آخرین اخبار

7. فروردين 1399 - 12:34   |   کد مطلب: 35225
سال گذشته شهرستان اسدآباد با رویدادهای مختلف خبری همراه بود که سیل باران، سیل تغییر و تحولات مدیریتی و میهمانی ناخوانده، حضور و شکوه مردم در عزای داری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و انتخابات را از مهمترین آنها برشمرد.

به گزارش آوای سیدجمال، سال ۹۸، سال “رونق تولید” را با تمام فراز و نشیب هایش پشت سر گذاشتیم؛ سالی که با رویدادهای تلخ و شیرین همراه بود و اما تلخ‌ترین‌ رویدادها از ابتدا رقم خورد و با تلخ‌ترین‌ها هم پایان ‌یافت.

 

اوایل سال جدید بود که خبری تلخ از جاری شدن سیل در برخی از نقاط کشور بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت و تعدادی از استان‌ها درگیر سیل شدند و شهرستان اسدآباد هم از وجود سیل بی‌نصیب نماند و شاهد خسارت‌های زیادی به خانه و کاشانه و زمین کشاورزی مردم بودیم.

 

اگرچه خبرنگار این پایگاه خبری بعد از یک سال فعالیت در انعکاس اخبار، تعطیلات نوروزی را غنیمت شمرده بود، تا کمی در کنار خانواده باشد، اما سیل نگذاشت  لحظاتی بدون خبر را تجربه کند، بنابراین همچنان با اخبار سیل دست‌وپنجه نرم می‌کرد و با ارتباط گرفتن با مسئولان شهرستان اطلاع رسانی را انجام می داد.

 

انعکاس اخبار به‌گونه‌ای صورت گرفت که در اولین گام، اولین محموله کمک‌های مردمی که توسط سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج جمع‌آوری شده بود، به دست سیل‌زدگان رسید.

 

از دیگر اخباری که خبرنگار ما به آن پرداخت، این بود که در منازل خود بمانند و اگر در سفر نیستند، از سفر خودداری کنند، که گویی امسال از سیل باران به سیل کرونا رسیدیم.

 

سیل ابتدای سال ۹۸ وحدت، همدلی و همدردی‌ آورد

صحنه‌های بسیار وحشتناک و دردناک سیل و کشته شدن بسیاری از هموطنان از دروازه قرآن شیراز تا لرستان و گلستان، جزء خبرهای بود که ما رسانه‌ای‌ها را هم آزرده‌خاطر کرد اما شیرینی آمدن سیل آنجا بود که طعم وحدت و همدلی، همدردی‌ها و کمک‌ها هنوز در بین مردم گم نشده و به کمک هم می‌شتافتند.

 

حضور پررنگ‌تر و جهادی نیروهای سبزپوش در خدمت‌رسانی و ساخت خانه‌های سیل‌زدگان جز اخباری بود که روحیه ایثار و گذشت را زنده می‌کرد و به خود می‌بالیدیم که ما هم جز انتشاردهندگان این تلاش جهادگونه هستیم.

 

درگیرودار خبرهای سیل بودیم، که عکس نماینده ملایر و حذف چتر با فتوشاپ در فضای مجازی پیچید و بیشتر از همه تفاوت مسئولان پا به کار را نمایش می‌داد.

 

همت مسئولان در مقابله با سیل علی‌رغم نبود امکانات قابل‌تحسین بود و خبرنگار ما با انتشار تصویری کمتر دیده‌شده از مسئولان دولتی این همت را به رخ کشید؛

 

آنجا که کریم حمیدوند فرماندار اسدآباد همپای دیگر مردم چکمه به پا کرده و در جلوگیری از ورود آب به اراضی کشاورزی روستای پیر شمس‌الدین کمک می‌کرد اما هنوز یک روز از انتشار خبر عمل شایسته فرماندار سابق نگذشته بود که تصویر دیگری از همین فرماندار دست‌به‌دست چرخید و سوژه خبری بسیاری از رسانه‌ها حتی رسانه‌های معاند شد.

 

در عکسی که فرماندار سابق برای نشان دادن فاجعه نشست جاده گردنه اسدآباد در چاله فرورفته و عکسی از وی در فضای مجازی منتشر شد که حتی کانال‌های معاند به آن پرداختند و اینجاست که باید مسئولان ما سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند تا با یک عکس عملی برعکس به نمایش درنیاید‌.

 

یکی دیگر از تلخ‌ترین حوادث که سیل رقم‌زده بود، فوت مرد ۶۰ ساله‌ای بر اثر افتادن در رودخانه سیل آسای روستای بادخوره و تصادف شهردار سابق اسدآباد در گردنه معروف این شهر بود که آن هم به دلیل ترافیک و رانش جاده گردنه رخ داد و سال ۹۸ هم گذشت اما وعده مسئولان در خصوص تونل محقق نشد.

 

استعفای معاون فرماندار برای کاندیداتوری مجلس و عدم نپذیرفتن این استعفا از سوی استاندار همدان، رویداد دیگری بود که بار دیگر اخبار سیاسی دیار سیدجمال در صدر اخبار قرار گرفت.

 

 سال ۹۸ و تروریست خواندن سپاه توسط امریکا 

در پی تروریست خواندن سپاه از سوی ترامپ و یکپارچه سبزپوش شدن مردم و مسئولان و پیوستن به کمپین #من_هم_سپاهی_ام هم موضوعی بود که شهرستان اسدآباد هم از آن غافل نبود و با راهپیمایی و شعارها خود را نشان داد.

 

عشق و ارادت روستاییان به شهدا را در خبری منتشر کردیم که اهالی سیردره از وجود پیکر شهیدی بی‌نصیب مانده و طلب پیکر شهیدی گمنام می‌کردند.

 

در بخش دیگری از رویدادهای خبری سال ۹۸ به موضوع تغییر و تحولات افراد مسئول پرداختیم که نمونه آن برکناری آقای طلایی رئیس اداره ورزش، استعفای حمیدوند از فرمانداری، برکناری آقای سجادی رئیس آموزش و پرورش، و انتصاب سه زن در سرپرست اداره ورزش و جوانان و فرمانداری، بهزیستی، معارفه آقای همایی در آموزش و پرورش، عسگری‌کیا به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد بود.

 

یکی دیگر از اقدامات خیرخواهانه ای که در سال ۹۸ پوشش خبری داده شد، جمع آوری کمک از سوی کارکنان دانشگاه آزاد و تأمین اجتماعی بود که موجی خروشان از سیل مهربانی را با مهر مهدوی به راه انداخت.

 

مشارکت بالا در اسد آباد رویداد سیاسی در سال ۹۸

و اما خبری که در سال ۹۸ یکبار دیگر اسدآباد را دستخوش نامدیریتی و ناملایماتی قرار داد برکناری حمیدوند فرماندار اسدآباد بود، آن هم در آستانه برگزاری مقوله مهم انتخابات خوشایند نبود و شهرستان را دچار سردرگمی کرد، اگرچه باهمت رسانه‌ها و فعالیت در فضای مجازی برای تشویق مردم برای شرکت انتخابات، بالاترین مشارکت را به خود اختصاص دادیم.

 

اردیبهشت‌ماه بود به همت شورای شهر و شهرداری ️کاشت ۵۰۰ اصله نهال به نیت امام زمان عج و به امید ظهورش رویداد جالبی را رقم زد، اگرچه این رویدادها منتهی به استعفای آقای پیمان سبزه‌ای شهردار شد.

 

یکی از رویدادهای جالب و پسندیده در شهرستان اقدام فرزندان مرحوم ناصر شعبانی بود که به وصیت پدرشان عمل کردند و اجناس مغازه و دو انباری که داشته، را در قالب تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان اهدا کردند.

 

حضور بی‌ثمر وزرایی چون وزیر مسکن و شهرسازی در اسدآباد

حضور بی‌ثمر وزرایی چون وزیر مسکن و شهرسازی که بارها از گردنه و کنارگذر بازدید کردند و هیچ افتتاحی رقم نخورد، از دیگر اخبار مهم این شهرستان بود که البته همچنان بلاتکلیفی در این پروژه‌ها هویداست.

 

تکذیب ربوده شدن خانمی به همراه فرزندش در اسدآباد توسط دادستان و وعده افتتاح پروژه استخر شنای آزادی از دیگر اخبار و رویدادها این شهرستان بود که البته دست آخر با نام شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی به ثبت رسید.

 

ضعف اسدآباد در زمینهٔ تحقق سهمیه اشتغال و جذب تسهیلات بانکی از دیگر تیترهای خبری در این رسانه بود که خانم امیدی سرپرست فرمانداری اسدآباد مطرح کرد و البته همچنان جامعه اسدآباد به لحاظ اشتغال از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

 

گلایه کامیونداران و عدم ارائه سهمیه لاستیک به آنان یکی از مطالباتی بود که در سال ۹۸ به آن پرداختیم اما همچنان این حوزه دچار مشکلات زیادی است.

 

حضور باشکوه و افتخارآفرین مردم در راهپیمایی‌های مختلف ازجمله قدس ، ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان که در پوشش خبری آن اقدام کردیم اما تفاوت سال ۹۸ با دیگر سال‌ها، این بود که مردم علاوه بر این مناسبت‌ها چندین بار بعد و یا قبل از نماز جمعه راهپیمایی کردند و از باشکوه‌ترین و غم‌انگیزترین آن‌ها حضورشان در خیابان بعد از شهادت شهید سردار سلیمانی بود و در تاریخ اسدآباد بی نظیر بود.

 

بازارگرمی کاندیدای مجلس در سال منتهی به انتخابات از دیگر سوژه‌های خبری سال ۹۸ بود که کاندیداها از هر فرصتی بهره می‌بردند، از شهادت شهید سلیمانی و نمایش ارادتشان به وی تا حضورشان در مراسمات ختم و ترحیم اموات.

 

از دیگر خبرهای سال ۹۸، معارفه رئیس تعزیرات حکومتی بعد از سال‌ها نداشتن رئیس اداره به صورت مستقل بود.

 

نامگذاری سال ۹۸ در اسدآباد به نام “شهدای شنام” از سوی فرمانده سپاه ناحیه این شهر اقدام جالبی بود که در پی آن علاوه بر برگزاری مراسماتی در این زمینه، هشتکی با همین عنوان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

 

انتصاب شهردار سابق نهاوند و مدیرعامل غارعلیصدر برای سکانداری فرمانداری اسدآباد سوژه خبری سال ۹۸ بود فعلاً وی همچنان سکاندار است.

 

از دیگر خبرهای سیاسی که در سال ۹۸ سوژه شده بود، تغییر و تحول مدیریتی در تصدی شهرداری بود، بعد از منع به‌کارگیری بازنشستگان و استعفای کاظم سعیدی، اعضای شورا چندین نفر را به‌عنوان شهردار و سرپرست انتخاب کردند، آقایان پیمان سبزه‌ای، محمد جمور، رشیدی، ‌و البته حسین رستمی عضو شورای شهر که استانداری با شهردار شدن وی موافقت نکرد و دست آخر هم با معرفی علیرضا فعله گری، به عنوان شهردار شاهد تغییراتی در سطح شهر بودیم.

 

سد نعمت‌آباد و نمایش وعده‌های بی‌عمل مسئولان 

سد نعمت‌آباد و اعلام خبر افتتاح آن در زمان‌های متفاوت سال ۹۸ که متأسفانه به بهره‌برداری نرسید و یکی از وعده‌های بی‌عمل مسئولان شد.

 

یکی از سوژه‌های مهم خبری در پی خدمت مدیران پروازی در اسدآباد بود که استاندار همدان در تودیع و معارفه آقای درویشی فرماندار اسدآباد آن را مطرح کرد و گفت که نمی‌پذیرد در شهرستانی مدیر پروازی باشد و از فرماندار خواست که هرچه زودتر به این وضع پایان دهد، البته بعدازاین صحبت اتفاقاتی در مورد تغییر پست افراد مسئول از سرپرستی به ریاست افتاد اما همچنان در اسدآباد مدیران در حال پروازند.

 

از دیگر سوژه‌ها و رویدادهای خبری حجاب در دانشگاه‌هاست که بارها امام‌جمعه و مسئولان به آن منتقدند و انتظار می‌رود که در سال پیش رو چاره‌اندیشی برای آن در دستور کار مسئولان باشد.

 

خالی شدن حساب ۱۰ نفر از شهروندان اسدآبادی در پی دریافت پیامک جعلی از دیگر رویدادهای خبری بود که دادستان در این مورد خبر داده و بر هوشیاری مردم تأکید کرد.

 

از دیگر رویدادها جان گرفتن پروژه کانون فرهنگی تربیتی بعد از ۲۰ سال بود که البته هنوز تکمیل نشده است‌.

 

استقبال خوب اسدآبادی از زائران اربعین با برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی از دیگر رویدادهای این سال بود که بارها خبرنگار ما این خدمت خالصانه را به تصویر کشید.

 

از دیگر رویدادهای خبری حضور صادق آهنگران در جمع بسیجیان و نوای “ای لشکر صاحب‌الزمان آماده‌باش آماده باش” بود که در اسدآباد طنین‌انداز شد.

 

افزایش نرخ بنزین خبر تکان‌دهنده‌ای در کشور بود که اسدآباد را به‌عنوان یکی از شهرهای محروم کشور با مشکلات زیادی روبرو کرد و اما امروز بعداز گذشت روزها، مردم با آن هم کنار آمدند و البته علی‌رغم رساندن مطالباتشان در عدم نظارت مسئولان بر اخذ کرایه اضافی گویی صدایشان به گوش مسئولان نرسید.

 

خشونت خانگی علیه زنان یکی از سوژه‌های بود که بارها در کارگروه تخصصی مطرح شد اما برای مقابله آن با راهکاری خوب ارائه نشد و قطعاً امسال آن را پیگیری خواهیم کرد.

 

هفتم آذرماه بود که اسدآباد هم همانند سراسر کشور وارد فضای انتخاباتی شد و اولین مانور انتخاباتی در فرمانداری کلید خورد و حدود ۳۶ فرد داوطلب در این حوزه ثبت‌نام کردند و دست‌آخر نیز تنها ۷ نفر به رقابت پرداختند‌.

 

و اما درگیردار انتخابات و حال و هوای ۴۱ سال پیروزی انقلاب بودیم که در ۱۳ دی‌ماه رویداد تلخی رقم خورد و داغ سنگینی با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بر دل‌ها ماند و اسدآباد که هم همچون سراسر کشور بانام سردار آشنا بود، غرق ماتم و عزا شد.

 

مردم در هر گوشه‌ای عزاداری برای سردار به راه انداخته بودند از مدارس گرفته تا دانشگاه‌ها به‌صورت خودجوش و اما ناگفته نماند سودجویانی از کاندیداها هم از این فرصت برای تبلیغات بهره می بردند غافل از آنکه مردم هوشیارند و قدردان خون شهدا؛

 

تلخ تر از شهادت شهید سلیمانی آنجا بود که اشک‌های رهبرمان را در هنگام اقامه نماز بر پیکر شهید سردار دیدیم و بغض شکست.

آنجا که مردم اسدآباد شعار مرگ بر امریکا را نه‌تنها کوبنده‌تر بلکه با حرص و بغض فریاد زدند و حضورشان بیشتر از راهپیمایی‌ها پررنگ جلوه کرد، و دوربین خبرنگار ما آن را به تصویر کشاند، لحظات طلایی از مردم را در صف انقلاب رقم می‌زد.

 

باز هم با تائید صلاحیت‌ها یک‌بار دیگر رویدادهای خبری رنگ انتخاباتی گرفت و برخی کانال‌ها با انتشار اخبار کذب تائید صلاحیت‌ها، موجب سوژه خبری می‌شدند و واکنش دادستان در این زمینه به سمع و نظر مردمی رسید.

 

شلیک موشک به پایگاه عین الاسد و تقدیر مردم از سپاه

سقوط هواپیمای اوکراینی و شلیک موشک به پایگاه عین الاسد هم از دیگر رویدادهای خبری در سطح کشور بود و یکی از رویدادهای خبری که نشان از عشق و ارادت مردم به سپاه همیشه قهرمان بود.

 

از دیگر رویدادها که بازهم بانام پرافتخار شهید سلیمانی همراه آن بود، مزین کردن اماکن مختلف ازجمله بلوار، خیابان و استخر، به نام آن شهید بود و این امر نشان از ارادت مردم این شهر به شهدا را نشان می‌دهد.

 

حضور مردم در خیابان برای تقدیر از عمل سپاه یکی دیگر از رویدادهای بود که در سال ۹۸ رخ داد.

 

رد صلاحیت تعدادی از چهره‌های شاخص انتخابات در دوره‌های گذشته انتخابات سال۹۸ را متفاوت کرد.

 

دوم اسفند و حضور باشکوه و مشارکت بالای مردم در انتخابات برگ زرینی دیگری در تاریخ اسدآباد و سال ۹۸ بود که رقم خورد و البته این بار مردم متفاوت از گذشته انتخاب کردند و کیومرث سرمدی با بیش از ۲۶ هزار رأی به‌عنوان منتخب مجلس بر کرسی بهارستان تکیه می‌زند‌.

 

در اواخر سال و روزهای پایانی اسفند، با شیوع ویروسی منحوس به کشور و البته شهرستان اسدآباد، سالی پر از رویدادهای خبری تلخ را برای مردم رقم زد و حتی جشن پیروی منتخب مجلس به همین دلیل و پیشگیری از شیوع آن لغو شد.

 

و در این شهرستان تا قبل از آغاز سال جدید حدود۲۵ نفر مبتلا به کرونا وجود داشت و سال جدید هم با رویدادهای خبری کرونایی آغاز شد.

 

البته با ورود این ویروس، نباید از تلاش برخی پزشکان، پرستاران که در خط مقدم این بیماری بودند و تلاش بسیجیان، مسئولان ادارات و نهادهای و نیروهای انتظامی و نظامی و در صدر آن حرکت های خودجوش مردم برای مقابله با این ویروس غافل شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal