آخرین اخبار

28. مهر 1399 - 15:53   |   کد مطلب: 37144
حجت‌الاسلام ابوذر عباسی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما ثبت موقوفات و اخذ سند مالکیت به نام اوقاف است گفت: تنها 60 درصد از موقوفات در این شهرستان دارای سند هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام ابوذر عباسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در شست با اصحاب رسانه شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه 9 فقره وقف در شهرستان ثبت شده، اظهار کرد: از این تعداد 2 مورد که مربوط به مرحوم بکایی و فرمان فرمان به‌عنوان وقف منفعتی ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه وقف درزمینهٔ ترویج فرهنگ قرآنی، ازدواج، ابزار هوشمند در شهرستان اسدآباد کم و یا وجود ندارد، گفت: در شهرستان چند وقف قرآنی وجود دارد که درآمدی ندارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما ثبت موقوفات و اخذ سند مالکیت به نام اوقاف است گفت: تنها 60 درصد از موقوفات  در این شهرستان دارای سند هستند.

 

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در شهرستان گفت: نباید تولیت وقف با اداره اوقاف باشد بلکه باید تنها نظارت بر اجرای با این اداره باشد.

 

وی با بیان اینکه اسدآباد پتانسیل خوبی برای انجام عمل وقف دارد، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف و گسترش در جامعه دارند.

 

عباسی خط قرمز اوقاف را برای هزینه کردن درامد حاصل از وقف‌ها فقط نیت واقف دانست و افزود: ما اجازه نداریم هزینه وقف را از لحاظ شرعی خارج از نیت واقف هزینه کنیم.
وی یادآور شد: تنها دو وقف مرحوم بکایی و فرمان فرمان در اسدآباد درآمدزا هستند و باید برای گسترش آن فرهنگ‌سازی در فضای مجازی از طریق رسانه‌ها انجام بگیرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal