آخرین اخبار

18. تير 1399 - 12:06   |   کد مطلب: 36202
روایت یک محافظ نماینده مجلس از کودتای «نقاب»؛
خدا کمک کرد که نقاب از "کودتای نقاب" برداشته شد
عباس یوسف‌پور محافظ محمدی نماینده اسبق مردم همدان در مجلس گفت: عملیات بزرگی بود و خدا کمک کرد که نقاب از "کودتای نقاب" برداشته شد و اگر حضور امثال شهید مدنی و بچه های جان فدای اطلاعات امنیت نبود، معلوم نبود که الان برای انقلاب چه اتفاق افتاده است.

به گزارش آوای سیدجمال، تقویم را که ورق بزنیم در تاریخ انقلاب کودتاهای بسیاری در ایران رخ داده که یکی از این کودتاها با نام «نقاب» معروف است و البته نافرجام مانده است.

 

۱۸ تیر سالروز افشای کودتای نافرجام «نقاب» در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان است، قرار بود این کودتا در روز ۱۹ تیر سال ۵۹ انجام شود که یک روز به انجام آن نافرجام ماند.

 

به همین مناسبت با آقای عباس یوسف پور که محافظ علی آقا محمدی نماینده اسبق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بوده و بنا به گفته خودش با نماینده مردم در پایگاه رفت و آمد داشت، هم کلام شدیم تا روایتی از این روز داشته باشد.

 

آقای یوسف پور گفت: تیرماه بود که از طریق بچه های اطلاعات و ارتباطی که با شهید مدنی داشتند، اطلاع دادند در پایگاه نوژه همدان می‌خواهد کودتایی رخ دهد.

 

 به همین منظور تعدادی از برادران آماده شده بودند و البته یکی از برادران ما نفوذی در داخل پایگاه رفته بود و پس از اینکه عملیات لو رفت، با تعدادی کودتاچی ها در جاده درگیر شدیم.

 

عملیات بزرگی بود و خدا کمک کرد که نقاب از "کودتای نقاب" برداشته شد، اگر حضور امثال شهید مدنی و بچه های جان فدای اطلاعات امنیت نبود، معلوم نبود که الان برای انقلاب چه اتفاق افتاده است، با خلوص نیت و وحدتی که در بین بچه ها و برادران انقلابی بود، عملیات با موفقیت انجام شد.

 

پایگاه‌ نوژه یکی از پایگاه‌های مهم و فعال نظامی در غرب کشور بود که آن زمان بنده به عنوان محافظ علی آقا محمدی نماینده اسبق مردم همدان در مجلس همراه وی در پایگاه می‌رفتم و دیداری با خلبانان داشت.

 

یکی از ویژگی‌های این پایگاه ای بود که خلبانان حاضر در آن باهم همفکر، همدل و همراه انقلاب بودند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal