آخرین اخبار

12. فروردين 1399 - 9:56   |   کد مطلب: 35294
بازنشر/گفتگویی شیرین با یکی از عوامل برگزاری انتخابات در 12 فروردین 58/
محمدزاده: "آری" در صندوق‌هایی از جنس حلب/امروز به ما طعنه می‌زنند که چرا انقلاب کردید؟
به مناسبت یوم‌الله 12 فروردین 58 سالروز تثبیت جمهوری اسلامی، گفت‌وگویی شیرین با یکی از عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان اسدآباد داشتیم که در ادامه آمده است.

به گزارش آوای سیدجمال، «آری»؛ پاسخ به اولین انتخاب سرنوشت‌سازی بود که ملت ایران را از وجود نظام سلطه‌گر و شاهنشاهی نجات داد، در 12 فرودین سال 58 بود که ملت به صورت آگاهانه پا به عرصه گذاشته بودند.

 

آنان در پای صندوق‌هایی حاضر شدند که به برقراری حکومتی الهی و اسلامی منجر شد و این امر پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ بود که ۹۸٫۲ واجدین شرکت در این انتخابات با دادن رأی «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافق و تنها درصد کمی با رأی «نه» با حذف سلطنت مخالف بودند.

 

شهرستان اسدآباد هم که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک بخش بود، در آن دوران هم یکی از سیاسی‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شد چراکه مردم آن زمان درصحنه‌های مختلف سیاسی حضوری پررنگ داشتند.

 

به سراغ یکی از شخصیت‌های مهم انقلابی که در دوران پیروزی انقلاب از عوامل اجرایی برگزاری اولین انتخابات ایران بود، رفتیم تا از حال و هوای آن روزها جویا شویم.

 

محمود محمدزاده متولد 1318 است که در دوران انقلاب و آغاز حکومت جمهوری اسلامی 40 سال داشته، از عوامل اجرایی انتخابات  در شهرستان اسدآباد در ادوار مختلف بوده‌ است و البته در ایام همه‌پرسی برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی هم فعالیت داشته است.

او می‌گوید: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 بود که به خواست مردم جمهوری اسلامی تثبیت شد و برای تثبیت این امر امام دستور برگزاری انتخابات در 12 فروردین سال 58 را دادند.

 

این شخصیت انقلابی به شور و حال آن دوران برای پیروزی انقلاب اسلامی و انتخاب مردم برای حکومتی با دستان خود اشاره کرد و گفت: در آن دوران اسدآباد به‌عنوان بخش بود و بخشداری داشت و ما هیأت 7 نفره اصلی و 3 نفر علی‌البدل بودیم که در امر برگزاری انتخابات فعالیت می‌کردیم.

 

وی که یکی از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات ایران است، گفت: در اولین انتخابات ایران که برای تثبیت حکومت جمهوری اسلامی برگزار شد، ما با برگزاری این انتخابات نظر مردم را در خصوص جمهوری اسلامی و پرسش آری یا نه می‌گرفتیم.

 

محمدزاده گفت: ما با حمل صندوقی از جنس حلب که پارچه سفیدی دور آن کشیده شده بود، به سطح روستاها می‌رفتیم و با شعار «مرگ بر شاه»، مردم را به پای صندوق رأی دعوت می‌کردیم.

وی افزود: مردم با نوشتن «آری» به معنای برقراری حکومت جمهوری اسلامی و کلمه «نه» مخالف حذف حکومت سلطنتی بودند که بیشترین نتایج آرا در اسدآباد به برقراری حکومت جمهوری اسلامی بود.

 

این فرد انقلابی  می‌گوید: در برخی از روستاها تعداد کمی شاه خواه وجود داشت و زمانی که ما شعار «مرگ بر شاه» می‌دادیم بر سرمان می‌ریختند و کتمان می‌زدند.

 

وی که باعلاقه قلبی خود و بدون دریافت حق‌الزحمه‌ای در این عرصه پا گذاشته بود، می‌گفت: آن‌قدر طعم پیروزی انقلاب برایمان شیرین بود که نمی‌توانستیم با هیچ‌چیزی آن را معامله کنیم.

 

محمدزاده که شغلش دندان‌ساز علوم تجربی است، از خاطرات تلخ روزهای قبل از انقلاب و خاطرات شیرین پیروزی انقلاب می‌گوید: در آن دوران مردم با تظاهرات در خیابان‌ها می‌ریختند و شعار «مرگ بر شاه» می‌دادند و از نظام سلطه‌گر بیزار بودند.

 

وی به اوضاع برگزاری انتخابات در دوران مختلف اشاره کرد و گفت: شیرین‌ترین انتخابات همان انتخابات برای تثبیت جمهوری اسلامی بود که نباید امروز برخی از مسئولان باعث شوند مردم نسبت به انقلاب دلسرد شده و بی‌توجه شوند.

این فرد انقلابی به اوضاع اقتصادی نابسامان و گرانی و بیکاری جوانان اشاره می‌کند و بادلی پر از طعنه‌هایی که این روزها می‌شوند، می‌گوید: امروز به دلیل وجود این مشکلات برخی به ما طعنه می‌زنند که چرا انقلاب کردید؟ نباید برخی از مسئولان با کوتاهی و کم‌کاری و ناکارآمدی خود موجب شوند که مردم نسبت به انقلاب بدبین شوند.

 

وی با بیان اینکه امروز بیشتر از دوران شاهنشاهی به ما طعنه می‌زنند و این انصاف نیست، خاطرنشان رد: امام (ره) با ورود به میهن اسلامی و حضور در بهشت‌زهرا فرمودند که برق باید مجانی شود اما امروز با این هزینه‌های سرسام‌آور می‌بینیم که این امر عملی نشده و این‌هاست که موجب می‌شود به ما بگویند چرا انقلاب کرد و طعنه بزنند.

 

محمدزاده با اشاره به انتخابات مختلف در شهرستان اسدآباد گفت: درگذشته هم دودستگی در شهرستان اسدآباد وجود داشت و البته برای انتخابات نمایندگی بیشتر بود و این امر باعث شده که شهرستان ما در زمینه‌های مختلف رشد نداشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش رو است، گفت: امروز باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که به درد مردم آگاه باشد و به نفع مردم مستضعف گام بردارد.

 

این فرد انقلابی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که فرمودند کسی که به آمریکا لبخند بزند، سیلی می‌خورد،  گفت: باید رئیس‌جمهوری انتخابات کنیم که از آمریکا نترسد، حامی انقلاب باشد و برای مردم دل بسوزاند.

 

وی در پایان سخنانش با نگاهی عاشقانه به تصویری از رهبر انقلاب بر روی دیوار اتاق گفت: امید است که سایه رهبری از سر این انقلاب و ملت کم نشود چراکه باوجود ایشان است که انقلابیون دلی قوی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal