آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1399 - 12:58   |   کد مطلب: 35506
اکبر رنجبرزاده با اشاره به ثبت نام کتب درسی دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش باید برای همه اقشار به خصوص جامعه آسیب‌پذیر برنامه دیگری داشته باشد و با ارتباط تلفنی با دانش آموز و والدین امر ثبت نام را رصد کند و به کمک آنان برود.

به گزارش آوای سیدجمال، وزارت آموزش و پرورش که اخیرا” به بهانه بالا بردن سرعت عمل در توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به طور همزمان با آغاز سال تحصیلی اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام کتاب‌های درسی کرده و امسال ثبت‌نام کتاب درسی سال ۹۹-۱۴۰۰ را به خود والدین و دانش‌آموز واگذار کرده است این درحالی است که سال گذشته ثبت نام کتاب درسی به خصوص در مقطع ابتدایی با پرداخت هزینه از سوی خانواده‌ها از طریق مدارس انجام می‌شد.

 

در حالی که شاید با توجه به شرایط تعطیلی مدارس در روزهای کرونایی و البته توجه به موضوع الکترونیکی بودن امور، واگذاری این امر به والدین کار درستی باشد، اما هنوز بسیاری از خانواده‌ها یا در جریان ثبت‌نام نیستند و یا با مشکلاتی چون اینترنت، نحوه ثبت نام و حتی هزینه کافی اینترنت و نداشتن رمز دوم اینترنتی مواجه هستند و قطعا” با همین مشکلات برخی دانش آموزان از خرید کتب درسی جا می مانند.

این روزها که بسیاری از مردم به خصوص در مناطق محروم، با نداشتن اوضاع اقتصادی مناسب درگیر گرفتاری فکری و روحی و اقتصادی هستند، ممکن است امر ثبت نام کتاب درسی دانش اموزان به فراموشی سپرده و همین بهانه ای برای بازماندن از تحصیل شود.

 

ثبت نام کتاب درسی توسط خانواده ها کار درستی نیست

در این زمینه دبیر هیئت رئیسه و نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه واگذاری ثبت نام کتب درسی دانش آموزان به والدین در این مقطع زمانی کار درستی نیست، اظهار کرد: اینکه به خانواده و والدین دانش‌آموزان بسپاریم کتاب درسی را ثبت نام کنند کار درست و جالبی نیست چرا که این روزها مردم دغدغه زیادی را با شرایط شیوع کرونا و اوضاع اقتصادی نامناسب دارند.

 

اکبر رنجبرزاده گفت: ممکن است بسیاری از خانواده ها امکان ثبت نام نداشته باشند؛ به گونه ای که یا سواد نداشته و یا کم سوادی باشند، و یا احیانا” آنقدر غرق گرفتاری‌های اقتصادی هستند که ثبت نام کتاب را به فراموشی سپرده شود.

 

وی افزود: برخی از خانواده‌ها در مناطق محروم برای ثبت نام کتب درسی فرزندانشان با مشکل هزینه کافی نت و اینترنت روبرو هستند و آموزش و پرورش باید تدابیری داشته باشد و به شکل دیگری هم امر ثبت نام کتاب درسی را انجام دهد.

 ثبت نام کتب درسی در گرفتاری های روزمره فراموش می شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تأکید بر اینکه نباید دانش‌آموزی از ثبت نام کتاب جا بماند و دچار مشکل شود، تصریح کرد: گرفتاری‌های امروز خانواده ها و جامعه ممکن است، ثبت نام برای کتاب درسی کودکان و نوجوانان را به فراموشی بسپارد.

 

وی با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش محلات، استان‌ها و شهرها به صورت اختصاصی این موضوع ثبت نام کتب درسی دانش آموزان را مدیریت کنند، افزود: باید این امر از طریق خود مدارس هم انجام شود.

 

رنجبرزاده با ابراز نگرانی از موضوع ثبت نام کتاب درسی توسط والدین و دانش آموزان، گفت: درصد زیادی از جمعیت کشور ما به تحصیل دانش‌آموز اهمیت چندانی نمی‌دهند و غرق گرفتاری‌های زندگی روزمره هستند و نباید نگاه آموزش و پرورش اینگونه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده ها بدسرپرست هستند و حتی غذا و خوراک کودکانشان مهم نیست چه برسد به تحصیل، حال با واگذاری ثبت نام کتاب درسی موجب باز ماندن آن کودکان از تحصیل شویم!؟

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تأکید کرد: آموزش و پرورش باید برای همه اقشار به خصوص جامعه آسیب‌پذیر برنامه دیگری داشته باشد، با ارتباط تلفنی با دانش آموز و والدین امر ثبت نام را رصد کند و به کمک آنان برود.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان باید به صورت ترکیبی انجام شود، افزود: نه می‌توانیم بگوییم که این طرح برچیده شود و نه اینکه به خودشان واگذار شود بنابراین باید مدیریت شود که کسی از داشتن کتاب جا نماند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه‌ها

سامانه درب و داغان ، تمام تابستان و تعطیلی خانواده ها صرف ثبت نام و خرید کتاب می شود ، اینهمه بی نظمی کی تمام می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal