آخرین اخبار

19. آبان 1399 - 11:56   |   کد مطلب: 37314
فرج الله کرمیان خیراندیش اسدآبادی است که در قید حیات و در سن 61 سالگی، با الگوگیری از برادر شهیدش، زمینی را به نفع کمک به نیازمندان و ایتام به مؤسسه خیریه وقف کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، وقف سنتی حسنه و صدقه‌ای جاریه است که به عنوان یکی از زیبایی‌های دین اسلام در سیره و روش ائمه اطهار(ع) دیده می‌شود. به گونه‌ای که افراد خیرخواه و نیک‌اندیش می‌توانند با اهداء مالی، منفعت و ثمره آن را بدون دریافت عوض به افراد نیازمند جامعه برسانند.

 

 

حال در این روزهای کرونایی که این ویروس منحوس جان انسان را به بازی گرفته و خطرآفرین شده و به گونه ای دیگر دست و بال بسیاری از مردم نیازمند را بیشتر از گذشته، بسته، فرج‌الله کرمیان یکی از خیرین شهرستان اسدآباد در اقدامی خداپسندانه به کمک نیازمندان  ایتام شتافته است.

 

 

فرج‌الله کرمیان خیراندیش اسدآبادی با الگوگیری از ذبیح‌الله کرمیان برادر شهیدش، نه تنها پا در راه و مسیر شهدا برداشته بلکه کاری جهادی انجام داده که کمتر از عمل برادر شهیدش نیست.

 

 

او با وقف زمینی به این مؤسسه خیریه توانسته است از امروز برای خود نام نیک در تاریخ به ثبت برساند و البته توشه ای راه برای آخرت.

 

 

سلطان هادی مسئول مؤسسه خیریه دارالایتام حضرت صاحب الزمان(عج) اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: فرج الله کرمیان یکی از خیرین شهرستان اسدآباد است که همیشه کمک های موردی به این مؤسسه خیریه داشته اما اهداء زمینی به مساحت 4 هزار و 200 مترمربع به صورت دیوارکشی و دارای فنداسیون سوله اقدامی بزرگ و گامی مهم تر در انجام کارخیرخواهانه او است.

 

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این زمین به مبلغ 5 میلیارد تومان است، افزود: قرار است در این زمین واحد تولیدی ایجاد و از درآمد آن به نفع ایتام و نیازمندان این شهرستان اقدام شود.

 

 

مسئول مؤسسه خیریه دارالایتام حضرت صاحب الزمان(عج) اسدآباد تصریح کرد: کمک به نیازمندان باید بومی سازی شود و نیاز به همراهی و دستگیری افراد نیکوکار و خیر دارد.

 

 

در این زمینه با این خیرنیک اندیشی که سنت حسنه وقف را در قید حیات و در سن 61 سالگی به انجام رسانیده، به گفتگو نشستیم.

 

 

فرج الله کرمیان خیراندیش و واقف اسدآبادی در این زمینه در گفت‌گو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: با توجه به شناختی که از مؤسسه دارالایتام اسدآباد داشتم و خدمات آنان را به مردم دیدم، اقدام به وقف و اهداء زمینی به مساحت 4 هزار و 200 متر در محل روبروی شهرک صنعتی این شهرستان داشتم .

 

 

وی تصریح کرد: زمین اهدایی ما به این مؤسسه به میزان 4 هزار و 125 متر دارای سند و 50 متر هم به صورت عرفی است که در مجموع در حدود 4 هزار و 200 متر زمین است.

 

 

این خیراندیش و واقف اسدآبادی  که بازنشسته کمیته انقلاب و ناجا است، گفت: بنده این زمین را به مؤسسه خیریه اهدا کردم که با ساخت واحد تولیدی، میزان درآمد آن را به نفع نیازمندان استفاده کنند.

 

 

وی با بیان اینکه هر مؤسسه خیریه ای که بتواند بومی شود و خدمات بهتر به نیازمندان ارائه  دهد، باید دارای موقوفه باشد، افزود: امیدواریم این حرکت ما بتواند گامی مؤثر در گسترش امر وقف به عنوان سنتی حسنه و نیک بین افراد دارای وسع مالی برای کمک باشد.

 

 

 

کرمیان گفت: ما هر مال و ثروتی که داشته باشیم، مال دنیا است و اگر انسان بتواند از این مال دنیوی برای آخرت استفاده کند، می‌توان گفت آخرت را برای خود خریده و دارایی خواهد داشت.

 

 

وی تأکید کرد: شهر اسدآباد شهری محروم با اقشار و جامعه ای ضعیف را هر فردی که دستش به دهانش می‌رسد، می‌تواند به نوعی کمک کند.

 

 

این خیراندیش و واقف اسدآبادی خاطرنشان کرد: ما با اهدا و وقف زمین به این مؤسسه به دنبال آنیم که نه تنها منفعت این زمین با ایجاد واحد تولیدی به نیازمندان برسد بلکه برای ایتام هم در این واحد شغلی ایجاد شود.

 

 

وی یادآور شد: برادر شهیدم ذبیح الله هم در کارهای خیرخواهانه و کمک به ضعفا و فقرا و البته ساخت مسجد پیشگام بوده است که ما هم این حرکت و اقدام را با الگوگیری از این شهید بزرگ در پیش گرفتیم، باشد که این اقدام بتواند مشکلی از مشکلات قشری از نیازمندان را حل کند.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal