آخرین اخبار

9. مهر 1399 - 8:47   |   کد مطلب: 36984
شهرستان اسدآباد با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت تنها دارای یک ایستگاه آتش نشانی شهری است و هنوز ایستگاه دوم این شهر راه اندازی نشده و مسئله اینجاست که انتظارات از یک ایستگاه هم هر روز بیشتر می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، شهرستان اسدآباد با جمعیت ۱۱۰ هزار نفری، در حال حاضر دارای سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز، دو بخش مرکزی و پیرسلمان با بیش از ۹۹ روستاست که در این شهرستان تنها یک ایستگاه آتش نشانی فعال و تقریبا”مجهز وجود دارد.

 

 

البته در شهر آجین و یکی از روستاهای بخش پیرسلمان اسدآباد هم ایستگاههای ایجاد اما چندان امکانات در آنها مجهز نیست.

 

 

قاعدتا” شهرستانی با این عظمت و وجود اراضی کشاورزی و منابع طبیعی که گاها” دچار سانحه می شود، و البته گردنه صعب العبور نیاز به ایستگاه‌های آتش نشانی مجهز با نیروهای آتش نشان بیشتر می شود که اینگونه نیست.

 

و حتی بسیاری از مواقع همین ایستگاه آتش نشانی فعال و موجود در شهر خدماتی به بسیاری از روستاهای اطراف می رساند و این درحالی است که ممکن است با توجه به مسافت طولانی بسیاری از روستاها این ایستگاه نتواند خدمات را به موقع به آن روستاها ارائه دهد.

 

 

البته ناگفته نماند که شهر اسدآباد یک ایستگاه دوم در حوزه آتش نشانی دارد که سالها بلاتکلیف برای احداث ساختمان و نیرو باقی مانده است.

 

امروز دوره پنجم شوراهای اسلامی را پشت سر می گذاریم، کماکان این ایستگاه بلاتکلیف و دیگر ایستگاه آتش نشانی هم مجهز به امکانات بهتری نشده است.

در این زمینه سیدعلی موسوی رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به عدم تکمیل ساختمان ایستگاه دوم آتش نشانی شهر اسدآباد، اظهار کرد: تکمیل این ایستگاه از مطالبات مهم ما و مردم است که در این زمینه مکاتباتی زیادی را داشتیم.

 

 

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت و تکمیل ساختمان آتش نشانی ایستگاه دوم را بسته ایم، گفت: این ایستگاه دوم در حال تکمیل و تجهیز است که تاکنون یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد از راه اندازی آن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: البته هم اکنون ایستگاه فعلی شهر برخی از حوادث و سوانح را در کل شهرستان یعنی دو شهر و روستا پوشش می دهد.

 

 

وی تصریح کرد: تعداد ۲۰ نفر نیروی آتش نشان و خدمه در ایستگاه آتش نشانی شهر اسدآباد فعالیت دارند.

 

 

آوای سیدجمال: با وجود جمعیت ۱۱۰ هزار نفری شهرستان اسدآباد و بیش از ۹۹ روستا و بسیاری از حوادث امداد و نجات، جاده ای، آتش سوزی منازل و مزارع و عدم تکمیل و راه اندازی ایستگاه دوم، انتظار می رود که فرماندار، نماینده مردم و شهرداری و شورای شهر نسبت به مطالبه مردم در راه اندازی ایستگاه دوم جذب نیروی آتش نشان، تجهیز ایستگاه فعلی و تکمیل ظرفیت نیروی آن با جدیت ورود کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal