آخرین اخبار

1. شهريور 1399 - 11:51   |   کد مطلب: 36617
شهرستان اسدآباد امسال با 52 هیأت دارای مجوز بهداشتی به میزبانی عزاداران حسینی رفت و ساعتی ازاقامه عزای حسین در این هیأت می گذرد.

به گزارش آوای سیدجمال، امسال مهیا کردن برنامه ها برای اقامه عزای حسین متفاوت است، چراکه ویروس منحوس کرونا آمد و هیئتی ها معتقدند سلامتی عزاداران در کنار برگزاری مراسم عزا بیش از گذشته مهم است.

 

در شهرستان اسدآباد هرساله در ایام نزدیک محرم جنب و جوشی بین هیأت مذهبی خروش می کند تا مراسم عزای حسین با شکوه تر از سال گذشته برگزار کنند.

 

و امسال با توجه به مصوبه ستاد کرونای شهرستان برای برگزاری مراسم عزای حسینی و رعایت پروتکل بهداشتی در هیأت این شهرستان نزدیک به 52 هیأت مجوز فعالیت گرفت.

 

در این زمینه با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد به گفت‌وگو نشستیم.

 

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد ۱۲۰ هیأت ثبت‌شده وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 52 هیئت فعال موفق به اخذ مجوز فعالیت در شرایط کرونا را دریافت کرده و در حال برگزری مراسم هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز عزاداران حسینی  با انجام باشکوه مراسمات عزاداری باید رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی را یک وظیفه مکتبی، شرعی، عرفی و اخلاقی بدانند، گفت: همانگونه که در ایام کرونا و تا به حال در کنار جامعه پزشکی و پرستاری خدمتگذار جامعه بودند، همچنان خود را موظف به همراهی با شبکه بهداشت و پزشکان خدوم و جهادگران سلامت بدانند.

 

رستمی خاطرنشان کرد: در هیئات مذهبی به یاد پرستاران و پزشکان خدوم و جهادگر در خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستانها باشد و آنان را نیز در ثواب حضور خود در هیئت شریک کنند.

 

وی با بیان اینکه بی شک خروجی اقدامات در راستای پروتکل بهداشتی موجبات رضایت حضرت سیدالشهدا را فراهم خواهد آورد، افزود: این گام نیز برگ زرینی بر دفتر افتخارات هیئت و هیئتی ها است که الگوی متعالی دیگری از جامعه متدینین اسلامی را برای جهانیان به نمایش خواهد گذاشت.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: از ابتدای روز محرم 52 هیأتی که مجوز فعالیت با رعایت پروتکل بهداشتی را گرفتند تاکنون با برنامه های سینه زنی و نوحه سرایی و البته منبرهای روحانیون فعالیت خود را آغاز کردند.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد ۱۷۰ مداح فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۶۵ مداح به‌صورت مستمر فعالیت دارند.

 

رستمی با بیان اینکه هیأت های مذهبی شهرستان غیر از ایام محرم، فعالیتهای مختلفی را در دیگر حوزه ها داشته و دارند، گفت: در شرایط کرونا با اجرای دستور رهبری در زمینه کمک مؤمنانه، تهیه مایعات گندزدایی، ماسک و توزیع گوشت قربانی کارهای خوبی را انجام دادند.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal