آخرین اخبار

12. تير 1399 - 11:13   |   کد مطلب: 36140
اینجا گورستانی با قبرهای ایستاده نیست، اینجا یدک کش نام کتابخانه استاندارد است که بعداز گذشت 11سال بلاتکلیفی حکایتش ناکام ماندن است و این بار در پی بی تدبیری مسئولان، مردم مطالبه پر کردن فضای اشغال شده پارک را از شورای شهر و شهرداری دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، سال 89 بود که با اقدام شایسته و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اسدآباد زمینی به مساحت ٢ هزار و ٣۴۶ متر از فضای پارک شهید باهنر برای ساخت اولین کتابخانه استاندارد استان همدان در این شهرستان کلید خورد و با وقفه چهار ساله عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

حال بعداز گذشت 11 سال که کمتر از 10 درصد از این پروژه فرهنگی ساخته شده، مسئولان بلاتکلیفند و مردم هم نسبت به آن مطالبه جدی دارند، اما این بار مطالبه مردم بر این است که خاک برداشت شده را از فضای پارک به پارک برگردانید، وقتی نمی‌خواهید قدم از قدم بردارید!.

 

پیش از این متولی پروژه ساخت کتابخانه استاندارد در اسدآباد سازمان راه و شهرسازی بود که بعداز سالها بلاتکلیفی به جای اجرا و تکمیل و تحویل پروژه به نهادی دیگر واگذار شد و این بار ساخت این کتابخانه را اداره کل کتابخانه های عمومی استان برعهده گرفت که گویا این نهاد هم بعداز گذشت یکسال هنوز قدم از قدم برنداشته و نبود اعتبارات را بهانه می‌کند.

 

بنا بر اخباری که از آقای مجید درویشی فرماندار اسدآباد تا سال گذشته منتشر شده، قرار بود این پروژه راکد با واگذاری پروژه از راه و شهرسازی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان از سال ۹۹ فعال شود که امروز که این گزارش تهیه می شود، 4 ماه از سال 99 می گذرد و هنوز ساخت این کتابخانه در بلاتکلیفی است!.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد در آخرین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که در تیرماه برگزار شد، از گلایه ها و انتقاد مردم از بلاتکلیفی کتابخانه استاندارد گفت: سال 89 اعضای شورای اسلامی شهر یکی از بهترین فضاهای شهر یعنی پارک شهید باهنر را با مساحت 2 هزار و 346 متر مربع در اختیار کتابخانه ها قرار دادیم تا ساخت کتابخانه استاندارد را شاهد باشیم که حدود یک الی یک متر و 20 سانت از خاکبرداری و همانگونه رها شد.

 

وی پروژه رها شده کتابخانه استاندارد هم فضای نامناسب دارد و هم خطرآفرین برای مردم منطقه شده، ادامه داد: در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اسدآباد مصوبه ای داشتیم که این پروژه به حال خود رها شده را دوبار پر کنیم و در زمانی که اعتبارات بود و قرار شد ساخته شود، خاکبرداری صورت بگیرد.

 

 وی خطاب به مسئولان کتابخانه و فرماندار شهرستان تأکید کرد: اگر اعتبار وجود دارد، پروژه را تکمیل کنید، در غیر این صورت مطالبه جدی و گلایه مردم است که نباید اینگونه پروژه رها شود.

 

وی با بیان اینکه رها شدن این پروژه به اینگونه نمای خوبی ندارد، گفت: این پارک در مسیر اصلی تردد مردم است و مردم آن منطقه هم گلایه دارند و می گویند که اگر این پروژه در بالای شهر بود، قطعا" نسبت به ساخت آن اقدام شده بود و این گلایه و مطالبه به حق است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس هم در همان جلسه انجمن از اینکه کتابخانه شهید رجایی به عنوان تنها کتابخانه شهرستان امکانات کمی برای استفاده عموم مردم دارد، گلایه کرده و گفته است سال ها است که کتابخانه استاندارد شهرستان به حال خود رها شده و اراده ای برای راه اندازی آن وجود نداشته ولی امیدواریم در یک بازه زمانی تعریف شده بتوانیم مسائل و مشکلات اعتباری این طرح را مرتفع سازیم.

 

کیومرث سرمدی در دیداری که نمایندگان مجلس با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورداشتند، این موضوع را طرح کرده که نتایج آن در دست نیست!

 

مدیر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد بیان کرده که 8 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه استاندار نیاز است و آنگونه که از شرایط ویژه کشور و البته کمبود اعتبارات شهرستان پیداست، اندر حکایت پروژه کتابخانه استاندارد ناکام ماندن و همچنان باقی است!

 

گویا مسئولان شهرستان به جزء دادن آمار پیشرفت 10 درصدی کتابخانه استاندارد و انتقال طرح به یکدیگر حرفی برای گفتن تاکنون نداشتند و انتظار می رود یا کتابخانه را از بلاتکلیفی در آورند و یا برگردان خاک برداشت شده از آن فضا، پارک را به حالت اولیه برگردانده تا مردم حداقل از فضای پارک استفاده کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه‌ها

ما اعضای کتابخانه شهید رجایی از تلاش و مجاهدت مسئولین کتابخانه در راه اندازی سالن های مطالعه کتابخانه شهید رجایی و استاندارد سازی اون در کمترین زمان ممکن کمال تشکر رو داریم. مطمئنا کتابخانه استاندارد رو هم به دست بگیرن. به نتیجه خواهد رسید. خدا قوتشان دهد

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal