آخرین اخبار

11. تير 1399 - 14:18   |   کد مطلب: 36141
در پی انتشار تصویر و مطلبی در کانال تلگرامی کیومرث سرمدی نماینده فعلی مردم اسدآباد در مجلس با طرح این مسئله که "آيا مي‌دانستید برخلاف جو ايجاد شده در آستانه انتخابات و پايان سال ٩٨ مبني بر ورود دستگاه MRI به اسداباد خبر مربوط به تصوير كاميونت صحت نداشته" برآن شدیم تا موضوع را پیگیری کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال، روز گذشته کیومرث سرمدی به اتفاق رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در دیداری با طاهر موهبتی معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانها مسئله ترخیص و تحویل دستگاه ام.آر.آی از گمرگ را مطرح و پیگیری کردند.

 

این در حالی است که ساعتی از این خبر نگذشته بود تصویری از یک کامیونت با عنوان دستگاه MRI  به اسدآباد رسید" که در سال 89 در کانال تلگرامی نماینده اسبق اسدآباد و کانال منتسب به دانشکده علوم پزشکی اسدآباد منتشر شده بود، بر خروجی کانال کیومرث سرمدی نماینده فعلی اسدآباد قرار گرفت با طرح این مسئله که:

 

"آيا مي‌دانستید برخلاف جو ايجاد شده در آستانه انتخابات و پايان سال ٩٨ مبني بر ورود دستگاه MRI به اسداباد خبر مربوط به تصوير كاميونت در بالا صحت نداشته و درواقع اين كاميونت حامل MRI نبوده است؟!

ضمن تشكر از مسئولين گذشته بابت اقدامات انجام شده خاطر نشان ميگردد این دستگاه با پیگیری های مجدد روز های اخیر، در حال ترخیص از گمرک و تحویل به دانشکده علوم پزشکی اسدآباد می‌باشد و خبرهاي مربوطه با شفافيت كامل در آينده به استحضار مردم عزيز خواهد رسيد."

البته رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در نشست خبری خود در آبان ماه 98 از خریداری دستگاه ام .ار.آی و احداث ساختمانی برای آن در بیمارستان قائم(عج) اسدآباد خبر داده بود و ارائه خدمات ام.آر.آی را نیز در اسفند ماه همان سال به مردم وعده داد.

 

حال در راستای شفاف سازی در زمینه تصویرمنتشر شده در آن ایام و اینکه چه چیزی حامل آن کامیونت بوده، گفتگویی را بهنام‌رضا مخصوصی رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد داشتیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه فضای فیزیکی MRI به میزان 600 مترمربع بوده که زیرساخت آن تکمیل شده، اظهار کرد: دستگاه ام.آر.آی دارای چند قطعه شامل مگنت و دیواره های RF است که قطعه RF آن را قبل از عید امسال وارد کردیم و قطعه دیگر آن یعنی مگنت در حال ترخیص از گمرک و تحویل آن هستیم.

 

مخصوصی با بیان اینکه ما برای تحویل زودتر دستگاه ام.آر.آی با آقای موهبتی معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانها جلسه داشتیم، افزود: البته در این جلسه تملک زمین هلال احمر هم پیگیری شد که هنوز هلال احمر تکلیف تملک آن را مشخص نکرده است.

 

وی تأکید کرد: باتوجه به اینکه ما برای ساخت بیمارستان امیرالمؤمنین نیاز به تملک زمین و  کمیسون ماده 23 داریم، آقای موهبتی قول مساعد برای حل این مشکل را داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در خصوص انتشار تصویری از کامیونت که حامل دستگاه ام.آر.آی بوده گفت: این دستگاه شامل مگنت، جداره های RF و هواسازها و چیلرهاست که باید به صورت قطعه قطعه بر روی هم سوار شوند که هواساز و چلیر در راه است، دیواره‌های RF قبل از عید مسال آمد و مگنت را قرار است از گمرک ترخیص و تحویل شود.

 

وی با بیان اینکه قرارداد این دستگاه در سال 97 بسته و اعتبار آن تأمین شده بود، یادآور شد: این دستگاه توپ فوتبال نیست بگوییم که توپ فوتبال خریداری کردیم بلکه باید فضای فیزیکی آن آماده شود و در طی مراحلی این قطعات بیایید و روی هم سوار شود.

 

مخصوصی ادامه داد: در جلسه که روز گذشته با آقای موهبتی داشتیم در مورد قطعه مگنت بود وگرنه دیوارهای RF آن در قبل از عید به اسدآباد آمد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قطعات که به شهرستان آمده، روی هم نصب شده یا خیر؟، گفت:  پیمانکار میخواست این اقدام را انجام دهد که دیواره‌های فیزیکی ما مشکل داشت و پیمانکار گفت که بگذارید مگنت برسد و روی دیواره بنشیند تا دیواره را بچینیم. در حال حاضر آن قطعه ای که خریداری کردیم در بیمارستان موجود است و می‌توانید آن را ببینید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: شرکت به دلیل کرونا تأخیری در تحویل قطعه مگنت دستگاه داشت که به آن شرکت گفتیم پیمانکار دیگری آن را انجام دهد که قبول نکرد و گفت خودم باید کار را به اتمام برسانم.

 

وی گفت: من متولی دستگاه هستم و حال اینکه نمایندگان مجلس در تسریع کار کمک کردند، اما واقعیش دانشکده متولی آن است.

 

اینکه در زمان انتخابات یک تیتر با عنوان "دستگاه MRI به اسدآباد رسید" در فضای مجازی منتشر شد و بنا به گفته امروز رئیس دانشکده علوم پزشکی آن وسیله حامل کامیونت قطعه از آن بوده، باید به درستی به مردم اطلاع رسانی می‌شد؛ بهرحال بعداز وعده عملی نشده در اسفندماه انتظار می‌رود که هرچه زودتر شاهد ارائه خدمات ام.آر.آی به مردم باشیم.

انتهای پیام/ن

 

 

دیدگاه‌ها

سلام باز به هرحال ازاقدامات دکتر رنجبر بوده که تلاش کرده اعتبار بودجه ای تصویب کرده یه کم انصاف هم خوب چیزیه اگه این خبر گزاریها داشته باشند

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal