارآفرین در عمل به آن رسید؛
بانوی معلول بسیجی که اقتصاد مقاومتی را در عمل معنا بخشید
یک کارآفرین موفق بسیجی و با انگیزه اسدآبادی در عین حال که معلولیت دارد و معتقد است «گلیم انسان ها به اندازه کل دنیاست»، برای خود و تعدادی از بانوان وجوانان اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش آوای سیدجمال، از ابتدای کودکی‌مان که پا به مدرسه، کلاس و درس گذاشتیم برای عضویت در بسیج مورد تشویق قرار می گرفتیم که در این مورد پسرها از مزایای بالاتری به نسبت دخترها برخوردار بودند اما خب شاید عده ای مزیت حضور در جمع های بسیجی را درک نمی کردند و فراری بودند و شاید هم در باورشان نمی گنجید که چه برتری و حس غریبی دارد، اما خب رفته رفته و هر سال پیشنهاد عضویت در بسیج در مدارس و بعد آن هم در دانشگاه بود و هست آن عده‌ی فوق را به کنار بگذاریم آنهایی که در مراسمات و برنامه‌های بسیج حضور به عمل می رساندند از هوش و زکاوت و حتی فن بیان و .. برخوردار بودند که این مهم به وضوح قابل مشاهده و لمس بود.

 

بطور کل تحقیقات و تجربه ها نشان می‌دهد که دختران و پسرانی که در اجتماع و خصوصاً محیط های سالمی چون بسیج پا گذاشته اند به مراتب موفق تر از غیر هستند ولو اینکه موقعیت های بهتری نیز داشته باشند که از جمله دلایل موفقیت آنها می‌توان به فضای دوستانه و کارگاهی و حتی تجربه آموز برنامه های بسیج همچون حلقه های متشکل اشاره کرد .

امروزه شاهدیم که درصد زیادی از موفقیت دختران و پسران وابسته به حضور در بسیج بوده که می توان در این زمینه به بانوی معلول که در عین معلولیت یک بسیجی به تمام معنا در تفکر و عمل است، اشاره کرد.

هفته بسیج فرصتی شد تا با این بانوی بسیجی که هم معلول  و کارآفرین برتر است، به گفتگو بنشینیم؛

خانم سکینه شکری  متولد ۱۳۵۴ و ساکن روستای گذرکجین است که از ناحیه دوپا و یک دست معلول است؛ او خود را نه تنها اصلاً محدود نکرده و بلکه از بیکاری نیز متنفر است.

‌وی در عین حال علاقه مند به ایجاد اشتغال برای روستاییان بوده است و همین امر باعث شده از سال ۱۳۸۵ مشغول به کارآفرینی شده و در کار خیرِ ایجاد شغل قدم بردارد.

این بانوی بسیجی می‌گوید: معلولیت بنده باعث محدود شدنم به کنج خانه نشد چرا که بعد از به کار گرفتن چندین نفر در کار ، خود مشغول بازاریابی و فروش محصولات تولید شده بوده و هستم لذا تا حدود زیادی محدود به زمان و مکان خاصی نیستم و به طور کل معلولیت مانع از کار کردن من نشده است.

وی در زمینه پرورش بوقلمون و مرغ محلی نیز دستی دارد و با تسهیلاتی که از بهزیستی گرفته، نه تنها خود را مشغول کرده بلکه چند نفر را نیز مشغول به کار کرده است.

شکری تنها قانع به ایجاد واحد پرورش بوقلمون و مرغ نشده، و با ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی کارهای دیگری نیز به دست گرفته است از جمله تهیه سبزیجات خشک، بافتنی، گرده پزی، تولید عرقیجات و بسته بندی حبوبات.

 این قدم های خانم شکری علی رغم اینکه بسیاری از جوانان ما امروز بیکارند و منتظر کارهای دولتی، دست مریزاد دارد و به عنوان یک الگو مطرح است.

این کارآفرین بسیجی که در عمل به شعار اقتصاد مقاومتی رسیده است، می‌گوید: ۱۳ سال است بطور مستمر در بسیج مشغول به کارهای فرهنگی هستم که از جمله آن ارتباط گیری با خیران و تهیه بسته‌های غذایی و غیره برای خانواده های بی بضاعت هستم.

وی از  بسیج و بسیج اینگونه سخن گفت که فقط یک بسیجی می‌تواند در همه مسائل باهوش و پر تلاش باشد و با توجه به اوضاع اقتصادی  همت بلند خود در همه عرصه ها بکار ‌ببندد  و جوری زندگی کند که نیاز به بیگانه نداشته باشد.
 شکری دلیل فکر و عقاید مثبت خود را نسبت به کار فرهنگی و خدمت به مردم را نیت بسیجی وار خود می‌داند و از این بابت خدارا شاکر است.

وی که مشوقان خود را در زمینه کارهای فرهنگی، خانوده و دوستان خود می‌داند، از مردم و مسئولان می‌خواهد از کالا و تولیدکنندگان ایرانی حمایت و بحث اشتغالزایی را جدی بگیرند.

این کارآفرین بسیجی همچنین به جوانان که حتی به لحاظ جسمی سالم هستند توصیه کرد: از خود شروع کنند و منتظر یاری دیگران نباشند چرا که معتقد است معجزه را باید خود انسان بیافریند و لیاقت ایران و ایرانی بیش از این است‌.

در پایان صحبتمان با خانم شکری این کارآفرین موفق و با انگیزه یک جمله بسیار زیبا بر دلمان نشست که گفت: «گلیم ما انسان ها به اندازه کل دنیاست» ؛ شاید همین جمله انگیزشی راز موفقیت این بانوی بسیجی در عین محدودیت بوده و  همین پیشی گرفتن از بقیه درست در اوج محدودیت ها .

پس به این مهم رسیدیم که معلولیت محدودیت است و فقط با یک تفکر بسیجی می‌توانی بسیجی‌وار گام برداری اما اینکه چگونه زندگی را در دست بگیری و به جاودانگی و زندگی دنیوی آرام و دل انگیزی داشتن فکر کنیم درست و بجاست باشد که چنین باشیم.

لیلا نظری فرهودی
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal