آخرین اخبار

20. دى 1398 - 15:09   |   کد مطلب: 34585
با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، عملیات اجرایی کارخانه تولید و بسته بندی انواع پودر قهوه و مجتمع گلخانه ای حریر سبز در اسدآباد آغاز شد.

به گزارش آوای سیدجمال، پیش از ظهر امروز با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، دو واحد گلخانه ای و تولیدی قهوه در شهرک صنعتی اسداباد کلنگ زنی شد.

 واحد تولیدی انواع پودر قهوه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی اسدآباد با  ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

این واحد با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 طرح احداث گلخانه محصولات کشاورزی در مساحت ۴۰ هکتار به زمین زده شد که با ایجاد واحد هم  تعداد ۴۰۰ نفر اشنغال مستقیم و هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد. 

این مجتمع گلخانه ای میانگین تولید در هر متر مربع ۱۷ کیلوگرم است که برای احداث آن بیش از ۶۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود‌.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی هم در مراسم کلنگ زنی اظهار کرد: تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی با رونق تولید حل می‌شود و برای حل این مشکل تعامل دولت، مجلس و مردم نیاز است.

عباس کشاورز اشتغال را دومین مشکل جامعه ایرانی خواند و افزود: حل مشکل شغل از سوی دولت عملی نیست و باید  دولت از این اندازه که هست، کوچکتر شود و از گرفتاری‌های که برای مردم ایجاد می کند، از جمله بروکسی ها ، کارها را روان‌تر کند.

وی با اشاره به پتانسیل های همدان در بخش کشاورزی، گفت: همدان را با محصول سیر آن می‌شناسند، اگرچه تجارت زیادی نداشته باشد اما به عنوان یک برند در کشور است.  

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان همدان در تولید، بازار و عرضه سیب زمینی هم نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه همدان در تولید گردو و کشمش سهم خوبی را در کشور دارد، گفت: استان همدان با چالش بزرگ آب مواجه است و وضع دشت‌های این استان خوب نیست.

کشاورز با اشاره به برنامه های وزارت برای کشت محصولات کم آب بر، گفت: استان همدان در تولید محصول یونجه برند است و البته این محصول آب زیادی می خواهد و یا باید از تولید آن کاسته شود و یا سیستم ابیاری را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: البته شرایط به گونه ای نیست که بگوییم وامصیب است و نباید نگران این موضصوعات باشیم چرا که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: امروز باید با امید و تولید و اشتغال نگاه کنیم و باید به گفت که نگران نباشید کشاورزان برای همه مشکلات راه حل داریم، البته با نسخه قدیمی نمی‌شود مشکلات را حل کرد و باید با رویکرد جدید وارد شویم.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله همه چیز در کشور فراوان است و مشکلی نداریم،  نه مرغ گران شده، نه کود شیمیایی گران شده، تنها نگرانی بنده ضعیف شدن همبستگی بین مسئولان و کارگزاران، بخش خصوصی و مردم است و مشکل جدی نداریم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal