آخرین اخبار

27. مرداد 1399 - 8:57   |   کد مطلب: 36567
کارشناس مدیریت بحران سازمان مرکزی راهداری در حالی خبر از مطلوب بودن ماشین‌آلات راهداری و محورهای مواصلاتی استان همدان می‌دهد که، ماشین‌ آلات راهداری گردنه اسدآباد، پا به سن ۲۸ سالگی گذاشته و وضع مطلوبی ندارند.

به گزارش آوای سیدجمال، شهرستان اسدآباد دارای چندین راه مواصلاتی با دیگر استان‌ها ازجمله شهرهای استان همدان، سنندج و کرمانشاه است که در بروز حوادث از سوی چند راهداری خدمات می‌گیرند.

 

در اداره راهداری اسدآباد در حال حاضر ۲۸ نوع ماشین‌آلات فعالیت دارد که البته در سال گذشته طبق آخرین خبرها  ۳۳ دستگاه بوده است؛ این ماشین‌آلات در سال ۹۹ پا به سن ۲۸ سالگی گذاشته و تقریباً” عمر مفید خود را برای کار ازدست‌داده‌اند اما بالاجبار از آن‌ها خدمات گرفته می‌شود.

 

این در حالی است که کارشناس مدیریت بحران سازمان مرکزی راهداری در بازدیدی که از راه‌ها و ماشین‌آلات راهداری استان همدان داشته، خبر از وضعیت مطلوب این ماشین‌آلات داده است؛ اما رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات در راهداری این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: میانگین سن ماشین‌آلات ما ۲۸ سال است و نیاز به نوسازی دارد.

 

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات راهداری اسدآباد کافی نیست و علاوه بر افزایش تعداد آن‌ها باید نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام شود، گفت: متأسفانه امسال، اعتبارات آنچنان زیاد نبوده که به اندازه هزینه کردن در این بخش هم شود.

 

گردنه اسدآباد یکی از گردنه‌های صعب‌العبور و پر از حادثه استان همدان است که نیاز ضروری به وجود ماشین‌آلات راهداری چه در زمستان و چه فصول دیگر دارد؛ حال چند سؤال و نکته از کارشناس مدیریت بحران سازمان مرکزی راهداری و مسئولان استان این است است که:

 

با توجه به انتشار اخبار مختلفی از تصادفات و صعب‌العبور بودن  این گردنه و نیاز ضروری به تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات، و بازدیدهای مختلف مسئولان چه اصرار بر مطلوب بودن این ماشین‌آلات وجود دارد ؟

 

آیا نباید اخبار را به‌صورت شفاف در راستای حل مشکلات مطرح کرد؟

 

با توجه به پا به سن گذاشتن ماشین‌آلات ین اداره در اسدآباد چطور می‌توان انتظار خدمات بهتر و بیشتری را در زمان بروز حوادث و بحران‌ها از این ماشین‌آلات داشت؟غیر این است که ماشین‌آلاتی لازم است در آن زمان بحرانی باید به داد این ماشین‌آلات راهداری برسند؟

 

انتظار می‌رود که مسئولان استان با نگاه عمیق‌تر و درست‌تری به موضوع گردنه اسدآباد و نوسازی ماشین‌آلات داشته باشند و به اظهار نظر هایی که وضعیت ادوات راهداری این شهرستان را مطلوب جلوه می دهند، بسنده نکنند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal